• mammiz83

Missed abort

Ms Hällsten: jag blödde nästan som en mens 2-3 dagar efter mf, sen klingade det av och blev mer som missfärgade flytningar ett par veckor efter.

längtande själ
  • mammiz83

Ja visst är det tungt att se andra "springa förbi" en med sina graviditeter, när man själv aldrig verkar lyckas!
    Mina två närmaste vänner är gravida nu. Den ena är exakt lika långt gången som jag skulle varit nu om jag inte fått mf. Det svider måste jag erkänna, orkar inte prata med henne av just den orsaken!

längtande själ
  • mammiz83

sommarbebis: såklart era små tjejer är med er.

Isabelle: Knepig situation förstår jag. Men ändock, grattis till plus!

längtande själ
  • mammiz83
    bomullshuve skrev 2010-11-12 15:45:51 följande:
    Vill bara berätta att vi var på RUL idag och det fanns en bebis där som var lagom stor och verkade leva gott. Dock var den inte så samarbetsvillig och ville definitift inte visa upp sig på de privata delarna så vad det blir vet vi inte. Vi fick dock en ny tid för UL i december, och då hoppas vi på en samarbetsvillig bebis.
    Åh vad roligt! blir alldeles varm i hjärtat!

beingboring; december är baske mig vår månad!!!!
    längtande själ
  • mammiz83

Idag började jag få spottings, vilket brukar betyda att tant röd kommer i all sin prakt inom ett par dagar. Alltså hade vi inte naturen på vår sida den här gången heller....
    Rynkar på näsan
    Men å andra sidan betyder ju det att det snart är dags att börja knapra tabletter inför stundande FET.
    Glad

Jag visste ju att sängkammarförsöket egentligen var ett long shot med pluttesmå odds, men man kan ju inte låta bli att hoppas lite ändå!

längtande själ
  • mammiz83

Tack tjejer.
    tyvärr vet jag ganska bombsäkert att det är mensen som är på G, men det känns okej. IVF är ju trots allt vår enda realistiska möjlighet att få biologiska barn, och nu när mensen kommer innebär ju det att vi snart är igång med en ny behandling.
    Man får se det positiva i det lilla.

längtande själ
  • mammiz83

Åh så härligt att vi har fått lite plus i tråden! Grattis tjejer. Nu får ni gnugga av lite gravidbaciller på oss andra. Vi vill också bli smittade med gravidsjukan!

längtande själ
  • mammiz83
    Isabellee skrev 2010-11-17 13:45:35 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag får behålla denna lilla.
    Fick igår kväll en mörkbruna flytningar efter 3 dagars magsmärtor. Så vet inte om det är missfall på väg igen :(
    Nej nej nej. Nu ska det inte bli några fler missfall. Demon Skickar en otäck djävul som skrämmer allt blod på flykten.
    längtande själ
  • mammiz83

Lycklig!! (världen är nog uppochner...) men nu kom äntligen min mens igång med dunder och brak! tänk vad lite blod och jävlig mensvärk kan göra för sinnet...
    Nu återstår bara att ringa kliniken och bestämma vilken dag jag ska börja äta progynon-tabletter och boka tid för VUL inför återföring av mina små eskimåer som ligger i frysen i Malmö och väntar.
    Äntligen! Tänk att kroppen tyckte att det skulle behövas hela 6 veckor efter MF innan den kom igång igen!

längtande själ
Svar på tråden Missed abort