Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Missed abort

Evve81 skrev 2010-07-28 12:39:44 följande:
    Har varit här och läst och även jag råkat ut för ett MA för 1,5 veckor sedan. Hoppas det är OK att jag skriverÅkte på skrapning och tappade MASSOR med blod men nu börjar jag hämta mig igen. Kul att läsa att flera är gravida jag har några frågor. Jag har 2 barn sedan tidigare och trodde liksom att när det gått helt smärtfritt så råkar man inte utför något sånt här men det var tydligen fel.

Hur lång tid tog det att få tillbaka mensen och var den förändrad?

Hur lång tid tog det för er att bli gravid igen?
    det tog oss 5månader ungefär. Hade ma den 13/2 och såg ett starkt plus den 16/7....
    min första mens kom den 24/3, men det är jätte olika för alla tror jag, beroende på kropp.

GRATTIS TS till den kommande lilla tösen <3 !
  • Anonym (Ledsen)

Tack, de blir den bästa julklappen man kan önska sig!! Jag har inte känt henne nåt ännu, men jag hade tydligen tjock moderkaka så min bm sa att det troligen skulle dröja ytterligare 1-2 veckor innan jag kände ngt.  Är i vecka 18+ 3 idag.
    Tyckte dock det var konstigt att tösen rörde sig så lite. De 2 första gångerna på VUL har hon rört sig väldigt mycker, nu var hon helt stilla på RUL trots att bm försökte knuffa "igång" henne flera ggr. Men hjärtat tickade och allt såg bra ut så.

Jag blev gravid på första försöket efter mitt MA. Då hade jag gått igenom ett misslyckat försök med cytotec, 2 skrapningar, förlorat för mycket blod och en infektion...  trodde aldrig jag skulle bli gravid så fort igen efter detta.

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-07-30 07:38:48 följande:
    Flickor...Tjejer.... Brudar....

Jag fick precis ett PLUS. Jag hade BIM i onsdags. Jag hade egentligen tänkt testa efter helgen men kunde bara inte hålla mig. Tredje gången gillt hoppas vi på nu!

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM 6/8
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Hur har det gått för Sugarrush och Muffe 80?
    WÄJH!!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!!!!!
    Hjärta
  • Anonym (Ledsen)

Åååh men vad kul bomullshuve!! Ett stort grattis till dig från mig!!! Håller mina tummar för att det går bra nu.

• Anonym (ledsen)

Min mens har vart rysligt oregelbunden efter ma:t i februari. Fick första mensen den 24/3 sedan ingen alls i april, sedan en den 1/5 och den sista kom nu den 4/6. Kontaktade min bm, som har dem även denna vecka ang ett tidigt ul för att fastställa gravvecka. Kram till alla er som kämpar på med bebistillverkningen, heja er! Hur går det för er andra med små frön i magen? Har ni gjort ul än? TS du har väll tillochmed avklarat rutin ul?

• Anonym (ledsen)

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

• Anonym (ledsen)

Ändrar:

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 6/4 2011

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-08-20 19:37:35 följande:
    Åh så roligt!

Jag krockade med en annan cyklist på väg till jobbet idag. Gubbjävel rent ut sagt. Det gick bra med mig, men jag har varit lite nojig idag. Dock inga tecken på mf, så förhoppningsvis går det vägen denna gången.
    ojoj. hoppas allt gått bra med Er (dig och magen)

KRam
  • Anonym (ledsen)

Hejja aae's plus! Jätte grattis! Idag har jag vart på vc och lämnat prover för kubtestet som ska utföras nästA vecka. Någon med erfarenhet ?

• Anonym (ledsen)
    Isabellee skrev 2010-08-29 13:56:07 följande:
    Hej alla! Går in och läser ibland men skriver inte så ofta.

Tänkte bara fråga, när fick ni tillbaka mensen efter erat missfall?
    6 veckor efter ma
Svar på tråden Missed abort