-
Förstår precis vad du menar. Pratade med en av mina äldsta bärndomsvänner nyss och fick reda på att hon ska få barn i början av december precis som vi skulle ha fått. Hur underbart som helst men ändå så blir jag fortfarande arg för att jag inte får ha det lika underbart...sommarbebis 2010 skrev 2010-07-05 07:16:35 följande:Igår fick jag reda på att min syster är i v15, hon har inte vågat säga nåt pga att jag förlorade flickorna så sent och haft en tuff vår. Kändes tufft att se hennes mage och avundsjukan kom till ytan men självklart är jag jätte glad för hennes skull... -
Här har förövrigt helgen varit strålande! Gud så underbart med riktig sommar. Jag och min sambo har dessutom semester nu och många veckor framåt. Ljuvligt! Och så har jag slutat blöda också. Yay. Så nu har jag badat och..hm..gjort annat (hehe)... hela helgen. Vet att jag kunde ha väntat några dagar till men är liksom trött på att livet ska stå på paus. Tycker saker varit tillräckligt jobbigt innan så nu får det faktiskt räcka. Sådetså! Borde få min mens snart också. Och sen, då jävlar... hehehe..
Hur är det med alla er andra? -
Uääh.. har försökt skriva inlägg två gånger som båda försvunnit. Suck. Bärbar dator och 3G-modem i sommarstugan...
Ivf så tyckte jag också att det kändes "positivt" (även om det såklart var en blandad känsla...) då mitt graviditetstest visade negativt. Det är ju ett bevis på att man iaf rent fysiskt börjat gå vidare. Insåg dock att jag skulle gått in i vecka 19 imorgon. Tungt. Menmen.. bara se framåt, visst?
Nu väntar jag på mens och det är ju också en konstig känsla att se fram emot den.. Har inte blödit på rätt länge och på måndag är det fem veckor sedan första behandlingen.
Nu jävlar håller vi tummarna för solsken, mens och inte mens för alla!
Ta hand om er! Kraaaam. -
Åh så spännande med allt ÄL:ande! Håller tummarna för att det ska gå vägen hos hela bunten! Yay.
Jag fortsätter fundera på det här med mensen. Jag vet att det ska dröja ca 4-6 veckor men vet inte riktigt när jag ska beräkna ifrån eftersom vi haft så många olika turer. Jag har ett datum för första medicinska behandlingen, ett för den andra, ett för skrapningen och ett datum då jag testade negativt första gången. Inte för att det spelar någon större roll men man blir ju lite planeringsfixerad. Dessutom är det ju jobbigt att aldrig veta när/om/hur mensen ska komma. Antar att jag borde börja räkna från det datumet då jag testade negativt? Eller? Allt som allt skiljer det 20 dagar från första behandlingen tills det negativa testet.
Suck, blir ju alldeles snurrig av alla datum och tankar fram och tillbaka... -
Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.airamanna skrev 2010-07-13 11:28:23 följande:jag skulle gissa att du kan räkna från när du var färdigbehandlad, dvs skrapningen, om man bara behandlas 1 gång så räknar man ju från det datumet.... men jag vet inte, bara gissar... förstår att det är jobbigt att inte veta, är ju lite opraktiskt att ha noll koll....
hoppas det ordnar sig snart!
Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS!
Vet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..
Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.
Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu... -
Ja det får nog bli så... Om dom släpper inte mig på sjukhuset vill säga, det har ju blivit några turer fram och tillbaka dom senaste veckorna så dom kanske är trötta på mig nu. Haha.Mamaobabba skrev 2010-07-13 13:59:05 följande:Oj, ja man vet ju faktiskt inte vad man ska tro.. Förstår verkligen att du är förvirrad!
Vill ju gärna att det ska vara ett "riktigt" plus, men det är nog bra som du tänker.. att inte hoppas för mycket utan att verkligen kolla upp det!
Låter som en bra plan att kolla på sjukhuset innan du far på semester!
Lycka till, jag håller tummarna.. Och ha en underbar utlandsresa!
Vet som sagt inte vad jag ska tro, önskar att jag testat med ett hemmatest efter testet på sjukhuset. Suck. Lätt att vara efterklok.
Hur är det med alla andra? När är det BIM-dags? -
Mycket bra! Önskar att jag gjort som du och testat som tusan bara för att kunna vara riktigt hundra.Anonym skrev 2010-07-13 14:08:39 följande:Oj vad spännande!
Jag är också lite besatt av tester och eftrersom jag hade äl i går troligen så kommer jag göra grav.test imorgon bitti för 5:e gången bara för att se allt det fortfarande är negativt.
OM det sedan, mot förmodan, visar sig att jag är gravid igen, så borde jag kunna lita på detta test :)
Hoppas du är gravid, det tror jag ;)
Håller tummarna för att det slår till. Skulle vara härligt med solskenshistorier i dubbel bemärkelse, både utomhus och här inne i tråden! Massa plus ska det va!
