sommarbebis 2010 skrev 2010-06-21 19:50:28 följande:
Jag har pratat en hel del med en jätte bra psykolog, men har haft en bra period då jag känt att jag inte behövt prata nå mer med honom, men funderar på att ta kontakt med honom igen nu när jag börjar närma mig bf och det känns tuffare igen. Men det jag verkligen skulle vilja ha nu är obduktionsrapporten även om den inte säger nåt. Annars är det mest en liten stund på kvällen som jag käänner mig nere. Men försöker sysselsätta mig, skriva av mig i min blogg och ventilera med vänner och er på FL.
Det hjälper mycket att få skriva av sig här. Personer som inte dömer än eller försöker få en att tycka att nu har man sörjt färdigt. Har varit trött på dom som säger att dom vet precis hur jag känner för det kan dom inte. Dom kanske har varit med om nåt liknande men ingen kan någonsin förstå exakt hur man känner.
Jag håller tummar och tår över att allt kommit ut och att du är på väg mot ett nytt kapitel i ert liv.  Rådet man får är ju att man ska försöka att inte tänka på att bli gravid, men hur bra fungerar det? Man vll ju så gärna bli gravid igen.
Mitt enda råd med smärtan är vad jag haade mot smärtan på avd, och det var vetekudde som jag hade mot magen när jag satt på tråget lutad över sängen, den fick kllen dock varva med en annan väldigt ofta. Hade lättare brännskador efteråt för att dom var så varma. Men inget hjälpte ju... Men det sjuka var att efter att flickorna var förlösta och moderkakan ute så var verkligen all värk som borta...
Visst är det en skön tråd. Här får man vara och tycka och tänka precis som man vill. Så känner jag i alla fall... det här med att inte tänka på att bli gravid är det löjligaste jag hört i hela mitt liv. Vem fan(??) kan sluta tänka på det efter det här?? Jag önskar jag kunde det, men jag har blivit helt manisk och gör fan inget annat än att jaga ÄL. Sex är inte alls vad det varit... nu är det mer pressat... Jag vet, det ska inte vara så men jag VILL ha sex runt ÄL. Punkt slut. Detta oavsett om jag är sugen eller ej... Trist men sant.