Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Anonym (ledsen) skrev 2010-02-19 19:22:38 följande:
    jag tycker absolut att vi ska följas åt - och se framåt ! Hur tänker ni?  Min läkare rekomenderade att låta kroppen få ha minst en menscykel innan man försöker bli gravid igen... som sagt hur tänker ni andra som vart här/är här?
    Vi fick också den rekommendationen, men jag vet inte inte hur vi gör... I alla fall jag har inte kommit så långt...
    Idag blev jag jätteledsen helt hux flux. Så har jag inte riktigt känt innan, det är som att det var först idag som jag fattade att det är verkligheten eller nått sånt. Jag vet inte.

Jag blöder, inte så mycket men mer de senaste två dagarna. Känner mig också lite öm i livmodern, typ när jag ska sätta mig ner å sånt...
    Jag vill vara gravid. Nu.
  • bomullshuve
    maria204 skrev 2010-02-20 12:38:29 följande:
    Jag gjorde en skrapning igår, fick reda på Ul i onsdags (v.13) att mitt barn var dött. Jag tror att jag har accepterat, och ska försöka gå vidare och inse att det här är sådant om händer. Jag vill gärna vara med och följas åt. Jag ska invänta en mens, sedan ska vi försöka igen. Personligen tycker jag att det var skönt att göra en skrapning, vakna upp och veta att jag slipper vänta ut fostret, se alla klumpar... Det jobbiga är att tänka om, och tänka vidare. Man är ju så inne på att bli mamma i sommar. Dessutom har jag en syster som ska ha barn i juli.
    Jag förstår precis vad du menar!!! Min syster och jag var beräknade i samma vecka, det skiljde 3 dagar mellan våra BF... Det känns lite tungt, men jag tror att jag kommer vidare... Det svåraste skulle väl vara om man inte hinner bli gravid innan dess tror jag....
  • bomullshuve

Jag tror att jag kan starta en ny tråd... tror jag...
    Antar att flera av er kanske fortfande vill vara anonyma eller?

• bomullshuve
    maria204 skrev 2010-02-21 11:04:30 följande:
    Ja det tycker jag med! Det var så många som visste att vi väntade barn och nu vet vi ju att de kommer att leta efter minsta tecken på en ny graviditet. Inte lite press... En "positiv" sak är att jag har en god vän som gick igenom precis samma sak några veckor innan mig. Hon förstår mig och jag henne. I går var en jobbig dag. All bedövning från operationen hade släppt och verkligheten slog mig. Som tur är förstår min sambo mig.
    Jag håller helt med dig, nästa graviditet lär ju vara omöjlig att hålla hemlig längre än tills man testat typ.... Vi hade berättat för alla. Jag inser för var dag som går att den och den personen har vi inte hunnit uppdatera på situationen ännu, och det blir bara jobbigare och jobbigare att ta tag i det... på  nått sätt.

Jag har flera vänner som gått igenom samma nyligen, och det känns faktiskt skönt att ha någon att ventilera med, även om jag inte önskar min värsta fiende detta....

Min sambo är och har varit fantastisk, jag försöker se det positivt. Vi blir starkare tillsammans av detta.

