Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Anonym (ännu en gång...) skrev 2010-11-06 13:29:39 följande:
    Hej.

Jag har väntat tvillingar tre gånger sedan 2008,
    sonen på snart två år är tvilling,där den andre dog i tidigt stadie.
    I maj i år fick jag efter 14 veckor missfall på siamesiska tvillingar,
    och nu i veckan avslutades även denna tvillinggraviditet då ingen hjärtverksamhet längre fanns.
    Det har varit helt naturliga graviditeter, men något gör att jag inte behåller dom små liven..
    Vi vill bara ha ett jämngammalt syskon till sonen, hans syskon är så mycket äldre,men det verkar vara svårt...

www.hossophie.blogg.se
    Usch så fruktansvärt. Jag kan inte ens föreställa mig den smärta ni går igenom...

Kram till dig/er!
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-11 12:18:21 följande:
    Tack vad ni alla är gulliga, vi har ju hoppats sen dem 1/3 då jag födde flickorna, ska till minneslunden idag och berätta för dom att dom ska få ett syskon som dom gärna får vaka över. Tror att dom är med oss hela tiden. Vi fick bilderna av bröllopsfotografen här för ett tag sen och när prästen tände vigselljuset så var det två lågor på det som han var tvungen att släcka med fingrarna då den dom inte ville bli utblåsta. Tror det var dom som ville vara med fotografen lyckades fånga lågorna på bild Sexa på och njut, håller tummarna för er alla! Kramar
    Du har varit saknad sommarbebis 2010. Stort grattis till ditt plus. Tycker att er berättelse om ljusen är fantastisk. Klart att det var flickorna!
  • bomullshuve

Vill bara berätta att vi var på RUL idag och det fanns en bebis där som var lagom stor och verkade leva gott. Dock var den inte så samarbetsvillig och ville definitift inte visa upp sig på de privata delarna så vad det blir vet vi inte. Vi fick dock en ny tid för UL i december, och då hoppas vi på en samarbetsvillig bebis.

• bomullshuve

+ i tråden!! Underbart och Grattis!!!
    Jag ändrar mitt datum i listan så det blir enligt RUL.

BIM-lista 

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    airamanna - 24/7 2011

• bomullshuve
    Isabellee skrev 2010-11-21 12:09:49 följande:
    Hej!

I torsdags morse så började jag få små blödningar. Framåt kvällen kom det mera och har blödit sedan dess :(
    Hade dock ett uppehåll på 24 timmar (i natt) men sen kom det tillbaka med dunder och brak.
    Det kommer även klumpar så missfall är nu ett faktum känns det som.
    Ska se hur länge jag blöder, sen till gyn för att kolla att allt är borta.
    Nej Usch vad trist. Kramar till dig!
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-11-29 20:31:07 följande:
    Hej alla!

har inte orkat skriva på ett tag så jag har missat en del men hoppas att det är bra med er alla och att alla haft en mysig första advent! Här rullar livet på för fullt. Åker på arbetsresa på torsdag, är borta en vecka och några dagar efter att jag kommer hem åker sambon bort. Sedan åker vi bort tillsammans i december för att fira jul i Malaysia. Ska bli galet skönt att komma  bort till värmen lite...

Skriver in mig på BIM-listan igen då. Suck. Jag som hade hoppats på ett plus till 10/12 då vi skulle haft BF. Jaja. Det är bara kämpa vidare. Tur att man är så tuff då.. Tungan ute

BIM-lista 

beingboring - ca 12/12 2010

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    airamanna - 24/7 2011

Sjukt mycket kramar till er alla!
    Kram på dig!
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-02 21:49:10 följande:
    Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...
    Jag förstår om oroskänslan kommer hänga med ett tag, men jag lever i alla fall på hoppet. Det känns positivt!
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-12-09 07:15:05 följande:
    Tack för alla tumhållningar tjejer!

Har gjort ett till test och det är fortfarande väldigt svagt men ändock två streck! Ska köpa ett digitalt och testa med imorgon så får vi se då...

Tänk om..
    Håller tummarna jag med!... och tårna...
    airamanna skrev 2010-12-09 11:35:21 följande:
    Goda nyheter Glad
    MiniHjärta finns och hjärtat slår, var lite mindre än enligt beräkning men det spelar ju mindre roll 

så nu blir det fokus på att stressa ner och göra vad jag kan för att få mini att stanna kvar 

kram till er alla! 
    Yeeeeeey!!!!
  • bomullshuve
    mammiz83 skrev 2010-12-09 18:08:24 följande:
    Jippi!!!! Skrattande

jag är faktiskt också ganska glad idag, för teoretiskt sett är jag faktiskt lite gravid idag. Var på IVF-kliniken och fick två små "pingviner" återförda. Hoppas nu att åtminståne en av dom bestämmer sig för att bo kvar där inne i si så där 9 månader.
    Jag håller lite tummar och tår här också då...
  • bomullshuve
    beingboring skrev 2010-12-10 07:07:04 följande:
    Gjorde så ett digitalt test imorse och "GRAVID"! Känns helt overkligt. Så lustigt att det tog sig den här gången när jag var så säker på att så inte var fallet..hehe. Får stryka sjätte sinne från listan också alltså Men som flera andra skrivit innan så är det ju inte samma känslor den här gången som förra. Hoppas att allt går vägen nu men fortfarande inte hoppas för mycket för att inte bli besviken... Är det knäppt att tänka så? Hoppas det går över om man kommer förbi typ 15 veckor...

Idag skulle vi ha haft BF och så får jag reda på att jag är med barn på samma dag... tror ni det betyder något? Hjärta
    Åh vad jag blir glad för din skull, men jag förstår precis hur du känner....

Vi hade nytt ul igår då vår bebis inte varit så samarbetsvillig sist. Det var den inte nu heller, men hon kunde i alla fall undersöka alla organ som hon ska och så... Så var det det där med könet. Bebis låg med rumpan vid min navel så den skuggade hela tiden och det var svårt att se, efter mycket om och men sa hon att det är mycket svårt att se men att det kanske är en tjej. Svaret känns dock osäkert känner jag...så det är så vi tänker/säger. Kanske tjej.
Svar på tråden Missed abort