Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:16:13 följande:
    Det var en ökad risk på cub-testet.... Så nu blir det mkp, om vi vill, som är en ökad risk för missfall.... Jäkla skit!
    Näe vad trist! (och orättvist!)
    Jag kanske har missat det men finns det någon speciell anledning till KUB?
    Imorgon går jag in i vecka 10+0 och jag hade inte tänkt göra det... men man velar ju...
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-02 18:40:03 följande:
    Ingen anledning mer än en koll..... I efterhand, vill man veta? För oss är risken för ett foster med downs syndrome större än risken för mf.....Tror vi kommer välja att ta nästa steg och göra mkp..... Vi tar det i så fall därifrån....
    Jag förstår. Jag håller tummar och tår att provet visade fel och att allt går bra.
  • bomullshuve
    airamanna skrev 2010-09-03 10:17:34 följande:
    måste bara beklaga mig lite... har så jävla ont i huvudet men vågar inte äta värktabletter....

www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1...

någon som vet något om detta/fått höra från sin bm/läk etc? 
    Har jag inte hört nått om alls... Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Det jag vet är att Ipren är strikt förbjudet under grav då det kan orsaka fosterskador... har en länk nånstans om jag letar...
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-09-08 06:53:14 följande:
    Hej alla fina brudar,

det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.

I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.

Och välkommen hem mammaobabba! Hur har ni haft det i det fantastiska äpplet?
    *styrkekramar till er!*
  • bomullshuve

Hej Tjejer!

Det händer mycket i tråden. Jag läser lite då och då men är inte lika aktiv på sajten över huvud taget längre. Jag tror ni har förståelse för det också. Ni är så härliga, och det här är den enda tråden jag verkligen följt. Kanske den enda som varit trevlig nog...? Ni vet vad jag menar...

Jag vill ge er styrkekramar allihopa och jag håller mina tummar och tår för er. Tårna, det är lite tricky, men jag börjar få in knixen.

Kram!

• bomullshuve
    Isabellee skrev 2010-09-24 15:15:04 följande:
    Har glömt att gå in och läsa.
    Håller tummarna för dom som väntar på plus.

Dessvärre blir det inga fler barn här på ett tag.
    Fick reda på för 2 veckor sedan att min sambo vart otrogen i 1 månads tid.
    Första gången var när jag fortfarande blödde efter missfallet :(

Men men.. Håller tummar och tår fö er.
    Men fy så hemskt Isabellee!
    Jag hoppas att det löser sig på ett sätt som känns bra för dig. Jag är övertygad om att du inte är värd en sån behandling!

Kram till dig!
  • bomullshuve

Hej Tjejer!

Det var länge sedan jag skrev nått här nu... Men jag läser så fort jag ser ett nytt inlägg.
    Jag är så ledsen att en del av er inte mår bra, men jag är samtidigt glad att du sökt hjälp. Styrkekramar och kärlek till er!!

Jag ska vara gravid i vecka 17 nu enligt beräkningar. Jag börjar få lite kula, men jag vågar ändå inte tro på att det är sant. Vi har berättat för närmsta familjer och vänner, det gjorde vi tidigit men än är jag inte redo att vara helt offentlig med min graviditet... Jag vill vänta till efter ultraljudet den 12e november.
    För övrigt mår jag ganska bra. Trött jämt! Äter nu levaxin pga av nått med sköldkörteln och har en hel del problem med mitt magmunsbråck (som jag alltid haft, men symptomen är värre nu).

Kramar på er alla!

• bomullshuve

Jag måste bara få skriva av mig lite. Idag köpte jag min brudklänning. Japp, jag ska vara en gravid brud. I januari (ca v 30) ska jag stå brud. Köpte ingen mammaklänning, men klänningen är just nu ca 1,5 storlek för stor. Men den kommer bli såå fin. Jag känner det på mig...

• bomullshuve

Tråden går mot ljusare tider! Underbart tjejer!!

BIM-lista

beingboring - ca 10 November
    airamanna - ca 15 november

BF-lista
    Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)
    Bomullshuve 6/4-11 (enligt sista mens)
Svar på tråden Missed abort