Choccolat skrev 2011-04-04 14:37:52 följande:
Tack! 
Känns så overkligt nu... För ett par dagar sedan var jag gravid, idag sitter jag på jobbet som att ingenting har hänt, och imorrn ska jag ha missfall! Var nyss och spydde (fantastiskt med dessa gravid-symptom när man inte är gravid!) Gummisnodden som håller ihop byxan jag inte kan stänga pga att jag blivit för tjock hånflinar mot mig... 
Fick ett push-meddelande på mobilen: Idag går du in i v 10! RADERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Och nu sitter jag uppenbarligen och tycker synd om mig själv också?!?!? Men men.. om inte allt för länge är den här mardrömmen över....
Säger som airamanna, du får tycka synd om dig själv för det är ju faktiskt synd om dig! Det ni tvingas gå igenom nu är fruktansvärt orättvist och skitjobbigt och inget som borde ha hänt er! Ta det lugnt, ta tid att vara ledsen, vara nära din partner, känn det du faktiskt känner. Finns ingen anledning att be om ursäkt. I övrigt vet jag att det är en klen tröst men med tiden blir det bättre och förhoppningsvis är ni banan igen när ni själva bestämt er för att ni vill det.
Stor kram till dig idag! Hoppas allt gått så bra som det kan gå..
HjärtatAlicia skrev 2011-04-05 14:36:04 följande:
Hej alla.
Var i vecka 13 i söndags.. och började blöda..
Åkte in till gyn igår och fick veta att jag har ett MA och att bebis dog någon gång mellan vecka 6-8.
Ska in på torsdag och få tabletter så det kommer ut..
Känner mej så tom.
Har gått i 5-7 veckor utan att där va ngt liv i magen :(
Hej Flickanfin! Usch och fy för det du behöver gå igenom nu. Minns såväl den tomhet du skriver om och känslan av att känna sig lurad över att ha gått så lång tid och trott att man varit gravid fast man faktiskt inte var det. Skickar en stor kram. Det blir bättre med tiden - jag lovar! Styrkekram!