beingboring skrev 2011-03-10 11:42:16 följande:
Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!
Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.
Jag kan inte annat än att hålla med, det här är en så skön tråd med så underbara människor. Många trådar här på FL är så otrevliga i tonen, här är bara härliga stöttande tjejer!!
Jag är nu i vecka 36. Var på tillväxtultraljud i måndags och det visade sig att bebisen ligger 20% + på viktkurvan. Det gjorde mig livrädd typ. Tänk om det blir en 5kilosklump? Dock sa barnmorskan att allt inom +/- 22% fortfarande ligger inom normalspannet, men det är klart man blir lite nervös.
Idag har jag börjat packa BB-väskan. Skitsvårt! Jag har ingen aning om vad jag ska ha med mig, eller hur mycket...
Grattis till nya plus och nu hoppas vi på ännu flera sånna... Det här tråden ska vändas till den mest positiva på hela familjeliv!