Inlägg från: Anonym (Ett förmodat MA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Missed abort

Hej Är ny här i tråden.

PGA komplikationer i förra graviditeten så skulle jag gå på X-tra kontroller denna gång. Skulle nu harvarit i vecka 10 men i tisdags när jag var på VUL kunde läkaren inte se nått eller det hon såg var så litet att hon inte visste om jag blevit gravid långt senare än jag tror eller att det har slutat växa.

Nu måste jag vänta i 2 veckor på ett nytt VUL för att se om det har växt nått eller om det ser likadant ut, känns hemskt att vänta och era upplevelser om er smärta låter väldigt skrämmande måste jag säga.

Är det ett MA så försöker jag iallafall se det positivt för hade fostret varit friskt så hade det ju aldrig hänt, nu vill jag att tiden ska gå och att kroppen ska återhämta sig fort så vi kan starta om på nytt igen.

Anledningen för att jag måste vänta 2 veckor var för att dom ville se om jag blivit gravid senare än jag tror och då vill dom kolla om 2 veckor om det är kvar på samma stadie som nu eller om det har växt någonting men jag tror mer på MA för skulle jag blivit gravis senare så skulle jag ha plusat i vecka 1 vilket låter helt orimligt i mina öron. Jag går hos en Privat BM och var där igår och pratade lite med men tack för tipset och tack för era värmande ord

Hur långt efter ett MA brukar det ta för kroppen att återhämta sig? Det verkar som om det tar längre tid efter ett MA än efter ett MF...

Håller mina tummar och tår att era hormoner snart är ute ur era kroppar så att ni snart kan börja om från början igen.

Jag väntar fortfarande på svar, ska dit på torsdag för ett nytt VUL jag är lite färvirrade över vad som händer om barnet inte lever, barnet borde ha dött i vecka 5 eller 6, och nu är jag i vecka 12, tror ni att dom måste skrapa eller får man ta ett abortpiller? Så förvirrad av allt det här.

Aaa hoppas på det, ska vara där 8.30 och ska jobba sen går det eller borde man ta ledigt? Just nu känner jag mig väldigt rädd för smärtan, gör det ont?

charmed86 skrev 2011-04-26 17:48:32 följande:
    Jag skulle ha tagit ledigt. För mig gjorde det väldigt ont men det är nog olika för alla.
    Aaa okej, jag har förvarnat min chef om jag att kanske kommer vara hemma så hon vet om det... Eftersom vi inte vet hur det står till inne i magen så skulle jag bara höra av mig efter kontrollen och säga hur jag skulle göra.

Men det känns lite som om man vill vara hemma även om det inte gör jätteont utan bara för att man kanske kommer blöda en hel del.

Sitter och funderar på om man ska säga till idag att man blir hemma imorgon, lika bra även om allt skulle vara bra så kan det kanske vara skönt att vara hemma och landa lite...
    Jag är ju helt inställd på att det inte finns någe liv i min mage, idag är det 15 dagar sen jag var där och fick besked att vi skulle vänta och se... En hemsk väntan har det varit.

Nu är tillbaka hemma från sjukhuset, det fanns ingen aktivitet i magen så ett missfall konstaterades. Jag fick 3 olika valmöjligheter att få bort resterna eftersom jag inte blödit någe och dessa var:
    1- att vänta och låta kroppen sköta det själv eftersom det förr eller senare kommer ut iallafall, det kund ehänd aidag lika väl som det kunde hända om 3 veckor osv.
    2- talbletter
    3- skrapning.

Jag valde att ta tabletter för att få det gjort samt slippa bli sövd om det inte behövs. Tod tabletterna för 1½ timme sen och än känns det inte som om det har hänt nått, har i och för sig fått en massa smärtstillande och känner ju lite molvärk till och från så det kanske är på gång. vågar inte rikigt gå på toaletten ännu så tänkte vänta ett tag till med det... Läkaren trodde kroppen skulle komma igång snabbt igen inom 2 månader iallafall.... Just nu låter 2 månader som en evighetsevighet.

Hoppas allt är bra med er andra och Mikaela86 håller tummarna för att det inte är en infektion!

Just nu känns det mest som vanlig mensvärk, men jag har ju tagit en del smärtstillande så vi får väl se när dom går ur kroppen, det är först nu som det verklingen har kommit igång 6 timmar har det tagit för det att starta men jag antar att det är olika för alla.

Vid halv 7 tiden kom det nog ut, kom som värsta forsen och han typ bloda ner alla mina kläder jag hade på mig... Läkaren sa att det skulle vara som en riklig mens och jag måste säga att jag tycker synd om den som har så här riklig mens. det tog allts 8,5 timmar för tabletterna att verka på mig! Sådär jättejätte ont gör det inte men det hugger till till som tätt och det gör rejält ont. Hoppas blödningen försvinner fortare än om 14 dagar.

Mikalela skönt att allt såg bra ut och hoppas att det är ÄL eller mens på G. När hade du ditt MA?

Idag har jag inte ont alls och har sovit som en prinsessa och nu blöder jag ungefär som vid min vanliga mens så jag hoppas att min process kommer vara kort.

Svar på tråden Missed abort