-
-
Anledningen till varför jag har kunnat hålla mig är för att vi inte haft nåt test hemma och jag har jobbat heeela helgen 09-20, men kom iväg en sväng till apoteket med jobbet idag så då passa jag på att köpa ett. Blir ett tidigt test imorgon då killen åker iväg med jobbet...
-
NEGATIVT!!! Är så himla besviken, arg och ledsen. Har inga menssymptom längre och dne brukar alltid vara regelbundet. Mannen sa att har den inte kommit på Onsdag så köper han med sig ett CB-digital så jag kan testa på torsdag morgon men jag avskyr den här ovissheten.
Känns verkligen som om alla är gravid i min omgivningen eller precis fått barn och de verkar inte behöva försöka särskilt länge heller.
Gör så ont i hjärtat, då jag vet att vi skulle göra allt för att våra barn ska ha det bra, jag vet att min man skulle vara den mest underbara pappan.
Jag kan inte låta bli att tänka på att jag har valt att avbryta två tidigare graviditeter när jag var yngre och på nåt sätt känns det som att det här är mitt straff nu...
Jag har blivit gravid två gånger när jag ätit p-piller, senast då jag blev gravid med flickorna och det var då jag verkligen kände att jag skulle klara det här och ville bli mamma. Men tji fick jag!!
Avskyr att jag ska vara hemma ensam dom här dagarna så mensen inte kommit och inte har det blivit ett plus heller... -
Nu är mensen ett faktum men inte blev jag gladare för det... 'suck*
-
Ska bege mig till min nya tillflyktsort, gymmet, där ska jag försöka rensa tankarna innan jag har en jobbnatt framför mig och imorgon ska jag bara ha en ta hand om mig själv dag och njuta av att vara ensam hemma och ta mig ett glas vin...Mamaobabba skrev 2010-09-13 13:02:17 följande:Hu, vad jobbigt!!sommarbebis 2010 skrev 2010-09-13 11:41:27 följande:Nu är mensen ett faktum men inte blev jag gladare för det... 'suck*
Många stora styrkekramar till dig!!
Ska inte deppa ihop, det har jag lovat mig själv, får se det positivt, får fortsätta ha mycket sex
-
Tyvärr känner jag igen det så väl...beingboring skrev 2010-09-14 07:09:33 följande:negativt.
är så besviken och trött nu. hade liksom trott att det kanske skulle ha kunnat vara något den här gången. ja ni vet hur man tänker och känner...
Styrkekram -
Jag pratade med min bästa kompis igår om att jag kände mig besviken och frustrerad över att jag ALDRIG bli gravid, som svar fick jag, men koppla bort det där med barnverkstan och njut av livet istället så ska du set att du blir gravid, du vet ju iaf att du kan bli gravid.
Just där och då hade jag lust att bara ruska om henne och få henne att förstå att det INTE är att bara koppla bort tankarna på barn, det är gravida och bebisar på tv hela tiden och min omgivning. Jag sa till henne att även om jag försöker koppla bort det så vet jag ändå nånstans när äl är ungefär och jag vet när min mens ska komma och jag kan inte låta bli att hoppas. Sen är jag faktiskt rädd för att jag aldrig kommer få barn, jag har faktiskt aldrig gått mer än 20 veckor (17 veckor som dom levde) med barn i magen så det är inget som säger att jag kan bli mamma. Inget som säger tvärtom heller jag vet!
Men jag vill att hon ska förstå att jag måste få bli besviken och ledsen när det inte blir nåt och jag måste även få hoppas och kämpa för att det ska bli nåt...
Förlåt! Känner mig inte på topp idag, men jag ska ha dejt med min syster idag, vi ska till kista och käka och kolla på filmen SALT med Angelina Jolie (Så mannen min kan få bli lite avis att jag kollar på hans "frikort" och han jobbar
) -
Gå till löplabbet, där köpte jag mina och jag är kanonnöjd, då får du ju ett par som är rätt för just dig...Mamaobabba skrev 2010-09-14 22:28:39 följande:Åh, ja.. Vad skönt att komma igång med något du tycker är kul!!
Själv hade jag tänkt försöka börja med löpträning.. Men, just nu har jag fastnat i skoträsket. Det finns ju alldeles för många löpardojjor att välja mellan så jag vet inte vad jag ska ta mig till!
Tänkte jag skulle försöka fokusera på att må bra i stunden.. kan ju inet koppla bort tankarna på att bli gravid.. Men, kanske kan det bli lite mindre av besattheten om jag fokuserar på mitt "må bra".. Får la se!
-
Det är så skönt att få ventilera med er som är i liknande situationer. Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle behöva kissa på stickor utan bara blir gravid när jag kände mig redo, men det är tydligen inte så lätt, funderar på att skippa ÄL-tester den här månaden och bara "köra på", låta mannen ta insiativet lite mer så kanske man tänker på det lite mindre, vi kommer dock ha hans arbetskollega på besök när vi är i dagarna för ÄL, så då kiommer det inte bli någe sexa, men men, det vore ju toppen om man blev gravid den här gången för då skulle det bli en fantastisk födelsedagspresent då jag fyller år om ca en månadMamaobabba skrev 2010-09-14 22:34:01 följande:Varför säger alla så?! "Koppla av", "Tänk på något annat".. bla, bla, bla..
Man vet att de vill väl, men ibland känns det så hopplöst att möta det där!
Hade man kunnat "koppla av" hade man ju gjort det!
Vem vill egentligen leva sitt med att kissa på stickor, sexxa extra på specifika dagar, räkna dagar till mens, hoppas så man nästan går sönder och få sitt hopp grusat så man går sönder lite till, om och om igen?!
Och, som du säger.. Det måste väl få vara okej att bli besviken?! Och ledsen när det inte går som man vill.. Det är väl naturligt..?
Först¨r hur du känner.. Är själv där med en väldig massa underbara, välmenande vänner som inte alls förstår.. tyvärr.
Låter underbart med en filmkväll med syrran! Hoppas ni hade trevligt!!
Många, många kramar!!
Har börjat få frågan av vänner (som jag inte är så jätte nära) om när vi ska försöka igen, jag har lust att bara säga att vi håller på som kaniner hemma men det vill sig inte, men istället kör man men klyschan, det blir när det blir vi har inge bråttom, fast hela kroppen bara skriker efter att få bli befruktad...
Är verkligen avundsjuk på min systers gravidmage, jag vill också ha en!!
Filmen var helt ok, var mest mysigt att bara få umgås lite... -
Vilken lättnad, Grattis!!Anonym (ledsen) skrev 2010-09-15 19:22:41 följande:Nu äntligen är väntan över, idag kom så äntligen provsvaren från mkp Allt såg jätte bra ut, inga avvikelser på det vanligaste kromosomerna!!!! Vi är sååååå lyckliga!