Inlägg från: Anonym (Ett förmodat MA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Missed abort

charmed86 skrev 2011-04-29 09:30:09 följande:
    Då är det värsta säkert över, håller tummarna för det! Och att du slutar blöda snart Glad
    Ska ni vänta eller försöka snart igen?
    Vi tänker nog börja försöka rätt så fort igen, men ingen stress och ingen press... MEN JAG VILL VARA GRAVID NU!

Jag har aldrig testat med älstickor och undar om man kanske ska göra det nu när det har blivit såhär mest för att se att kroppen kommit igång som den ska, hur gjorde och när började ni testa med ÄL-stickor om ni nu gjort det? Ser att många tar gravtester för att se om hormonerna är borta tänkte nog med göra det men väntar tills dess att blödningen har försvunnit och jag har varit på återbesöket.

Då kör jag på grav test när blödningen är borta men sen då... När började ni testa med Älstickorna, var det när ni började känna av det i kroppen.

Min ÄL brukar jag märka rejält då jag får rejäla flytningar osv, men det är ju på "topp" dagen eller vad man ska säga.

Skönt att kunna prata med några som är med om samma sak, de flesta som visste om graviditen här hemma vet inte rikigt vad dom ska säga, men jag mår förhållandevis ganska bra ändå och känner att det helt enkelt inte var meningen att det skulle bli nått nu och fostret hade ju inte dött om allt stod rätt till.

charmed86 skrev 2011-04-30 09:01:31 följande:
    Det är första gången jag använder dem så har inte så stor koll. Men man får med en beskrivning på när/hur dem ska användas. Det beror på hur lång menscykel man har.

Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)
    Okej, då får jag helt enkelt vänta tills jag fått nått mensliknade och sen utgå från det. Innan det här hände så hade jag en väldigt regelbunden mens 28 dagar var den och den kom exakt den dagen den skulle och nästa samma klockslag jämt med så jag hoppas det blir samma sak nu med.
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    Jag var in i torsdags och fick medcinerna, mitt kom igång lite lite smått efter ett par timmar och dom sa att det hela skulle komma igång inom 30 min men efter 8,5 timmar så var det som en propp lossnade och det bara forsade ut, igår var det som vanlig mens och idag med. Det värker lite med men inte värre än vid mens. Jag hoppas det snart slutar blöd 7-10 dagar sa hon att det kunde ta men jag hoppas på kortare...

Här har blödandet lugnat ner sig rejält men det kommer stötvis mer och så blir det mindre igen... Ett tag trodde jag nästan att det hade slutat helt men det vore väl för bra för att vara sant när det bara har gått 5 dagar sen jag tog tabletterna.

Jag känner mig frutansvärt tung i huvudet hela tiden och funderar lite på varför man inte fick järntabletter att ta, för man förlorar ju en heldel blod som man inte är van med att förlora... Jag hoppas blöningen har slutat till helgen iallafall. Man börjar ju bli lite myssugen

Skönt att höra att era kroppar börjar komma igång, vi kanske kan följas åt till ett  nytt plus?

charmed86 skrev 2011-05-02 09:57:24 följande:
    Så var det för mig också så det är inget konstigt. Man kan ju blöda i flera veckor efter cytotec, jag blödde i en vecka vilket var skönt. Håller tummarna för att den slutar snart!
    Tog dem blodrov och kollade värdena på dig på sjukhuset? Det gjorde dem på mig och eftersom jag hade perfekta värden behövde jag ingen "hjälp" med järntabletter eller dyl.
    Nej dom tog inga prover överhuvudtaget men jag äter mitt val kvinna varje dag och jag tror det finns lite X-tra järn i dessa tabletter.
    Anonym (ingen expert) skrev 2011-05-02 09:56:18 följande:
    När jag fick mitt MA rekommenderade dom att jag åt järntillskott, hemofer, som finns på apoteket. Så det kan du ju prova! Jag har hört att kroppen återhämtar sig fortare också om blodvärdet inte sjunker så mycket.
    Aaa just det har ett sånt paket hemma deån förra graviditeten nu är dom gamla men man kanske ska köpa sig ett nytt paket, det är väl inte farligt att få sig lite X-tra järn?
    charmed86 skrev 2011-05-02 10:05:12 följande:
    Anonym (Ett förmodat MA) och Anonym (fjärde försöket.): Konstigt, då kanske ni behöver lite extra då. Det skadar ju inte att prova i alla fall =)
    Nej att prova skadar ju aldrig det finns ju att köpa receptfritt på apoteket så... Inatt har jag inte blödit nått, men man kanske inte ska ropa hej ännu? Igår hade jag blödit i 5 dagar och det brukar jag göra vid vanlig mens så hoppas det här är som en vanlig mens, måste beställa hem lite äl och gravstickor nu

