Inlägg från: Anonym (MA jag med!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA jag med!)

Missed abort

Hey alla,
    Här slits man mellan hopp och förtvivlan! Väntar på att få ett specialultraljud för att undersöka om jag får ta bort ett myom som buktar in i livmoderhålan. Ringde dit och skulle höra om det fanns någon remiss och det fanns det. Fast om 8 veckor!! Argh. Tänkte att det sen skulle ta tid sen för att få operera bort det (ev) och sen läketid på det (hört 6 månader!!).  Började akutlipa i telefonen.

Som tur hörde läkarsekreteraren min ångest och mina känslor, så då pratade hon med doktorn som gav mig en akuttid på måndag!! Då grät jag för det. Nu sitter jag och gråter igen..
    suck.

kramar alla!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (en till) skrev 2010-06-16 22:01:18 följande:
    stackare... hoppas tårarna får torka snart och du kommer vidare! Kram till dig med!
    jo nu är det bättre :). Man slits mellan känslorna. Skönt att jag fick tiden men märkligt att man måste gå sönder för att få den...

kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (en till) skrev 2010-06-17 06:47:32 följande:
    Ja sjukvården works in mysterious ways ibland...
    mmm visst är det så!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (L) skrev 2010-06-17 13:32:45 följande:
    Verkligen himla märkligt men skönt att det verkar gå bra ändå. Till på måndag är det inte lång tid. Tjoho. Glad

Här verkar det vara påväg åt rätt håll förhoppningsvis också. Inflammationen har börjat ge med sig och imorgon har vi tid för skrapning. Då får ni hålla tummarna för att allt äntligen går vägen. Känns som en lättnad och som att vi går mot ljusare tider nu.

Förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan jag får förföra också. Hehe...
    Precis visst är det!

Skönt att det går åt rätt håll! Håller tummar och tår för att allt går vägen! Låt operation förföring börja!
    kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-17 16:10:07 följande:
    Nej, fy fabian! Att man ska behöva börja gråta och verkligen, som du sa gå sönder för att få en tid inom snar framtid..
    Skönt ändå att det finns mänskor med goda hjärtan inom vården!
    Glad att höra att du ska få operera dig! Då går allt åt rätt håll!; mot plus.

Många varma kramar till dig, som du säger.. Det är inte så lång tid till måndag!
    Hej ja visst är det!
    Men men jag har tyvärr bara fått tid för att det ska titta om jag ska få opereras.. Operationen får jag bara om de bedömmer det medicinskt försvarbart efter att jag varit på undersökningen på måndag.. Och hur lång tid kommer det inte att ta innan jag får opereras om jag nu får det??

Varma kramar i mängder!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym skrev 2010-06-17 18:13:56 följande:
    kan det betyda MA om symtomen avtagit hastigt? är i vecka 9 :/
    Behöver det absolut inte göra! Symptom kan variera från dag till dag! Försök kolla upp dig om du är orolig!

Lyckokramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym skrev 2010-06-17 18:39:33 följande:

man blir nog mera galen av att läsa trådar om MA och MF :P

tack för kramar :)

Jo - förstår precis vad du menar! Man får en felaktig bild om att typ 90 procent av alla graviditeter slutar i MA/MF. Finns så mkt hemskt att läsa här på FL Men om du är orolig så försök få en tid - det är ingen som tackar dig för att du är tålmodig och snäll!

kramar igen :)
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-17 19:17:08 följande:
    Ah, okej! Men, då hoppas jag ju att de bedömmer att operation inte är nödvändig.. Att myomet inte innebär någon risk för framtida graviditeter!
    Men, i vilket fall som helst hoppas jag bara att det ska få gå så fort och smidigt som det bara kan, så att du kan komma på banan igen!

Håller tummaran för er! Massakram.
    Tack!
    ja vi får hoppas på det bästa!!

kramar!
  • Anonym (MA jag med!)

Hej igen alla underbara,

Har varit borta från FL ett tag och har inte hängt med riktigt här. Hoppas hoppas att det är fler som fått pluss! Styrkekramar i mängder till alla!

Jag var på specialultraljud förra måndagen för att kolla om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara minst 6 månaders läketid innan en ny graviditet fick påbörjas. Fick en rad positiva besked! Det var "bara" två menscykler som vi skulle vänta innan. Det var ok att bli gravid innan
    dess också, men då var missfallsrisken lika stor som innan operationen.Sen visade det sig att jag haft ägglossning (yes) så mensen skulle vara på gång. I fredags fick jag mensen och nu kan jag äntligen börja räkna på ÄL igen! Även om vi fortfarande
    inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (pga röda hund vacinet).

Misstänkte att jag haft toxyplasmos och blodprovet visade att jag haft det. Så nu tror jag ännu mer att mitt MA berodde på Toxoplasmoset och myomet.

Sen har vi äntligen fått tid för IVF i höst så nu har man ngt att längta till!

oceaner av kramar!

• Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:24:24 följande:
    Åh, vad gott att höra att du fått glada besked!
    Låter som att allt ska få gå bra nu! Blir så glad för er skull!! Jäjj!!

Själv väntar jag på att blöda klart efter skrapning så att man kan få göra barn igen!
    Får se om vi ska söka om utredning eller om vi bara ska köra på ett tag..
    Nu är det sommar å jag vill bara njuta av livet, maken å kärkleken! Hjärta

Mot ÄL och plus. Tjoflöjt!

Massor av kramar.
    Hej,
    Tackar ;). Hoppas nu att du snart får blöda klart! Hur länge är det sen du skrapades?

Här ska göras barn så det står härliga till! Mot pluss!!

kramar i miljarder!
Svar på tråden Missed abort