Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Då hamnade man sist i BIM-listan igen då...

• sommarbebis 2010

Ser ut som om alla dom kommentarerna har blivit borttagna av nån anledning, det kanske är nån som anmält dom.

Men hon klanka ner på dom som tyckte att dom var tvungna att sjukskriva sig eller ens typ behöva reflektera över att dom fått missfall för v 15 då det är så vanligt ändå och bla bla bla.

• sommarbebis 2010
    Anonym skrev 2010-08-15 13:27:20 följande:
    Jag är en av de som anmälde tjejen som uttryckte sig väldigt illa. Jag tog åt mig väldigt, eftersom jag varit så himla nere...
    Bra gjort, fattar inte hur nån kan komma in och skriva så i en tråd som hon märker uppenbarligen behöver stöd. Vi har iaf varandra och det är skönt. Bra gjort! Känns skönt att slippa se inläggen
  • sommarbebis 2010

Beingboring, välkommen tillbaka, du har varit saknad

Ja det har varit tufft, å nu när man inte lyckas bli gravid av nån anlednings så känner man sig värdelös, men det går över och snart är det en ny ÄL

• sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Min menscykel har varierat mellan 26 och 29 dagar  ända sedan första mensen i Mars.
    Du hade ingen koll på när du hade ÄL och hur många dagar det brukar ta efter den innan mensen kommer?

Jag hoppas att du är gravid men skulle du inte vara det så är det väl lika bra att tant röd kommer med en gång...
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-16 08:10:40 följande:
    Ja just det, tänkte att jag skulle haka på den här nyttighetstrenden ju! Ikväll ska jag dock vräka i mig chips och dip och sen kör jag igång imorgon! Då blir det äta nyttigare (och kanske framförallt, äta mindre) och så börja träna igen. Ska bli så skönt!
    Trevligt, jag behöver verkligen komma igång, har iaf ätit nyttigt sedan i Onsdags förra veckan och gått ner 3.3kg hittills. Körde ju tre dagar med nutrilett men nu är det Viktklubb som gäller. Ska ner och kolla in gymmet där vi bor idag...
  • sommarbebis 2010

jag har använt mig av både CB och testlagrets, CB är ju dom absolut enklaste eftersom det blir en glad gubbe när det är äl medan testlagret bara har streck, men test-strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket när man har äl... Vet att jag haft äl men undrar varför jag inte blivit gravid...

• sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2010-08-16 21:58:20 följande:

Hej alla underbara!
    Så var man tillbaka igen efter semestern. Hoppas att ni haft en skön sommar och att det kommit en massa pluss!

Vi har nu kommit så pass långt att vi har fått  tid för patientskola och läkare den 25 resp 30 augusti inför IVF. Så nu kanske det kan rulla på i vår riktning?

All lycka till er alla och kramar i miljarder!

Grattis och lycka till... Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • sommarbebis 2010

Vi har försökt bli gravida nu sen jag födde flickorna 1:A mars. Jag och killen har börjat prata om att om vi inte är gravida vid årsskiftet så kanske vi skulle försöka söka hjälp. Vet inte så myket om det där dock. Jag blev ju gravid med flickorna när jag slarvade med p-pillrena...

beingboring skrev 2010-08-16 22:15:21 följande:
    Har precis träffat en av mina bästa vänner som ska få barn i december. De ska få sitt två veckor efter att vi var beräknade. Har inte träffat henne sen jag fick reda på att de är gravida men det gick faktiskt riktigt bra. Hon var så fin och det kändes härligt på alla sätt att se henne. Fast jag kunde såklart inte låta bli att tänka att jag också hade kunnat sitta där med en lika stor mage som henne...

Känns dock ännu tyngre att mensen aldrig dyker upp. Det påminner bara mer om det som varit. Vill ju bara att saker ska fungera som det ska.
    Man kan inte låta bli att bli lite avundsjuk när man träffar nån som är gravid eller precis fått barn när man så gärna vill ha det så själv. Det betyder ju inte att man inte är glad för deras skull. Jag är hur glad som helst för min systers skull över att hon går runt med sin stora mage och att hon ska få välsignelsen att bli mamma. Det enda jag inte tysker om är hennes kille. Men så länge hon är lycklig så...
    Hon känner ju hur den lilla ligger där och sparkar och det fick ju jag aldrig uppleva då flickorna dog i slutet av vecka 17 och det är nåt som jag är väldigt avundsjuk på...
  • sommarbebis 2010
    Anonym (blomman) skrev 2010-08-17 18:11:05 följande:
    Hej på er!
    Hoppas att det är ok att jag skriver till er... har läst er tråd och hoppas att ni kan hjälpa mig med några frågor.
    Fick reda på att det var något fel i vecka 10ca (fostret dött i vecka 6ca) upptäcktes i samband med KUB. Därefter fick jag vänta en vecka för att få det bekräftat av en läkare. Fick sedan en tid för skrapning. Skrapningen gjorde jag för precis en vecka sedan. Nu till mina funderingar:
    Jag blödde bara samma dag och sedan inget mer än rikliga flytningar... är det ok att bada och mysa lite nu en vecka senare? 
    Gjorde ett gravtest idag också och det kom upp ett svagt svagt streck... är det normalt efter en skrapning att det finns hcg kvar? 
    Är lite öm coh väldigt svullen om magen... kan det tyda på att allt inte har kommit ut (vill inte skrapas igen), eller kan man ha äl redan?

Är så förvirrad och orolig... ingen info stämmer med det jag upplever :(

Blev lite långt inlägg men hoppas att det är ok!
    Självklart får du skriva här i våran tråd, är dock ledsen över att du behöver göra det.
    Min läkare sa till mig att jag skullev änta minst 14 dagar med att ha sex efter min skrapning.
    Jag blödde dock i 10 dagar, men jag var tillbaka efter mindre än en vecka då jag hade grymt ont, de tvar en infektion. Men är du orolig eller så kan du alltid boka tid på KK.

Lycka till med allt!

Kram
Svar på tråden Missed abort