Skulle verklikigen inte ha ropat hej ännu nu är det tillbaka inte så mycket men tillräkligt... Har fått tid för återbesök på fredag och då har det gått 9 dagar från det att jag tog pillrena så jag hoppas att allt kommit ut.

charmed86 skrev 2011-05-06 08:02:04 följande:
    Fick min första mens efter MA imorse. Känns bra även om det hade varit roligare med ÄL. Flört 
    Så om kroppen är som vanligt igen ska jag i så fall ha ÄL ungefär 18-21 maj med den 20:e som den mest fertila dagen Solig
    Vad skönt att din kropp verkar ha kommit iång nu.

Jag var på återbesök igår blev godkänd trots att det var lite kvar, det kommer säkert ut nu idagarna eller vid nästa mens sa hon... Jag har inte blödit sen i torsdags eller pyttepyttelite bara så det räcker med att ha trosskydd men... Vet inte om jag ska testa med gravtest idag eller om jag ska vänta ytterligare några dagar eftersom hon sa att det var lite kvar... förvirrande!
    charmed86 skrev 2011-05-07 21:52:23 följande:
    Ja det är skönt!

Skönt att det gick bra på återbesöket, dem kommer säkert det sista snart! Ingen idé att testa innan allt är ute så vänta ett par dagar du =)
    Jag tog fatiskt ett test imorse och de visade väldigt svagt positivt, antar att resten kommer komma med nästa mens så vi får väl vänta ytterligare typ 1½ månad på ÄL Blä för att vänta....
    HjärtatAlicia skrev 2011-05-07 23:24:16 följande:
    Åhh denna fruktansvärt DRYGA väntan!!
    Upptäckte MA:et i vecka 13, blev klart i vecka 14..
    Skulle gått in i vecka 18 imorgon.. och har fortfarande rosa och/eller bruna flytningar hela tiden.. har dock gått över till blod nu, och jag hoppas SÅÅÅÅ att det är mensen som kommit eller iallafall är på gång nu!
    Läkaren sa på sista vul:et att mensen skulle komma om 3-5 veckor, och det är över 4 veckor sen så hoppas!!!

Bara jag som tycker det är drygt att bara vänta? 
    Beklagar att det inte gick vägen för er denna gång tycker också väntan i är dryg, fick veta i vecka 10 och fostret inte levde men läkaren ville avvakta och se om det bara var för litet så vi fick vänta ytterligare 16 dagar för att verkligen få det bekräftat och nu är det 11 dagar sen jag fick tabletter och jag har slutat blöda men allt verkar inte ha kommit ut än men det skulle komma med nästa mens om det inte kommer ut tidigare sa min läkare. 

Väntan är HEMSK, känns som om 4,5 månader har gått åt skogen... Vi hade försökt i 6 månader innan det tog sig också hoppas verkligen inte det tar så lång tid igen!

Hoppas att det var din mens som kom så att du iallafall ser att kroppen kommit igång igen!

Hej allihoppa hur går det för er? Själv väntar jag på att mensen ska dyka upp, vilket den borde göra i mitten på nästa vecka om nu missfallet kan räknas som mens... Lååååååååång väntan!

Jag har haft ÄL-känningar idag och flytningar men det borde ju inte komma innan mensen, eller? Hmm tänkte på att hon sa att det fortfarande fanns lite kvar kanske borde jag ta ett gravtest imorgon och kolla men kan det visa positivt för att jag har ÄL?

Stort Grattis till er... Hur långt efter MA:t kom din mens tillbaka?

själv siter jag och väntar på mensen, det har gått över 1 månad sen vi gjorde ingreppet och ännu ingen mens det är väldigt frustrerade att inte ha någon koll överhuvudtaget... Flytningar till tusen har jag med vad kan det bero på?

Choccolat skrev 2011-05-30 14:30:30 följande:
    Min mens kom tillbaka efter 25 dagar och det är tydligen fort.. Det är nog tyvärr inte omöjligt att det dröjer lite till.. så sjukt frustrerande att bara vänta....
    Ja det är fruktasvärt frustrerade eftersom man innan detta hade jätte regelbunden mens... Jag hoppas den kommer snart vill ju att kroppen ska fungera.
Svar på tråden Missed abort