Inlägg från: Anonym (MA v18+4(17)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA v18+4(17))

Missed abort

Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-15 15:38:13 följande:
    Nu har jag varit på återbesök... de sa där att man inte alls kunde se cellförändringar med blotta ögat så de tyckte de var konstigt att läkaren sagt till mig att jag hade det... skulle tagit cellprov idag men de gick inte då jag börjat blöda, och de trodde det var min mens...! hoppas att det är min mens.... så att kroppen blir normal igen. Bohman - låter som du oxå hade ett riktigt helvete. kan inte föreställa mig hur det känns att få missfall så sent, jag tyckte det var hemskt nog att få det i veckan 9... kul att höra att allt gick bra tillslut iallafall! :)Hur går det för er andra?
    Vad skönt att det inte verkar vara några cellförändringar Ett orosmoment mindre...
    Håller tummarna för att det var din mens som kom och att din krop håller på att repa sig så du snart har ÄL igen...

Styrke kramar <3
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Emelle skrev 2010-03-16 18:05:55 följande:
    Jag fick också sån smärta...och jag hade faktiskt en infektion... Ingen flytning el blödning. Kankse ska kollas upp...
    Jag har lyckats få mig en tid för återbseök nu, ska dit på Torsdag em. Jag hoppas verkligen inte att det är en infektion, fast med min otur är de det enda som saknas just nu..
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (ledsen) skrev 2010-03-16 19:03:14 följande:
    Jag inväntar första mensen sedan MA den 13/2 så hoppas den kommer vilken dag som nu.... eller hoppas är helt fel ord i detta sammanhang.....
    Om du haft ägglossning innan hoppas jag inte att du får din mens utan ett plus på stickan Håller tummar å tår...
  • Anonym (MA v18+4(17))

Jag vet nu mer är man pesimist o vågar inte hoppas på nåt. För hoppas man inte så blir man inte besviken, fast jag vet ju att jag hoppas långt inom mig så jag bli besviken iaf om det inte blir som jag innerst inne hoppats...

Men som sagt håller tummar å tår...

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag har äntligen slutat blöda, så vi har börjat ha sex igen och jag hoppas verkligen att det ska resultera i att jag snart är gravid igen. Men tänker inte satsa på ÄL-test förrän efter en ev mens eller två.. Hoppas dock att det inte kommer någon

Hur går dte för dig då bomullshuve?

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag slutade ju blöda förra veckan men ikväll så började jag blöda igen efter att vi hade sex, kan det hänga ihop? ör inte kan det väl vara mensen efter 2½ vecka efter skrapning?

Anonym (ledsen), Jag förstår att du blev lite besviken det kommer jag också bli varje gång jag får mens nu... Håller tummarna nu att du inte får nån mer mens i år

Bomullshuve, Jag hoppas att ni får ett plus på stickan här framöver och att allt går vägen

• Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (ledsen) skrev 2010-03-25 07:16:32 följande:
    och jag för dig! Hoppas vi snart får följas åt i andra syften än just i denna tråd Blödningen ikväll kan absolut ha och göra med sexandet....kram!
    Vad skönt, då hoppas vi att det inte blir så varje gång man ska sexa, men det är skönt att veta att det inte är farligt, nästan som att bli av med oskulden om och om igen

Ja viss vore det härligt att kunna följas åt genom gladare tider, samtidigt som man förstår varandras oro, för jag vet att jag kommer gå som på nålar under hela graviditeten om jag blir gravid igen...

Kram!
  • Anonym (MA v18+4(17))

Min läkare sa att det var risk för infektion så länge man blödde bara sen så var det inga problem längre, fick ju dock en misstänkt infektion iaf så jag har gått på två olika antibiotikakurer, men han sa att eftersom jag inte blödde längre så var det fritt fram att ha det trevligt i sovrummet som han uttryckte sig...

• Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (??) skrev 2010-03-27 10:36:57 följande:
    Ok, men i det informations blad jag fick står det också att minst en vecka efter blödningen har slutat ska man inte ha sex, tampong eller bada.Jag vågar nog inte ha sex förräns det verkligen verkar vara bra, vill ju inte ha en infektion, vill ju bli gravid igen så fort som möjligt.
    Anledningen till varför han sa så var väl för att han såg att allt var bra på UL han gjorde och då hade jag inte blödit på några dagar, förutom att jag hade / har flytningar med lite blod i och nu så har jag små blödningar t o fr men jag tycker att jag borde kunna lite på läkaren då han är överläkare, men gör det som känns bäst för dig...

