Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Missed abort

Ett förmodat MA: Fy va ledsen jag blir för din skull! Håller tummarna för att det kommer att gå hyfsat "smärtfritt" och bra nu. Tänkte ge dig en positiv tanke.. Många barnmorskor säger att missfallet kan räknas som mens och ägglossning kan alltså komma igång redan efter 14 dagar om man har tur.. En evighet även det men liiite lättare kanske..

charmed86 skrev 2011-04-28 10:56:09 följande:
    Mikaela80 Har bestämt mig för att åka in till gynakuten idag efter att ha pratat med en BM på sjukhuset. Vill kolla så det inte är en infektion. Skulle ju vara lagom kul om man har fått en sån också..
    Uppdaterar sen när jag vet, tänkte eftersom du har samma symptom Flört
    Men oj då... Jag fick en mini-blödning igår. Kom lite blod på pappret typ. Jag håller verkligen tummarna för din skull och väntar på din uppdatering. Det får väl tusan inte va en infektion... Väntar på din uppdatering... Kram
  • Choccolat

Mikaela86: Ahh va skööönt!!!!! Va bra att du fick bekräftat att slemhinnorna såg bra ut!!!! Jag tog ett gravtest igår och det visade äntligen minus... (trodde aldrig jag skulle kunna yttra dom orden.) Hoppas febern går över snart!!!!!

• Choccolat
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 15:53:02 följande:
    Just nu känns det mest som vanlig mensvärk, men jag har ju tagit en del smärtstillande så vi får väl se när dom går ur kroppen, det är först nu som det verklingen har kommit igång 6 timmar har det tagit för det att starta men jag antar att det är olika för alla.
    Bra(?!) att det har kommit igång nu.. Jag känner med dig och skickar en styrkekram!!!
  • Choccolat

Ett förmodat MA: Skönt att allt tycks ha gått så bra!!!

Mikaela86: Klart du visar minus snart.. vi har ju allting likadant!!! =)

• Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???

Hej! Jag hade ganska likadant. Dom säger ju att ett missfall ska vara som en riklig mens. Jag blödde endel när det väl satte igång men efter bara några timmar var det mycket sparsamt. Jag ringde BM för att höra om det verkade gå rätt till. Hon frågade mig hur ofta jag måste byta binda.. Jag skrattade till svar. Dock hade jag jäkligt ont så till slut fick vi åka till akuten. Där undersökte dom och konstaterade att jag helt enkelt hade "tur" med blödningen. Allt hade gått bra. Om jag var du skulle jag åka och undersöka för att vara på den säkra sidan. Det är inte särskilt ovanligt att man måste göra om proceduren då allt inte vill komma ut. Det hände mig för 11 år sen när jag gjorde abort (vilket ska vara väldigt liknande).
    Lycka till!

• Choccolat

Nu undrar jag igen.... Det tycks som att min mens har kommit. Jag har ju haft ont och någon liten blödning till och från. Idag vaknade jag med mensvärk och nu blöder jag endel. "Problemet" är bara att det kommer för tidigt. Om allting skulle ha gått så fort det bara kan, äl sen mens osv, så är mensen minst 4 dagar för tidig... Rimligast vore ju om mensen kom något senare än vanligt efter missfallet.. eller? Fan.. blir så orolig att det inte är mens utan att jag blöder för att något är fel nu.. Har någon av er andra "kommit igång" tidigare än vanligt efter missfall? Kan jag tro att det är mens eller är det någon annan förbannad blödning? Ursäkta att jag svär...

charmed86 skrev 2011-04-30 09:01:31 följande:
    Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)

Klart du gjorde! Skratt!! Jag sa ju det! =) Grattis!

• Choccolat

Nä, ingen feber. Känns faktiskt som vanligt när man har mens.. Men det konstiga är att jag var väldigt regelbunden innan graviditeten. Skulle det någon enstaka gång avvika så var det att det tog en dag längre snarare än kortare att få mens.. Men men jag får väl hoppas på att kroppen har jobbat med mig och skyndat på lite.. =)

• Choccolat
    charmed86 skrev 2011-04-30 16:59:13 följande:
    Vi håller tummarna för det =) Det kan ju bli lite omkastat efter ett MA/MF så egentligen kanske det inte är så konstigt.
    Mh tack! Det verkar som att det är mens. Blöder som tusan och det känns verkligen som mens. Jag försöker se det positivt.. Kroppen bör ju vara "igång" nu då så vi kan börja försöka igen..
  • Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-03 09:13:21 följande:
    När kan man tro att HCG har sjukit tillräckligt att det är vits att börja testa med gravtest för att se om man är på G igen? Tar det många veckor? Ni verkar ju vara i full rulle med ÄL testerna iaf, hoppas hoppas ni får utslag snart!!!

Har mindre ont idag, skönt! Så KAAAANSKE det går bra det här iaf! Bara HOPPAS att det inte händer ngt dumt när jag är i Paris över helgen, har inte lust att gå till ngn gyn akut där!!!
    Skönt att det verkar lugna ner sig nu!