-
Sannerligen rörigt både i huvudet och i kroppen! Haha. Just nu är vi ute i sommarstugan så det blir inget sjukhusbesök. Ska ringa och prata med dom och se vad dom säger dock... Har läst att de använder samma sorts tester där som man använder hemma men man kan ju testa med blodprov också.. Eller alternativt ultraljud, men det kanske är för tidigt.
Tycker dock att om det visade negativt på sjukhuset för två veckor sedan så borde det visa negativt nu också men konstigare saker har väl hänt än att tester visar olika. Har ytterligare ett test hemma men har inte gjort det eftersom jag inte kommer tro på det även om jag får plus igen...
Aja, ska försöka att inte tänka på det för mycket för att inte bli besviken men det är ju inte så lätt det...
-
Nä, har inte testat alls men vi har haft sex typ varannan dag iaf och har haft det sedan jag slutade blöda. Vi har rätt svårt för att hålla fingrarna i styr iblandAnonym skrev 2010-07-13 15:22:04 följande:Visste du när du hade äl så ni hade sex då?
-
Och jag som just rört mig neråt landet från Norrland. Vart ska ni ta vägen? Vi har hus i underbara Ångermanland..
Pratade nyss med gynavd som sa att det kan vara så när man haft många turer fram och tillbaka och att hormonerna kan komma och gå vilket kan göra att man testar negativt, sedan positivt osv. Aldrig hört talas om det. Trodde att om man börjat testa negativt efter missfall så var det färdigt så liksom. Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Bara att vänta och se sa barnmorskan. Så det blir väl en bröllopsfest utan alkohol och semester också antar jag. Så himla jobbigt att inte veta, känns inte som att de har någon förståelse för det alls på sjukhuset.
Funderar ändå på att ta mig dit och be att få göra blodprov på fredag om inget hänt då. Vill ju inte vara borta i fyra veckor och inte ha en aning. Och är jag inte garvid vill jag ju kunna unna mig en semesteröl eller två. Det är ju typ det enda positiva med att inte vara gravid... -
Nä, fy vad trist och jobbigt och tungt. Det är så oerhört frustrerande när det känns som att saker aldrig går åt rätt håll, så har jag känt mycket med alla turer fram och tillbaka. Skönt dock som sagt att du iaf fått tid för skrapning så pass snabbt. Nu håller jag tummarna så hårt det bara går för att det här är din sista tur. Sedan är det som sagt ÄL och bad som gäller! Sådetså!Mamaobabba skrev 2010-07-14 00:27:02 följande:Jaha.. nu har vi varit inne på Gynakuten, och de konstaterade att jag måste skrapas igen.
Suck.
Så nu har jag akutoperation i morgon..
Känns jättetungt, trodde ju att vi skulle få komma vidare nu, att vi var klara med MA:t.
Å det känns faktiskt som en riktig skitsemester. Akutop. och Inget sex, inget bad.. Tjo!
Förlåt, men jag är rätt uppgiven just nu..
Hoppas bara att allt ska få gå vägen nu.
OCH jag hoppas det går underbart bra för alla er andra!
Styrkekramar! -
Skönt att höra att allt gått bra! Har du fått någon tid för återbesök nu? Ta hand om dig, kroppen, själen och maken! Mycket jordgubbar och skalmanduschar! Snart får du bada igen också...Mamaobabba skrev 2010-07-14 23:29:21 följande:Hej och tack alla!
Nu är iaf den andra skrapningen avklarad, blev några timmar på SÖS idag, men jag mår bra och känner mig relativt positiv!
Bara att inte ge upp! Snart ska det bli vår tur också!
Får bli många svala duschar(utedusch á la Skalman lät som en strålande idé, alt vattenspridaren som när man var liten!
)
Det tråkigaste (förutom alla jobbiga känslor som bubblar upp förstås) var att vi fick ställa in Norrlandstrippen, som jag sett fram emot. Skulle ju bli så skönt att bara komma bort lite..
Men det blir iaf en sväng till skärgården med ett par kompisar i helgen, får bada fötterna, dricka öl och spela kubb. Så det ska nog bli fint! Liten minitripp iaf!
Ser fram emot att sluta blöda och börja med det eviga "stick-kissandet" igen!
Kissat på ett gravtest idag bara för att vara säker på att det fortfarande visar negativt och inte jag också drabbats av pendlande hormoner..
Hoppas ni alla har det gott i värmen!
Kramar.
Och ja just det, min familj har hus utanför Backe så det är ju alldeles i trakterna! Världen är liten.
Var i Sthlm bor ni? Vi bor på Hornstull, känns nästan som jag haft klippkort till SÖS senaste tiden...