Imorgon har jag återbesök på gyn. Jag är lite nervös över att allt inte ska ha kommit ut... men jag håller tummar och tår så gott jag kan att det är fritt fram nu eller vad man ska säga...
  • bomullshuve
    nedraterrax skrev 2010-02-25 12:41:13 följande:
    hej, har suttit och läst eran tråd och även om det verkar lite sent hoppar jag in i den. Sitter hemma tre dagar efter min efterkontroll av ett ma var i vecka 11 fast graviditeten avstannat ca v8-9. På något sätt var det viss lättnad när dom kunde se att kroppen klarat av allt själv. Var helt inställd på en skrapning och var jätteorolig för det. Och var kunde släpp alla tankar på "dom kanske såg fel på förra ultraljudet" och att allt skulle vara normalt och hjärtat skulle slå igen. Innan det kunde jag inte börja tänka på vad som händer nu. Vet inte om jag kunnat börja tänka otroligt mycket på framtiden ännu men kan iaf tänka på att jag/vi vill försöka igen så snart det bara går. Har trott att jag är knäpp vissa dagar för jag bara gråter och några timmar kan jag göra saker och "glömma bort". Vill bara gå framåt och satsa på en ny grav som går hela vägen. Känns som alla kompisar går med stora magar eller vagnar just nu vilkat gör allt ännu mera trist och jobbigt. Alla så uppfyllda och lyckliga av vad som skall hända med dem och jag förstår att det är jättesvårt för dom att sätta sig in i hur man mår.  Skulle vara jätteskönt att få följas åt med några som förstår vad som hänt och hur man mår när man skall försöka igen. bomullshuvu; hoppas det gick bra på din efterkontroll.
    Tack för dina värmande ord. Jag tycker själv inte att det gick bra på min efterkontroll. Vill ni läsa om det finns det här: bomullshuve.wordpress.com/2010/02/24/gardagen-pa-gyn/
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-25 19:51:17 följande:
    bomullshuvu låter som du oxå hade det jobbigt. Jag hade det med skitjobbigt med min läkare. sista gången jag skrapades (igår) fick jag en läkare från kina. Inget fel med det. Förutom att hon inte kunde tala svenska. Jag förstod ingenting i princip av vad hon sa.... att jag borde skrapas men fick bestämma själv, de var gravrester kvar men inte mycket osv... när man redan mår så dåligt är det droppen att man dessutom får en dålig läkare
    Precis!

Usch, när jag låg där med benen i vädret och hon säger att det är lite kvar, men att hon TROR att kroppen tar hand om det själv... men man KAN ju skarpa, men jag VET INTE om det behövs osv....
    Senare berättar en vän att när det är mindre än 15 mm så gör man i regel inget mer, först då kunde jag andas ut. Åkte lixom hem från sjukhuset mer orolig än jag var innan...
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-25 21:22:39 följande:
    Ja förstår dig precis. Jag förstod inget av vad min läkare sa. Det enda jag visste när jag åkte därifrån (dagen innan jag skulle skrapas) var att det var gravrester kvar och att jag skulle skrapas igen dagen efter. Men jag förstod inte hur det kunde vara rester kvar, om jag var tvungen att skrapas eller fick välja och om det var något farligt. allt detta frågade jag en sjuksköterska igår som kunde svenska.... btw, har läst din blogg, mycket bra =)
    Nä men det är inte acceptabelt att bli behandlad på det viset!

Tack för kommentaren om bloggen, sånt värmer. Faktiskt. När jag pluggade bloggade jag betydligt mer, nu försöker jag hinna med ett inlägg om dagen i alla fall...
  • bomullshuve

Hallå tjejer, hur går det för er?

Jag fick min mens idag... den var inte välkommen om man säger så...

• bomullshuve
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-10 12:23:54 följande:
    Hej, får man haka på i den här tråden? Fick reda på när jag var v18+4 att jag hade fått MA i v17, livet gick verkligen i kras. För en vecka sedan födde jag ut mina flickor, förlorade mycket blod, var tvungen att skrapas dagen efter och förlorade ännu mer blod. Går och väntar på att jag ska sluta blöda då jag gärna vill bli gravid så snart som möjligt, verkar dela den längtan med flera i den här tråden. Undrar dock hur lång tid efter att man slutar blöda som man ska kolla med grav-test att dte är negativt och när man ska börja kolla med ÄL-test. Har aldrig använt ÄL-test förut.
    Välkommen in i tråden, här får alla vara med... tycker i alla fall jag... men den är inte så aktiv längre dock... Jag har inga svar på dina frågor, har heller aldrig använt sånt. Jag har mens nu, så jag kommer räkna som vanligt efter den...
  • bomullshuve

Jag har ju inte haft några direkta komplikationer så jag vet inte vad jag ska svara. Min läkare, som jag för övrigt inte gillade sa att det tar ca 4 veckor från själva avbrytandet innan ägglossningen kommer igång.

Jag var på efterkontroll eller vad man ska kalla det. Jag fick Sytotec och då får man komma in 2 veckor efter det för att se om allt kommit ut som det ska.

Vad jag förstått det som är det många som tar ett eget gravtest bara för att få ett minus och känna sig säkrare inför framtida eventuella spökstreck eller vad man ska säga. Jag har inte gjort det. Jag har som sagt mens nu efter ma och funderar på att köpa ägglossningstest eller vad det heter, eller ska man kanske bara testa att köra på? Jag vet inte än...

Svar på tråden Missed abort