Inlägg från: aprilmamma44 |Visa alla inlägg
  • aprilmamma44

Missed abort

Ny här....fick konstaterat MA i måndags, var då i v11+4 och fostret har varit dött inom mig i en månad.... känns totalt overkligt. Fick komma tillbaka till gyn i tisdags för abortpiller...ska dit igen om en v för ett nytt UL så att allt är ute...

Känner mig framförallt lurad....uttryckte min oro över övergående gravsymtom för min barnmorska. Hon sa: Var glad och tacksam för att du har en smidig graviditet. Samma barnmorska lyssnade även på navelsträngen (?!?!) förra v...när min bebis alltså varit död i 3,5 veckor..vad hon eg hörde vet jag inte, enl dr på gyn var det något av mina kräl hon har lyssnat på....

ville nog mest skriva av mig...väntar nu på att blödningen ska ge med sig och att smärtan i rygg och mage ska sluta. Sen tar jag och sambon nya tag, jag vill ju ha en liten=(

kramar till er som går igenom samma sak, känns skönt att man inte är ensam i detta helvete...

• aprilmamma44

Mikaela80: samma sak för oss=) idag klänner jag mig någorlunda okej, inte påväg att bryta ihop vid varenda barnvagn jag passerar. jag och sambon ska ut och äta ikväll, jag tänker minsann ta både ett och två glas vin!!! så fort blödningarna slutar börjar vi tillverka vår lilla familj....längtar=)

• aprilmamma44

6 dagar sen min sytotecbehandling..blöder fortfarande massa.... sååå tröttsamt!!! jag vill ju försöka NU!!!!!! vill iaf inte missa första ägglossningen..

• aprilmamma44

gjorde ett gravtest idag....RFSUs....kontrollstrecket var ju klarrött och jag fick ett väldigt väldigt svagt streck som visar positivt...knappt att det syntes...betyder dettraz att hcg är påväg att försvinna???? kan man fp ägglossning medans man har hcg i kroppen???

• aprilmamma44

e väl eg kanske det bästa...man b lir lätt besatt av dety här...men man vill ju ha sin bebis så fort som möjligt....

• aprilmamma44
    charmed86 skrev 2011-04-18 14:19:07 följande:
    Förstår vad du menar. Egentligen borde man väl ta det lugnt och inte stressa, men hur lätt är det när man längtar så?
    jag kan inte vänta...hela min kropp och min hjärna skriker efter att bli gravid!! låter kanske sjuk men mitt liv känns tråkigt...jag vill gå tillbnaka till den ursprungliga planen NU: gravid och en liten bebis i oktober...jag vet ju att det är helt omöjligt men så vill jag ha det:(
  • aprilmamma44
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    det är tydligen jätteolika...jag fick dock göra om min behandling för att allt inte kom ut, ch jag blödde en hel del under själva "aborten" och även veckan efter...ringa Kvinnikliniken och fråga!!!!! kram
  • aprilmamma44

hej tjejer....hoppas det går bra för er alla!!

Jag har lite frågor...har testat som en galning med ÄL-stickor. FIck dom första dagarna ett svagt streck på apotekets stickor....gick sedan över till testlagrets och hade ett väldigt svagt streck en dag och sedan dess inga streck alls. Hur tolkar ni detta????

Jag har igår börjat få "mensvärk" och antar att det är mens på G. Hoppas ju naturligtvis på en graviditet då jag o sambon har varit väldigt duktiga sedan vårt MA=) Fråga: Kan man känna så tidigt att man e gravid?? Är max 2 v sedan minus på gravtest och 1,5 v sedan dom svaga strecken på ÄL-stickorna...

vad tror ni?? Är det ens möjligt???

kramar

Svar på tråden Missed abort