Inlägg från: RamonaMaria |Visa alla inlägg
  • RamonaMaria

Missed abort

Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter

• RamonaMaria

Bebislängtan82: beklagar dina också. Får man fråga vilka veckor du va i o hur du fick göra för att få bort allt? Ska till gyn imorgon o hoppas inte att dom säger att jag ska vänta ut det, som sist. Det tog ca 2 månader innan allt var borta. Påfrestande till tusen.

• RamonaMaria

Bebislängtan82: fick ordinerat cytotec så dom tog jag igår. Det var det värsta jag har varit med om. Vilken jävulsk smärta.
    Ja, hoppas du får ditt plus o en lyckad graviditet snart. Det här verkar ju vara lite av en lyckotråd ;)

• RamonaMaria

Haha, tackar! *hoppar upp i luften o försöker grabba tag i några*
    Är det någon här som har hört talas om/ tagit Albyl minor/barnalbyl för att förhindra ev. Blodproppar i livmodern?

• RamonaMaria
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:05:17 följande:
    här är lillasyster polkagrisbebis

Men herregud sikken sötnos! Hur sugen blir man inte nu då eller!
    All lycka till er!
  • RamonaMaria

Är det någon av er som vet om man kan ta progesterall-salvan tillsammans med albyl minor?
    Båda två känns så lovande, men vågar ju inte självmedicinera allt för mycket...!
    Väntar ju fortfarande på ÄL, o har inte tänkt ta Albyl förrän vi får ett plus. Men läste att salvan ska man ta från ÄL o vid ev. graviditet sluta vid v. 12?
    Vet dock inte när man ska sluta med salvan om man får mens?
    Någon med erfarenhet? =)

• RamonaMaria

Oj, här var det längesen man va! Här har det hänt en del, dock inget som resulterat till en bebis. Bara en mindre äggledare som tack för ett utomkvedshavandeskap. Detta hände i slutet av maj o har precis haft Äl. Fabriken har återigen öppnat för Babymaking!
    Hur mår du beingboring?!

• RamonaMaria

Självklart, Maho81. Även om det givetvis är tråkigt att du ska behöva söka dig hit

Svar på tråden Missed abort