Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag.
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...

• sommarbebis 2010

Här är mensen precis slut och jag är helt slut efter möhippa igår, har ont i hela kroppen men det var en toppendag. Poledance stod bl a på schemat

Nu är det ca 1 vecka kavr till äl och mindre än en vecka tills jag blir fru

• sommarbebis 2010

Självklart blir det fullt ös på bröllopsnatten Vi kommer nog tjuvstarta redan på fredagen då vi ska bo på hotell fredag till söndag Sen får det fortsätta under semestern

På möhippan blev jag hämtad av en fräämmande karl på HD och fick snällt packa en väska och följa med. Jag hamnade i Haga parken där mina vänner stod och väntade, de bjöd på en mysig brunch och mousserande. Sen bar det av till odenplan för poledance. Efter det åkte vi hem till en kompis där det väntade spabehandlingar mm. Sen blev det utgång på en kanon härlig thairestaurang på skånegatan och sen blev det Medis som gällde. Alldeles lagom och helt i min smak

TS, vad glad jag blir över att du ska få en liten tös. Har du känna av henne i magen nåt då?

• sommarbebis 2010

Bomullshuve! GRATTIS! Vad glad jag blev när jag läste att du fått ett plus, klart att det är tredje gången gillt nu... Vi har haft så fullt upp nu innan morgondagen så det har inte blivit nå sexa alls sedan mens Men det ska vi ta igen vill jag lova Med start ikväll om jag får bestämma :-P

Grattis igen och en stooor kram!!

Kramar till er andra också

• sommarbebis 2010

Hej hej! Jag hoppas att alla haft en underbar helg, det har iaf jag. Nu är jag FRU!!!  Vi har ju inte haft sex på nästan två veckor så när vi kom till hotellet i fredags var det dags att börja ta igen det, var ju tvungen att leva lite i synd Sen blev det så klart rajjrajj på bröllopsnatten också. Nu hoppas jag på att min man ska vakna sanrt så vi kan fortsätta ha lite skojj

• sommarbebis 2010

Jag har det här omkring iaf, enligt fl så började jag min fertila period i lördags

• sommarbebis 2010
    sugarrush skrev 2010-08-02 23:57:11 följande:
    Hur orkar man med att ens syster blir gravid och är 4 veckor efter man själv skulle varit om man fått behålla barnet? Känns jättebittert just nu, och så känner jag mig så hemsk som inte kan glädjas.
    Ge mig tips hur jag ska lyckas vara positiv och glad för hennes skull. Känner mig som världens sämsta syster och vän. Hon vet dock inte om missfallet, men jag vill inte skrämma henne genom att berätta min historia... Suck!
    Jag har liknande känslor, min syster är gravid i vecka 20 nu och hon berättade att hon var gravid strax innan jag var beräknad med flickorna. Det är jobbigt, men det beror ju mest på avundsjuka. Försöker vara glad för hennes skull å så,. men det är inte alltid så lätt...

Vi väntar fortfarande på att få besked om vad som hände med flickorna men jag har inte hört nåt än och vi födde dom 1/3 så det har gått mer än 5månader nu...
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-08-03 17:18:17 följande:
    Det är inte acceptabelt! Det är dags att bli en surkärring och häxa!
    Det är konstigt, men när det gäller just den biten så har jag inte ork att bli en bitch, all energi bara sugs ur mig vid tanken... Vi ska ta oss till minneslunden för första gången nu på semestern...
  • sommarbebis 2010
    Isabellee skrev 2010-08-04 18:33:57 följande:
    Hej alla!

Får man hoppa in här i eran tråd?

I tisdags så pkte jag till gynakuten och ville göra ett VUL då jag kände att något var fel. Det visade sig att embryot slutade växa i vecka 5. Jag trodde jag var i vecka 10.
    Igår kväll tog jag några tabletter som fick det att komma ut. Idag blöder jag inte lika mycket.

Har en dotter som är född Dec 08. Hade jag inte haft henne tror jag inte att jag skulle ta det lika bra.

Jag har en liten fråga, hur länge blöder man efter på ett ungefär?

MVH/ Isabelle
    Ledsen att du var tvungen att hitta hitta din väg till den här tråden men du är varmt välkommen. Beklagar ditt ma. Jag blödde lite mer än 14 dagar och sen var det ca 14 dagar innan jag fick mens. Min läkare sa att man skulle vänta med att ha sex till man slutat blöda sen var det bara att köra på du blir inte gravid förrän kroppen är redo. Lycka till..
    airamanna skrev 2010-08-04 20:05:06 följande:
    bläää, tant röd kom igen, och alldeles för tidigt denna gången... trodde först och hoppades att det kunde va nidblödning eftersom det kom så tidigt och så lite först och jag aldrig haft så där långsam start på mensen, men nu är det alldeles för mycket för det så får väl inse att det inte blev något plus denna månaden heller... fan va besviken man blir, även om man försöker att inte hoppas för mycket....
    Vi får ta nya tag tillsammans, men jag förstår besvikelsen... *krama om*
  • sommarbebis 2010
    Evve81 skrev 2010-08-04 21:26:53 följande:
    Den läkare jag var till sa att man ska vänta en mens innan man blir gravid igen för det var något ökad risk för missfall igen om man blev gravid direkt MEN jag har ju läst att det tydligen är väldigt olika bud på det. Jag måste ju ta om mitt blodvärde hos bm nästa vecka så då ska jag fråga igen.

Jag har fortfarande 2,5v efteråt av och till ont i magen ungefär som mensvärk eller jag har haft det 2 dagar. MEn jag vet inte om det kanske är ägglossning eller nåt... Har inte känt det alls idag.

Jag väntar ju på mensen. Kan nästan känna mig besatt av tanken på att bli gravid igen fast jag aldrig vill gå igenom detta igen. Det känns som att man känner efter varje tecken på mens........ Fast det kanske är så för de flesta..... Jag väntar ju på mensen men ni andra hoppas ju på att den inte ska komma
    Min läkare sa att man kan inte säga hur hög risken för att få missfall igen är oavsett hur många mensar man får då det är som att kasta på en tärning, dvs slumpen som avgör om man nu inte har en historia med upprepade missfall...

Tror att jag har haft äl precis och fick nu ett skrämmande påstående av en kompis. Hon sa att man inte ska ha sex dagligen då killen inte hinner producera tillräckligt med bra spermier då. Vet ni nåt om det? Slog mig att BM rekommenderade ju varannan dag för att bli gravid och vi som är nygifta har ju haft sex minst en gång om dagen sen i fredags och nu blir jag nojjig att jag sabbat mina chanser genom för mycket sex...
Svar på tråden Missed abort