Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

airamanna skrev 2011-01-17 10:10:49 följande:
    Jag har långt kvar till BF, ända till slutet av juli, närmare bestämt beräknat till den 24/7.... Ska på KUB-UL imorgon så är lite nervös... 

annars bra, mår fortfarande lite illa, trots v 14, men det ska väl ge sig till slut hoppas jag. ingen mage alls än, så vanliga kläder funkar fint.

kramar 
    Lycka till idag! {#emotions_dlg.flower}
  • beingboring

Vi var på inskrivning igår. Kändes bra! Är idag i v 9+3. Vi får samma barnmorska den här gången som förra så det var kul att jämföra värden mot varandra. Förra gången jag var där hade jag en infektion i urinen, den här gången var det ingenting så det känns skönt.

Tog även blodprov för KUB och hon skulle skicka remissen igår så någon gång inom tre veckor borde vi få en kallelse till UL.

Hoppas att ni alla får en härlig torsdag! Kram!

• beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 09:44:14 följande:
    o grattis till inskrivningen, jo det finns anledning att gratta till allt som är milstolpe

Idag ska jag till BM och lyssna på hjärtljud, väga mig Oskyldig, mäta Gravid.... spännande som alltid...
    den lill* tumlar runt och man känner att den blir större och starkare (aj!) och får det liksom trängre där inne...
    airamanna skrev 2011-01-20 09:54:42 följande:
    Härligt, grattis! så skönt att det känns bra och går framåt! 

kram 
    Vad gulliga ni är! Känns alltid så skönt att skriva saker här för att man vet att världens finaste brudar finns i tråden och delar ens glädje!

Trevlig helg alla! {#emotions_dlg.flower}
  • beingboring
    Mamaobabba skrev 2011-01-24 01:15:07 följande:
    Hej alla nya och gamla i tråden!

Jag har saknat er men helt enkelt inte orkat vara här.. För mycket tankar och sorg.
    Ville vara glad för alla som fick plus, men det slutade bara med att jag satt och storgrät för att det inte var vår tur.. Är fortfarande jobbigt, vi har ju "hållt på" i två och ett halvt år snart, så.. ja.. det är lite jobbigt!! Men.. Jag tittar in lite iaf!

Grattis till alla nya pregosar! Underbart för er!Skål

Och välkomna ni nya i gruppen men, jag beklagar att ni behövt komma hit till oss..

Xperia; jag beklagar verkligen! Massa varma kramar!   Hjärta

Vi har just påbörjat vår fertilitetsutredning, så imorgon bär det av till lab för att göra en hiskelig massa blodprover, och så ska maken min lämna spermieprov.
    Sen nästa cykel är det dags för ännu fler prover..
    Känns skönt att vi äntligen är på G, att vi ska få hjälp! Glad

Massor av varma kramar till er alla!

Hoppas ni
    Jag säger som alla andra, du är ofantligt saknad i tråden men jag förstår att du behöver ta en paus. Det behöver man ju ibland. När/om du känner att du orkar och har lust så finns ju tråden kvar och väntar på dig Hjärta

Spännande och bra också att få börja er fertilitetsutrednng! Ni är värda allt!

Ta hand om dig vännen.
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 22:53:07 följande:
    underbart !!!
    Vi lyssnade oxå och bebben har nu lagt sig åt rätt håll, dock ej fixerad men ändå
    Vad spännande! Det närmar sig! Glad
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-20 21:24:08 följande:
    Lyssnade. På hjärtljuden hos bm idag, det lät som det skulle :)
    Mys... Hjärta
  • beingboring

Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..

• beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-31 18:43:34 följande:
    Jag är lite nere och så nu Min man har nämligen sagt mer eller mindre rakt ut att om jag halkar eller nåt och nåt händer bebis kommer han klandra mig, är rädd att han kommer klandra mig om nåt går fel även fast jag inte gjort nåt. Känner mig dessutom så kluven då jag vill ut och promenera i solen och enligt bm ska jag göra det, men då kommer tanken, tänk om det händer nåt... Klandrar mig fortfarande emellanåt för att flickorna slutade leva... Är snart i samma vecka som dom dog i...
    Nämen vännen. Usch och fy vad jobbigt att du ramlade men skönt att UL såg fint ut. Och alltså, herregud - det är klart det aldrig är ditt fel om du skulle råka ramla eller halka. Du kan ju inte spendera 9 månader inlåst bara för att du är gravd! Förstår att det känns extra tungt nu då du närmar dig tiden då din förra graviditet tog slut förra gången men det var sannerligen inte heller något du kunde rå för. Jag blir så ledsen över att du känner ansvar för det - det är ju inte ditt fel och ingen kan lida av det mer än du. Klart du ska ut och promenera även fast du har en skatt att skydda i magen. Inte vara nere - allt kommer gå bra den här gången! Det har jag bestämt! Hjärta

Styrkekramar!
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-01-31 15:08:17 följande:
    Imorgon ska vi in på UL och kolla fostervattenmängd... inget att vara orolig för men pga att det inte fanns någon direkt vatten avgång med dottern och när hon kom ut så var det nästintill snustorrt så tyckte BM att vi skulle kolla det nu i v 35 och sedan även i v 39..... känns ändå tryckt och bra att få lite extra koll....
    Myyyss.. Tänk vecka 35 alltså. Inte långt kvar nu! Glad
  • beingboring

Förlåt för mitt tjat om oro men...vi ska ju på KUB-UL på torsdag och jag är så nervös. Har en känsla i kroppen som säger mig att något inte är som det ska. Det känns som förra gången och då var det också en känsla som kom från ena dagen till den andra. Vågar man hoppas på spökveckor? Jag är så himlans orolig...

Svar på tråden Missed abort