Inlägg från: Anonym (Me to) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Me to)

Missed abort

Jag har också haft ett ma i juli och har nu plussat igen och jag måste säga att jag är otroligt rädd att samma ska hända igen. Maken säger att det såklart kommer gå bra men jag vet inte om jag vågar hoppas.

så airamanna jag känner precis samma som dig men är väldigt kluven i hur jag ska göra med vul. Vill jag göra det före jul och isåfall förstöra hela julhelgen eller ska jag be om ett efter nyår vill dessutom vara helt säker på att det inte är för tidigt för att se hjärtat. 

Men samtidigt är jag såklart JÄTTEGLAD för att jag plussat igen men det känns som att det mest blir en tid av oro framöver nu. 

• Anonym (Me to)

hur tidigt har ni fått göra VUL? Jag är ju i v 6 men jag har inte tagit mig i kragen och ringt BM än. Sist var hon så himla negativ och sa typ atyt vi väntar tills du går in i v 13 för då är ju risken för mf över. Ju men visst den dag jag gick in i v 13 kom ju mitt ma

Tänkte jag ska ladda för att ringa bm och be om ett vul efter jul och nyårs helgen. Tror dock att jag måste betala för det själv men det handlar om 200 kr och är värt ALLT så man slipper fundera!

• Anonym (Me to)
    Tant Pruselius skrev 2010-12-07 10:16:16 följande:
    jag har alltid sökt via gynakuten på mina vul (2st) då kostar det som akutbesök (360?) men som du skrev det är ju värt det... gjorde det första i v 6+ och nu med denna grav i v 10+...... det som är är ju att gör man förtidigt v4-5-6 så kan det ju vara så att dem inte ser nått hjärta pga att det är så tidigt.....
    Ja jag kan ju låta negativ men jag känner att jag gärna gör mitt vul i början på nästa år DVS efter jul. MEN jag har mer symptom nu som jag inte hade vid mitt ma. Jag mår hemskt ILLA, jag klarar inte av att träna längre för då köjs jag och jag tål inga lukter. Känner lukt hur bra som helst. Kände en hemsk fiskdoft på jobbet idag som jag ALDRIG känt innan när det varit fisk. Jag fick nästan vända i dörren. Det värsta är att jag känner mig hemskt nojjig och ska jag få ett VUL måste jag ringa min bm för här har vi ingen gynakut utan man måste ringa sjukvårdsupplysningen och den vägen åka på akuten och de är helt överbelastade med jobb och jag är ju inte sjuk inga konstiga flytningar eller nåt sånt..... Ska ladda och ringa nästa vecka eller veckan därpå!
  • Anonym (Me to)
    mammiz83 skrev 2010-12-07 19:47:15 följande:

Hej tjejer.
    Nu har jag inte varit inne på några dagar så jag är lite dåligt uppdaterad på det senaste. Orkar inte läsa ikapp.
    För min del går det i alla fall sakta framåt, på torsdag är det dags för återföringen av mina små frysembryon om dom vill vara med. Nervöst, har ju bara två i frysen så om ingen överlever upptiningen blir det ingen återföring....

Jag håller mina tummar för dig!!!!
  • Anonym (Me to)
    beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...
    Jag håller mina tummar och tår för er!
  • Anonym (Me to)
    beingboring skrev 2011-01-06 13:15:18 följande:
    Förresten, ni som varit på tidiga VUL. När jag läser här på FL så står det att embryot i vecka 8 ska vara ca 25 mm. Vi är nu (efter mina beräkningar) i 7+3 och mätte 11 mm. Hon sa att det såg bra ut och nämnde inget om att det skulle vara märkligt men ändå. Hur har ni haft det då ni varit på VUL?
    Jag var på VUL igår och den var 25 millimeter i v 9+1 MEN hon sa att när man gör VUL är det ganska suddigt och svårt att mäta så det blir rätt. Utan det är bara på ett ungefär!
  • Anonym (Me to)
    Xperia skrev 2011-01-06 14:52:36 följande:
    Hej vänner igen,
    Tyvärr fick jag missfall igår, så vår lycka varade typ 2 veckor. Ingen bra början på det nya året för vår del. SUCK och STÖN.
    NEJ vad trist skickar en bamsekram till er!
  • Anonym (Me to)

Jag har också långt kvar. bf 3/8 går in i v 12+0 imorrn var då jag fick mitt mf förra gången men det är helt annorlunda denna gång så kag är positiv dessutom har jag ju sett ett vilt viftande pyre efter när det hade stannat av förra gången!

• Anonym (Me to)
    beingboring skrev 2011-01-25 08:29:01 följande:
    Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..
    Jag kan känna samma. Är i v 13 nu 14 imorgon var ju denna veckan jag fick mf förra gången men nu försöker jag tänka Positivt. MEN jag tittar fortfarande VARJE gång jag varit på toa på papperet om det är blod där men det lär man kanske göra hela graviditeten.... Jag hoppas på att RUL v 10 ska lugna mig mer. Men jag tycker ändå att man blir lugnare och lugnare. jag har fortfarande mycket symptom så jag tänker att det är positivt..... Håller tummarna för er nästa vecka!
  • Anonym (Me to)
    Tant Pruselius skrev 2011-01-25 19:40:33 följande:
    jag kollar fortfarande pappret varje toabesök och har alltid en liten klump i magen inför varje toabesök...är i v 34 nu...

Jag som trodde det skulle gå över men det gör nog inte det då
Svar på tråden Missed abort