-
Hej igen =) Rent fysiskt.... ja har ont i magen ( men inte så jag tar värktabletter) och blöder väldigt mycket, igenom bindan... Blöder mer än igår, jag trodde snarare det skulle avta? Skönt att du blöder mindre. Känns jue lite svårt att försöka ta nya tag och gå vidare så länge man blöder.... Hur mår du annars då?bomullshuve skrev 2010-02-12 12:49:00 följande:Hur mår du idag? Rent fysiskt alltså? Jag blöder fortfarande, men det känns som att det börjar avta ganska rejält... men man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken.... -
Jag fick ett bekräftat mf i lördags, i söndags kom det av sig själv så jag "slapp" ta de 3 pillerna som skulle hjälpa till.....
Jag var gravid i v12+ men fostret hade stannat upp i v9. Ungefär 1 vecka efter det att jag gjort ett UL som bekräftade att allt såg bra ut
Nu försöker vi att blicka framåt och fokusera på vårt barn vi har... gudarna ska veta att hon är den enda riktigt sanna lyckan just nu....
Hur har ni andra haft det, har ni vart på jobbet efter? själv har jag vart hemma hela denna vecka, 2 dagar för mig själv och 3dagar vab med dottern... känner att jag behövt det rent psykiskt och fysiskt.....
Kram till Er alla andra, vi får helt enkelt hoppas hoppas hoppas att det snart är vår tur igen. och att allt då kommer gå galant! -
jag tycker absolut att vi ska följas åt - och se framåt !
Hur tänker ni? Min läkare rekomenderade att låta kroppen få ha minst en menscykel innan man försöker bli gravid igen... som sagt hur tänker ni andra som vart här/är här? -
men jag ser ju nu att jag har"samma namn" som TS, sorry! helt förvirrat ju. Fast jag har ett litet l i mitt ledsna... fast märkligt ändå... och nu går det inte att byta? eller är det någon som vet hur???
förlåt för att jag nu gjort allt hel förvirrat.... -
är en skrapning att föredra? jag har hört att det kan skada en mer och att det kan minska ev chanser att bli gravid igen......
men det känns som om de flesta föredrar det... ??? -
förstår hur du känner jag är med där....bomullshuve skrev 2010-02-19 21:29:34 följande:Vi fick också den rekommendationen, men jag vet inte inte hur vi gör... I alla fall jag har inte kommit så långt... Idag blev jag jätteledsen helt hux flux. Så har jag inte riktigt känt innan, det är som att det var först idag som jag fattade att det är verkligheten eller nått sånt. Jag vet inte. Jag blöder, inte så mycket men mer de senaste två dagarna. Känner mig också lite öm i livmodern, typ när jag ska sätta mig ner å sånt... Jag vill vara gravid. Nu.
kram! -
men blöder du oxå mycket fortfarande ?maria204 skrev 2010-02-20 12:38:29 följande:Jag gjorde en skrapning igår, fick reda på Ul i onsdags (v.13) att mitt barn var dött. Jag tror att jag har accepterat, och ska försöka gå vidare och inse att det här är sådant om händer. Jag vill gärna vara med och följas åt. Jag ska invänta en mens, sedan ska vi försöka igen. Personligen tycker jag att det var skönt att göra en skrapning, vakna upp och veta att jag slipper vänta ut fostret, se alla klumpar... Det jobbiga är att tänka om, och tänka vidare. Man är ju så inne på att bli mamma i sommar. Dessutom har jag en syster som ska ha barn i juli. -
förstår....maria204 skrev 2010-02-20 15:13:26 följande:Nej. Som en lätt mens ungefär. Lite värk i livmodern, men inte så att jag behöver ta tabletter. Det jobbiga just nu är att alla verkar tro att det är över, vilket det naturligtvis inte är. -
Hey igen alla!
Jag har inte varit online på ett tag....
Jag fick ju tabletter, och blödde. Trodde jag blödde ut allt. Sedan 3 dagar senare började jag störtblöda och fick åka till akuten, blödde igenom allt. Efter att ha väntat där i flera timmar skickade de hem mig. Åkte tillbaka 2 dagar senare då fick jag akutskrapas för jag hade förlorat så mycket blod och hade tydligen massa gravrester kvar. Trodde det var över men fick feber och mådde dåligt, igår fick jag skrapas igen.... har fått antibiotika och hoppas jag blir frisk nu.
Ni behöver inte starta en ny tråd, ni får gärna fortsätta prata i min :) -
vi har en liknande historia du och jag. Fick ett bekräftat ma (jag va i v12+ och fostret hade stannat i v9) förra lördagen (13/2). Fick du tabletter och skötte det hela hemma? Jag fick det, men tog dem aldrig då det "gick av sig självt" på söndagen (14/2) nu ska jag på koll på måndag och bävar för att dem säger att jag skulle ha tagigt tabletterna... men jag pratade med min BM som sa att om jag nästan inte blöder något längre så betyder det att slemhinnorna har börjat läka...nedraterrax skrev 2010-02-25 12:41:13 följande:hej, har suttit och läst eran tråd och även om det verkar lite sent hoppar jag in i den. Sitter hemma tre dagar efter min efterkontroll av ett ma var i vecka 11 fast graviditeten avstannat ca v8-9. På något sätt var det viss lättnad när dom kunde se att kroppen klarat av allt själv. Var helt inställd på en skrapning och var jätteorolig för det. Och var kunde släpp alla tankar på "dom kanske såg fel på förra ultraljudet" och att allt skulle vara normalt och hjärtat skulle slå igen. Innan det kunde jag inte börja tänka på vad som händer nu. Vet inte om jag kunnat börja tänka otroligt mycket på framtiden ännu men kan iaf tänka på att jag/vi vill försöka igen så snart det bara går. Har trott att jag är knäpp vissa dagar för jag bara gråter och några timmar kan jag göra saker och "glömma bort". Vill bara gå framåt och satsa på en ny grav som går hela vägen. Känns som alla kompisar går med stora magar eller vagnar just nu vilkat gör allt ännu mera trist och jobbigt. Alla så uppfyllda och lyckliga av vad som skall hända med dem och jag förstår att det är jättesvårt för dom att sätta sig in i hur man mår. Skulle vara jätteskönt att få följas åt med några som förstår vad som hänt och hur man mår när man skall försöka igen. bomullshuvu; hoppas det gick bra på din efterkontroll.
blöder ytterst lite fortfarande.
Hur är det för dig ? blöder du?