Inlägg från: Anonym (ingen expert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ingen expert)

Missed abort

Ja tydligen liknar ägglossningshormonet hcg, så jag tror att du kan få utslag på äl stickor utan att ha ägglossning. En del säger ju tom att man kan göra grav-test med äl-stickor. Efter mitt MA körde jag aldrig med äl-stickor just eftersom jag tänkte att man nog ändå inte kan lita på resultatet, åtminstone inte så länge man får utslag på graviditetstest.

• Anonym (ingen expert)
    Suntan5 skrev 2011-04-27 10:15:26 följande:
    Hej

Jag fick ett konstaterat MA i lördags i v 10. Sjukt jobbigt, har nästan inte blött något alls men haft en liten brun flytning som jag var orolig för. Jag känner mig så himla tom och ledsen och nu kommer inget ut.
    Jag har en tid på fred för mediciskt hjälp att få ut det men jag känner mig jätterädd att det ska göra ont.
    Detta var mitt tredje barn med en ny man och jag blev gravid i princip direkt efter att jag tagit ut spiralen i slutet av dec förra året.
    Är det någon som har erfarenhet av om det är svårt att bli gravid efter ett missfall?

Hur har ni haft det relationsmässigt efter missfall? Jag känner mig väldigt ensam och kan inte se så krasst på det som min sambo gör. Han tycker liksom att det var ju lika bra eftersom det säkert var fel på barnet. Jag tänker såklart likadant men jag känner ändå en stor sorg och jag känner mig sårbar.

// S
    Beklagar ditt MA!
    Det är nog väldigt olika om det gör ont eller inte. Jag hade inte ont alls, men det blödde jättemycket så tillslut svimmade jag av det och fick åka in iallafall. Hoppas det går bra för dig!

I övrigt är jag i en liknande situation som du. Jag tog också ut spiralen i december och blev gravid i princip direkt! Jag med har 2 barn sen förut men detta var första med min nuvarande sambo. Jag var så lycklig att det tog sig direkt och tänkte att det verkligen var meningen att vi skulle ha barn tillsammans (med min första man tog det lång tid innan jag blev gravid från att vi började försöka). Men sen i vecka 9 fick jag MA konstaterat och efter att jag blött jättemycket blev det skrapning. Nu har det gått 9 veckor sen dess och vi försöker igen men än har inget hänt. Har inte fått tillbaka mensen heller.

Jag kände mig också väldigt ensam i början. Vi var båda väldigt ledsna men hade svårt att prata om det. Det kändes som en ordentlig knäck för förhållandet! Från lyckorus till bara sorgset... Men jag tror det kan vara bra att inte prata alltför mycket med varandra om det heller. Då blir det ju sånt fokus på att producera barn och det kanske kan förstöra lite... jag får utlopp för mina tankar och känslor här på FL istället...
  • Anonym (ingen expert)
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-27 09:55:53 följande:
    Sitter och funderar på om man ska säga till idag att man blir hemma imorgon, lika bra även om allt skulle vara bra så kan det kanske vara skönt att vara hemma och landa lite...
    Jag är ju helt inställd på att det inte finns någe liv i min mage, idag är det 15 dagar sen jag var där och fick besked att vi skulle vänta och se... En hemsk väntan har det varit.
    Förmodat MA - Hoppas att det går bra imorgon och att det visar sig att allt är ok! Det borde väl vara ett bra tecken att du inte har blött något under dessa veckor?

Om det nu inte skulle vara det, så är det ju inte säkert att du får göra själva aborten direkt efter besöket. När jag fick mitt MA konstaterat så fick jag tabletter med mig som jag skulle ta dagen efter (cytotec). Fast jag hann aldrig ta dom för på kvällen satte blödningen igång av sig själv.

Önskar dig all lycka till och tänker på dig imorgon!
  • Anonym (ingen expert)

Åååå vad tråkigt! Beklagar verkligen. Hoppas att det går bra för dig att få ut allt och att du inte behöver ha så ont.
    *styrkekramar*

• Anonym (ingen expert)

När jag fick mitt MA rekommenderade dom att jag åt järntillskott, hemofer, som finns på apoteket. Så det kan du ju prova! Jag har hört att kroppen återhämtar sig fortare också om blodvärdet inte sjunker så mycket.

Svar på tråden Missed abort