Jag vet inte hur det brukar vara med HCG och testen.. kan bara tala för mig själv.  9 dagar efter missfallet visade jag fortfarande gravid. 14 Dagar efter missfallet stog det att jag inte hade ägglossning (det borde innebära att även ett gravtest skulle visa negativt..) Testade ett tag senare i alla fall bara för att vara säker och då var det negativt..
    Jag skulle gissa på (av mina erfarenheter och av vad jag läst här inne) att man kan ha HCG kvar i upp till 2 veckor. Å andra sidan går det stick i stäv med att man kan "räkna" missfallet som en vanlig mens och äl kan komma 14 dagar senare. Man ska ju inte kunna få äl med HCG i kroppen.
    Mikaela86 frågade experten härinne, då det är så förvirrande, och även barnmorskan sa att man aldrig riktigt kan veta med kroppen..
  • Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-11 07:33:53 följande:

Följetången....
    Åkte in och fick ny cytotec...väntade och väntade och...VÄNTADE men INGET och då menar jag verkligen INGET hände!!!!!!!!!!!! Förra gången var enormt smärtsamt med morfin och hela baletten men nu..NADA. Tappen öppnade sig inte ens lite, kroppen är ju för lustig.
    Det andra lustiga var ju att dom gav mig tabletterna utan att göra UL först...inget jag tänkte på men i efterhand funderar jag ju på hur dom tänkt. För när inget hänt och jag legat där i sju timmar och väntat så gör dom ett UL och konstaterar att fostret visst kommit ut!?! Visst, det var blod och annat jox kvar men då hade jag ju sluppit behandlingen om dom kollat INNAN?!!??!! Hmmm!

MEN så GLAD nu för att allt är UTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Man känner ju sig helt ockuperad när man vet att det ligger ngot dött i sin kropp...ush! Så nu ska jag vänta 3v och komma tillbaka på UL och gravtest och då ska allt vara bra... Känner ju att hcg är på väg ner så jag ska testa själv också, skönt att få lite bekräftelse på att det gå åt rätt håll..

Är tillbaka på jobbet idag..hoppas bara att jag kan hålla ihop mig, har varit mycket grinande på sista tiden, vill vara glad och gravid istället! Så kom igen kroppen, bli klaaaaaaaaaaar nu så man kan mysa lite!!!!!!!!!

Ang väntan, jag är redan helt galen på att vänta! Känns som det gått två månader sedan vi fick veta...opch det ha rbara gått två veckor...och nu ska man vänta på mens i typ tre veckor...stööööööööööööööön!!!!!!!!!! Vi får peppa varandra här helt klart! 

Ah va sköööönt!!!!!! Då var i alla fall en väntan över...

Jag fick mens förra lördagen.. känns som att det var i början av januari typ.. Pepp pepp!!!!! Varenda ny dag jag loggar in här är en dag nämre...
  • Choccolat
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-17 21:06:08 följande:
    Jag har haft ÄL-känningar idag och flytningar men det borde ju inte komma innan mensen, eller? Hmm tänkte på att hon sa att det fortfarande fanns lite kvar kanske borde jag ta ett gravtest imorgon och kolla men kan det visa positivt för att jag har ÄL?
    Jag vet faktiskt inte.. Har hört att äl-test kan visa positivt pga hcg men tvärt om vet jag tyvärr inte.. Vi håller tummarna att det är äl på g!
    Javisst skrev 2011-05-17 21:10:53 följande:

Snart tre veckor sedan skrapningen. Tänk att tiden ska gå så långsamt! Saknar inte mensen, skönt att inte blöda, men den är ju trots att ett bra tecken på att allt kommer igång. Sist fick jag vänta två månader. En hel oändlighet! Hoppas det går fortare denna gången...

Ja det får vi verkligen hoppas! Det är ju lite av kvittot på att kroppen är i ordning! Det är ju så sjuuukt jobbigt att vänta hela tiden!!!
  • Choccolat
    Anonym (Min otur) skrev 2011-05-19 19:39:03 följande:
    Igår fick vi det besked som varje gravid är rädd att få. Tyvärr så finns inga hjärtljud längre.
    Ett tungt besked. Nu antar jag att det bara är att gå vidare så fort man varit på sjukhuset och fostret är ur kroppen. Blir det bättre? 
    Hej! Ja.. det blir bättre.. sen blir det sämre.. och sen bättre igen.. Man går framför allt från förtvivlan till att börja hoppas igen! Beklagar verkligen ditt MA.. Hur långt gången var du?
  • Choccolat
    BlackCotton skrev 2011-05-30 10:07:41 följande:
    Hej alla.. vi plussade igen förra veckan!! Skrattande Nästan exakt ett halvår efter vårt MA.
    Jag mår illa nått så hysteriskt och vill inte göra annat än att sova.
    GRATTIS!!!!!! Härligt med lite solsken!
  • Choccolat
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-05-30 14:09:45 följande:
    Stort Grattis till er... Hur långt efter MA:t kom din mens tillbaka?

själv siter jag och väntar på mensen, det har gått över 1 månad sen vi gjorde ingreppet och ännu ingen mens det är väldigt frustrerade att inte ha någon koll överhuvudtaget... Flytningar till tusen har jag med vad kan det bero på?
    Min mens kom tillbaka efter 25 dagar och det är tydligen fort.. Det är nog tyvärr inte omöjligt att det dröjer lite till.. så sjukt frustrerande att bara vänta....
Svar på tråden Missed abort