Lycka till!
  • Anonym (MA v18+4(17))
    bomullshuve skrev 2010-04-05 11:37:21 följande:
    Idag kom mensen. Det var inte speciellt upplyftande... *Suck*
    Jag fick min 1 april, som ett riktigt aprilskämt, dock inte roligt, ska väl försöka räkna ut när det är dags för ÄL, men jag har aldrig funderat på sånt frut så jag har verkligen noll koll..
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-05 19:58:40 följande:
    *Kram*Jag försöker att lista ut när det är dags för ägglossningen...på onsdag är det 2veckor sedan mensens första dag och jag tror mig "veta" att jag har lite längre sykel"
    Kommer du använda dig av ÄL-test? Lycka till iaf!

Kramar till er
  • Anonym (MA v18+4(17))

Min karl har köpt ÄL-test men vi får väl se om vi använder dom eller ej. Vill inte att sexet bara ska handla om att vi ska producera ett barn utan det är ju så mycket mer än det...

• Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-04-09 13:47:02 följande:
    Hej igen alla :)Jag har en fråga... hur lång tid tog det innan ni fick er mens ni som skrapats efter MA??Det har gått 6 veckor för mig och fortfarande ingen mens... :(Hoppas så klart på graviditet men de tror jag inte... Hälsningar TS
     Jag fick min mens efter lite mer än 4 veckor efter att jag skrapats men den var inte alls som den brukar så jag får väl se hur det är med ÄL-å så. Ska prova ÄL-stickorna min karl köpte så ska börja testa på söndag.

Har du gjort ett grav-test och kollat så det inte är att du är gravid? Prata med din läkare annars om du är orolig, det tar ju olika lång tid för alla, min läkare sa att det kunde ta mellan 4 - 8 veckor att få mens utan att det var onormalt.

Lycka till iaf.

Kramar
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-04-09 20:44:38 följande:
    nej jag har ej tagit nåt test, men vi hade sex 3 veckor efter skrapning. Alltså har det bara gått 3 veckor sedan vi hade sex första gången, tror du inte det är för tidigt att ta ett test? :)
    Om du inte är gravid så kan visar ju testet det och det visar ju även om gravidhormonerna försvunnit ur kroppen. Ett test skadar ju inte, eller kontakta KK.

Jag har precis använt mig av ÄL-stickor för första gången i mitt liv och jag har haft två dagar nu med en lite smiley på stickan och vi har haft sex dom dagarna och även dagarna innan, så nu håller jag tummarna för att det ska ge resultat. Hur tidigt efter ÄL kan man ta grav-test? Vet ju inte om jag har exakt samma mens-cykel som innan mitt MA, men ska jag köra på 28 dagar efter den senaste mensens första dag, efter som jag brukade ha mens var 28:e dag.
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-04-15 11:24:06 följande:
    Jag har tagit ett test och det var negativt... gått 7 veckor nu sedan senaste skrapningen, känns lite konstigt. Vad är KK för nåt?Jag funderar oxå på att börja använda ÄL-stickor. Vill bli gravid så fort som möjligt!! Vet inte hur lång tid efter ÄL man kan testa tyvärr... kanske någon annan kan svara :)
    KK = KvinnoKliniken dom är jätte bra att prata med om man har funderingar och så.

Jag var rädd att ÄL-testen skulle göra så vi bara skulle ha sex efter dom fast det har snarare blivit så att det blivit sex varje dag iaf Får dock vila idag då killen är borta genom jobbet.

Hoppas verkligen att det hände nåt nu när dom visade att jag hade ÄL...

Lycka till!
  • Anonym (MA v18+4(17))
    bomullshuve skrev 2010-04-15 18:20:22 följande:
    Jag har ÄL på måndag enligt FL s kalender som stämde sist... Här ska sexas så mycket det bara går kan jag säga... Grav test kan man testa från ett par dagar innan BIM, men de blir säkrare från och med BIM... om man tänker på spökstreck å sånt...
    Håller tummarna för att det ger resultat för oss alla den här gången ;)
  • Anonym (MA v18+4(17))
    bomullshuve skrev 2010-04-21 17:55:35 följande:
    Är det ingen som lyckats få ett litet plus än??
    Jag ska faktiskt träffa min gamla BM imorgon för att prata om en eventuell framtid, hon sa att vi kunde ta ett grav.test då fast min mens inte är beräknad förrän den 28/4, det är dock inte säkert att det visar plus ändå, fast jag kanske är gravid, men jag hoppas verkligen. Jag tycker det är dags för oss snart
Svar på tråden Missed abort