Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:11:11 följande:
    Då var mensen ett faktum! så idag känner jag mig totalt värdelös som inte lyckats bli gravid ännu trots massor av sex. Födde flickorna den 1/3 så man tycker ju att kroppen borde vara sugen på att bli gravid igen...
    Näe vad trist Sommarbebis 2010.... Jag trodde verkligen att det skulle ta sig nu för er. Styrkekramar till er!

Jag läser arga kommentarer från er mot nån som heter Anonym(målmedveten) men jag kan inte se vad och när denne har skrivit. Hjälp mig. Jag vill också veta!
  • bomullshuve

Här är det bra, men idag har jag mått kymigt som tusan. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Inte illamående, men så där på gränsen... och lite snurrig. Har dock suttit på konferens hela dagen och då blir man ju lätt lite seg i kolan om man säger så..
    På tisdag nästa vecka ska jag till MVC för första gången, men bara för hälsosamtal. Men min förhoppning är ju att de ska kunna boka in en tid för ett UL då också.... och inskrivning så klart.

• bomullshuve
    airamanna skrev 2010-08-16 19:13:16 följande:
    jag har fortfarande semester, en vecka till, väldigt skönt

Hoppas det går bra för alla, här händer inget, på sistone har jag tom börjat undra om jag ens har nån ägglossning sen ma:t, har inte lyckats få några utslag på äl-test, men hoppas det är för att det kan va svårt och inte för att det inte är någon äl... Det har känts som äl i kroppen vid tidpunkter som äl borde va så jag hoppas att det är så.
    Vad är svårt med testen? Jag har testat med cb tror jag, jag fick av en vän som inte behövde det längre om man säger så... och de var lätta i alla fall....
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-08-16 22:15:21 följande:
    Har precis träffat en av mina bästa vänner som ska få barn i december. De ska få sitt två veckor efter att vi var beräknade. Har inte träffat henne sen jag fick reda på att de är gravida men det gick faktiskt riktigt bra. Hon var så fin och det kändes härligt på alla sätt att se henne. Fast jag kunde såklart inte låta bli att tänka att jag också hade kunnat sitta där med en lika stor mage som henne...

Känns dock ännu tyngre att mensen aldrig dyker upp. Det påminner bara mer om det som varit. Vill ju bara att saker ska fungera som det ska.
    Jag vet hur du känner. Jag hade BF imorgon. (oj vilken konstig mening, men jag tror ni är med)... Det känns lite...
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Åh så roligt!

Jag krockade med en annan cyklist på väg till jobbet idag. Gubbjävel rent ut sagt. Det gick bra med mig, men jag har varit lite nojig idag. Dock inga tecken på mf, så förhoppningsvis går det vägen denna gången.
  • bomullshuve

Idag är en bra dag!

Var på hälsosamtal hos Mama Mia idag. Fick en urgullig barnmorska som jag gillar av det lilla jag märkt av henne så att säga. Hon fixade till och med ett UL till oss redan på en gång. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 7+5 och en dag för tidigt för att de ska göra UL på magen, men vi gör ett försök sa de....
    Där fanns en bebis!! Den hade ett hjärta, som pickade på!
    och enligt UL mätningen är jag nu i vecka 8+4. Nästan en vecka att plussa på alltså.

Idag känns det bra!Idag är en bra dag!

• bomullshuve
    AAE skrev 2010-08-25 19:11:24 följande:

Åh, gud så skönt med en förstående barnmorska! I vilken stad går du på Mama mia? Vågar jag fråga vad din barnmorska heter...? Om du bor i stockholm. Skulle vara så himla skönt att få ett tidigt ultraljud (om jag nu blir gravid), kan man kräva det även om man går hos den vanliga?

Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Åh, vad underbart!! Världens bästa födelsedagspresent!

beingboring: ja, här är verkligen slut-på-semester koma...

Jag vill också vara med på BIM-listor :( Jag har börjar fundera (grubblar för mycket) om den lilla, lilla blödningen (inte så mycket mer än färgad flytning) jag fick kan varit typ mens? Den kom relativt punktligt om man räknar skrapningen som senaste mens. Och att jag inte blödde så mycket pga utebliven ägglossning (har läst att man kan ha mens utan ÄL)? För om jag nu ska utgå från den färgade flytningen så borde jag ha BIM idag! Testade mig senast i fredags vlket ivisade neg... såklart...

Men nu är det alltså åtta veckor sedan skrapningen (det är hela TVÅ MÅNADER). Hur lång tid ska det behöva ta? Skulle bli så glad bara jag fick mens... behöver inte vara ett plus men så man ser att allt kommit igång igen. Jag hoppades att skulle gå ganska fort att få igång ÄL iom att jag är relativt ung (22).

Kanske ska våga mig på ett gravtest imorgon.... eller ska jag hålla mig...

Vi går på Mama Mia Söder (eller går och går, men ska i alla fall gå..har ju bara varit där en gång). BM hette Ulrika nånting.
    Om man haft missfall eller så innan så tror jag inte att så många BM skulle neka faktiskt. Jag vet inte om man har rätt att kräva, men jag tror inte de skulle neka om vi säger så...
  • bomullshuve
    AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!
    Tjohoo! Grattis!!!
  • bomullshuve

Jag blev ju lite flyttad efter ett UL, men jag är osäker på om detta är rätt datum. Det kan vara den sista mars också... blev lite osäker på hur jag ska räkna faktiskt...

BIM-lista 

Mammaobabba - BIM ca 14/8
    beingboring - BIM ca 15/8
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5

• bomullshuve

Vad det händer grejer i tråden. Det är kul. Det verkar som att det går åt rätt håll för många av oss och för andra kommer det snart...

Svar på tråden Missed abort