Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-05-03 09:13:21 följande:
När kan man tro att HCG har sjukit tillräckligt att det är vits att börja testa med gravtest för att se om man är på G igen? Tar det många veckor? Ni verkar ju vara i full rulle med ÄL testerna iaf, hoppas hoppas ni får utslag snart!!!
Har mindre ont idag, skönt! Så KAAAANSKE det går bra det här iaf! Bara HOPPAS att det inte händer ngt dumt när jag är i Paris över helgen, har inte lust att gå till ngn gyn akut där!!!
Skönt att det verkar lugna ner sig nu!
Jag vet inte hur det brukar vara med HCG och testen.. kan bara tala för mig själv. 9 dagar efter missfallet visade jag fortfarande gravid. 14 Dagar efter missfallet stog det att jag inte hade ägglossning (det borde innebära att även ett gravtest skulle visa negativt..) Testade ett tag senare i alla fall bara för att vara säker och då var det negativt..
Jag skulle gissa på (av mina erfarenheter och av vad jag läst här inne) att man kan ha HCG kvar i upp till 2 veckor. Å andra sidan går det stick i stäv med att man kan "räkna" missfallet som en vanlig mens och äl kan komma 14 dagar senare. Man ska ju inte kunna få äl med HCG i kroppen.
Mikaela86 frågade experten härinne, då det är så förvirrande, och även barnmorskan sa att man aldrig riktigt kan veta med kroppen..