Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Ja, jag verkar ha förmåga att bli gravid ungefär varannan månad...

• bomullshuve
    Muffe80 skrev 2010-07-30 08:46:03 följande:
    Hoppas jag också har den turen, nu har jag nyss haft första mensen efter missfallet... blödde dock som en tok under missfallet, men inte överdrivet mycket nu. så hoppas kroppen är ok nästa gång :)

Då har vi semester och förhoppningsvis kan jag slappna av lite då :)

Jag har tagit hittills 2 tabletter apiforce, bidrottninggelé. Tog det sist jag blev gravid. Men eftersom jag har så regelbunden mens så vet jag inte om det är bra, vad tror ni?

Äter folsyra annars i tablett. Vad äter ni??
    Jag äter Bvitamin med folsyra, det har jag gjort sedan förra hösten då vi började jobba aktivt på baby...
  • bomullshuve
    Muffe80 skrev 2010-07-30 08:50:57 följande:
    B-vitamin kanske e bra, ska det vara bra för bebistillverkning?
    Fanns det på apoteket att köpa?
    Jag har köpt det på hälsokosten... Jag vet inte vad B:et kan vara bra för, men det var folsyran jag var ute efter när jag köpte dem....
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-30 08:50:41 följande:
    WÄJH!!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!!!!!
    Hjärta
    Thanx! Vet inte om jag riktigt vågar ta ut någon glädje ännu... men jag hoppas ju...
  • bomullshuve
    AAE skrev 2010-07-30 10:44:05 följande:
    Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev  foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).
    Usch säg inte så... jag har ju haft semester och typ druckit rosévin varenda dag fram till för två veckor sedan ca... själva ägglossningen då typ...
  • bomullshuve

ÅÅÅ tack för alla grattulationer...

Nu går jag hemma och är spänd av förväntan då min bästa vän är på förlossningen... hon var på nån kontroll idag då hon gått över tiden och så skickade hon mig ett sms att de skulle sätta igång henne vid 16 idag...

• bomullshuve
    muppmamman skrev 2010-07-30 18:01:43 följande:
    Stort jättegrattis bomullshuve=)

Om jag räknar från min senaste riktiga mens så blir bf 4/3, men sedan så blödde jag ju lite grann ca 2 veckor efter mens så jag har ingen aning om hur jag ska räkna. Var blödningen riktig mens eller?!

Är det fler som har haft det struligt med mensen efter ma? Min har varit oregelbunden till och från och jag blöder vääääldigt mycket!
    Oj, jag vet inte alls hur du ska räkna då faktiskt. Jag har inte haft nått strul. Förra månaden var mensen 3 dagar tidig. Det var konstig. Den har alltid kommit med 28 dagar förut.... det är det enda som hänt mig...

och Tack så klart!
  • bomullshuve

Ja, jag är förmodligen konstig.... men idag har jag fyndat Mammakläder på POP. De har ju en helt galen rea just nu!! Jag är ju knappt gravid (v.5) men det var ju så galet bra pris att jag var tvungen. Hoppas jag kan ha dem sen när man blir större... hehe...
    Hmm... det här var kanske helt fel att skriva här kom jag på nu. Elakt till och med. Men jag ville bara dela med mig till nån hur knäpp jag är, och jag vågar inte riktigt blogga om det lixom...

• bomullshuve
    Mamaobabba skrev 2010-07-31 16:34:25 följande:
    Åh, men jag tycker det är underbart!
    Jäjj för reafynd och jäjj för att leva på hoppet! Klart du kommer få ha dina kläder, jag håller alla mina tummar och tår för det!
    Tack! Ju längre jag skrev i inlägget desto elakare kände jag mig.. trycka upp min lycka i era ansikten lixom. Det är inte alls meningen....
  • bomullshuve
    Evve81 skrev 2010-07-31 18:43:51 följande:
    Men jag tycker också att det ju det som liksom ger hopp. Att man ser att ni andra lyckas. För mig  har det ju "bara" gått 2 veckor sedan mitt MA men jag är skräckslagen att jag inte ska kunna bli gravid igen. Klart du ska handla!

Det jag spontant känner är att jag verkligen är rädd för att det ska hända något igen om j/när jag blir gravid. Jag kommer kräva ett tidigt vul om/när jag blir gravid igen...... Det hoppas jag verkligen att man inte ska bli nekad.
    Det tror jag faktiskt inte att man blir om man berättar om MA.
    Jag insåg idag att jag inte haft några bröstspänningar och då blir jag nojjig. Jag har inte haft det förut heller, men det har ju heller aldrig gått vägen så att säga. Så nu är jag orolig igen...
Svar på tråden Missed abort