Anonym (blomman) skrev 2010-08-17 18:11:05 följande:
Hej på er!
Hoppas att det är ok att jag skriver till er... har läst er tråd och hoppas att ni kan hjälpa mig med några frågor.
Fick reda på att det var något fel i vecka 10ca (fostret dött i vecka 6ca) upptäcktes i samband med KUB. Därefter fick jag vänta en vecka för att få det bekräftat av en läkare. Fick sedan en tid för skrapning. Skrapningen gjorde jag för precis en vecka sedan. Nu till mina funderingar:
Jag blödde bara samma dag och sedan inget mer än rikliga flytningar... är det ok att bada och mysa lite nu en vecka senare?
Gjorde ett gravtest idag också och det kom upp ett svagt svagt streck... är det normalt efter en skrapning att det finns hcg kvar?
Är lite öm coh väldigt svullen om magen... kan det tyda på att allt inte har kommit ut (vill inte skrapas igen), eller kan man ha äl redan?
Är så förvirrad och orolig... ingen info stämmer med det jag upplever :(
Blev lite långt inlägg men hoppas att det är ok!
Självklart får du skriva här i våran tråd, är dock ledsen över att du behöver göra det.
Min läkare sa till mig att jag skullev änta minst 14 dagar med att ha sex efter min skrapning.
Jag blödde dock i 10 dagar, men jag var tillbaka efter mindre än en vecka då jag hade grymt ont, de tvar en infektion. Men är du orolig eller så kan du alltid boka tid på KK.
Lycka till med allt!
Kram