Inlägg från: HjärtatAlicia |Visa alla inlägg
  • HjärtatAlicia

Missed abort

Hej alla.
    Var i vecka 13 i söndags.. och började blöda..
    Åkte in till gyn igår och fick veta att jag har ett MA och att bebis dog någon gång mellan vecka 6-8.
    Ska in på torsdag och få tabletter så det kommer ut..
    Känner mej så tom.
    Har gått i 5-7 veckor utan att där va ngt liv i magen :(

• HjärtatAlicia

I måndags fick jag se på vul att bebis dog i vecka 6, och då var jag i vecka 13. Jag fick en tid till torsdagen för att ta tabletter..
    På tisdags eftermiddagen fick jag värkar, som för övrigt gjorde sjukt ont, sen när dom släppte så kände jag hur det rann, rann och rann.. låg i sängen så kallade på sambon. Sängen var nerblodad. Han hjälpte mig ner på toa och där "släppte" jag ut en massa blod och klumpar i toastolen..
    Ringde gyn och berättade, och dom ville ha in mig dagen efter. Fick då ännu ett vul på onsdagen, som dock visade att hinnsäcken var kvar. Så fick behålla min tid på torsdagen för tabletter.
    I bilen på väg hem från gyn, så fick jag värkar igen.. sambon tryckte på gasen och väl hemma gick jag på toaletten.. då kom det blod och fler klumpar, men dessa var större.
    På torsdagen på gyn, så berättade jag detta för 2 sköterskor/bm, och den ena berättade för läkaren. Men han ville sätta igång med tabletterna ändå. Så jag fick tabletter, och efter 3½ timme så konstaterade jag att det inte hände något..
    Frågade om jag inte kunde få ett vul, för att se om det var det sista som kom ut hemma på onsdagen ändå..
    Men NEEEEEEJ! Jag fick en tid nästa torsdag för vul!!!
    Nu har jag inte haft värkar, klumpar eller mkt blod sen i torsdags-.. men känns konstigt  hela magområdet.. känns ömt och som om jag har träningsvärk.. hugger/sticker mycket..
    Någon som känner igen sig?
    Är sjukt besviken på sjukvåren :(

• HjärtatAlicia

Imorgon är det återigen dags för ett besök på gynakuten. Håll nu tummarna för att allt är ute och att det ser bra ut!

• HjärtatAlicia
    Choccolat skrev 2011-04-13 14:11:36 följande:
    Åhh jag håller tummarna för din skull!

Mimmis: Jag har hört att det är väldigt mycket lättare för dom som har fått barn..Kanske är en tröst!

En fråga.. Hur lång tid tar det innan gravtest visar negativt igen?
    Jag postade en tråd om just det (när gravtest visar minus igen) och har fått några svar! Kolla under fliken"missfall" i känsliga rummet :)
  • HjärtatAlicia

Åhh denna fruktansvärt DRYGA väntan!!
    Upptäckte MA:et i vecka 13, blev klart i vecka 14..
    Skulle gått in i vecka 18 imorgon.. och har fortfarande rosa och/eller bruna flytningar hela tiden.. har dock gått över till blod nu, och jag hoppas SÅÅÅÅ att det är mensen som kommit eller iallafall är på gång nu!
    Läkaren sa på sista vul:et att mensen skulle komma om 3-5 veckor, och det är över 4 veckor sen så hoppas!!!

Bara jag som tycker det är drygt att bara vänta? 

Svar på tråden Missed abort