Inlägg från: charmed86 |Visa alla inlägg
  • charmed86

Missed abort

aprilmamma44 skrev 2011-04-18 14:37:03 följande:
    jag kan inte vänta...hela min kropp och min hjärna skriker efter att bli gravid!! låter kanske sjuk men mitt liv känns tråkigt...jag vill gå tillbnaka till den ursprungliga planen NU: gravid och en liten bebis i oktober...jag vet ju att det är helt omöjligt men så vill jag ha det:(
    Förstår precis.. Det är ju så man vill ha det, men det är ju som sagt omöjligt.
  • charmed86
    beingboring skrev 2011-04-26 08:11:36 följande:
    Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..
    Ja det hjälper att läsa att det går framåt för andra som varit i samma sits Glad

Nu är jag dock lite orolig, vet inte om det är ÄL eller en möjlig infektion jag har.. :\
    Hoppas på det första..
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-26 17:12:31 följande:
    Aaa hoppas på det, ska vara där 8.30 och ska jobba sen går det eller borde man ta ledigt? Just nu känner jag mig väldigt rädd för smärtan, gör det ont?
    Jag skulle ha tagit ledigt. För mig gjorde det väldigt ont men det är nog olika för alla.
  • charmed86
    Suntan5 skrev 2011-04-27 10:15:26 följande:
    Hej

Jag fick ett konstaterat MA i lördags i v 10. Sjukt jobbigt, har nästan inte blött något alls men haft en liten brun flytning som jag var orolig för. Jag känner mig så himla tom och ledsen och nu kommer inget ut.
    Jag har en tid på fred för mediciskt hjälp att få ut det men jag känner mig jätterädd att det ska göra ont.
    Detta var mitt tredje barn med en ny man och jag blev gravid i princip direkt efter att jag tagit ut spiralen i slutet av dec förra året.
    Är det någon som har erfarenhet av om det är svårt att bli gravid efter ett missfall?

Hur har ni haft det relationsmässigt efter missfall? Jag känner mig väldigt ensam och kan inte se så krasst på det som min sambo gör. Han tycker liksom att det var ju lika bra eftersom det säkert var fel på barnet. Jag tänker såklart likadant men jag känner ändå en stor sorg och jag känner mig sårbar.

// S
    Beklagar =(
    Det kan ta ett tag innan det sätter igång och ibland behöver man få tabletter eller dyl. för att få ut. Jag fick cytotec för att få ut rester som fastnat.

Min sambo har stöttat mig något enormt och jag tror/vet att han har haft lättare att acceptera detta och speciellt det att det just har varit "fel" på barnet men han sa inte det till mig i början. Jag visste det ju också men kunde inte ta till mig det första dagarna. Han visste att om han sa det skulle han göra mig väldigt ledsen.

Jag tror att det är lättare för killarna att acceptera eftersom dem inte känner förändringarna inom en. Dem känner inte hormonerna spöka, illamåendet, ömmande bröst m.m. Därför är det säkert lättare för dem att gå vidare, det sa i alla fall min sambo till mig när jag frågade varför han gick vidare snabbare än mig. Sen så var han ledsen men ville inte visa det så mycket inför mig för att hjälpa mig. Jag är dessutom mycket mer känslig och gråter lätt medan han är mer inåtvänd och inte visar känslor lika tydligt.

Det kanske är din sambos sätt att bearbeta och gå vidare?

Kram!
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-27 12:35:31 följande:
    Jag har lite funderingar som jag hoppas att några här inne kanske känner igen.. Lite drygt 2 veckor efter mitt missfall började jag få ont i (vad jag tror är) äggstocken. Jag testade med en massa äl-test men dom visade negativt. Nu har jag haft ont till och från i drygt en vecka. Igår fick jag lite ljusrosa flytningar och det har fortsatt idag. Vad är det som händer? Är det fortfarande "rester" som ska ut? Kan det ha varit ägglossning utan att testet visar positivt... Har det hänt någon av er?

Börjar bli så himla trött och ledsen på att kroppen inte jobbar med mig....
    Har samma! Fast utan rosa flytningar.
    Har testat med grav-stickor och äl-stickor. Det 2a strecket på grav-stickan har blivit svagare och svagare och idag var det nästan omöjligt att se, sambon såg det inte men jag kunde knappt ana det. Däremot var 2a strecket på äl-stickan nästan lika starkt som kontrollstrecket. Fattar ingenting!

Har ställt frågor till BM här på FL i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-15-317/m58599258.html

Förstår inte heller vad det är.. Är inne på 5e dagen med smärtan idag men den är mycket mindre nu..
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-27 13:01:11 följande:
    Tack så jättemycket.. Du beskriver exakt hur jag har känt smärtan.. Så allt stämmer in på mig förutom flytningarna då.. Jag har haft ont några dagar längre än du och nu har jag knappt alls ont.. några känningar per dag. Jag antar att vi bara får fortsätta att göra det enda jag gör hela tiden... att väääääänta och se..
    Det är bara "skönt" att någon annan känner likadant!
    För mig är det idag 3 veckor sedan jag fick första blödningen och 2 dagar efter det kom missfallet igång.

Vi får hoppas att det är ÄL och ingen infektion. Men tycker man borde ha mer ont vid infektion och har läst att man dessutom ska ha rikliga, typ brun-färgade och illaluktande flytningar och det har jag inte. Någon liten liten vit flytning men inget mer.
    Fick visserligen en ljusrosa flytning efter första sexet men inget mer efter det..
    Ja det är väl bara att fortsätta vänta..
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-27 15:32:08 följande:
    Ha ha... Måste faktiskt skratta... Fick oxå en ljusrosa flytning efter första sexet.. sen tog det 11 dagar innan jag fick det igen.. (Vi verkar nästan vara lite för lika.. MA nästan samma dag, samma namn, samma symptom...) Vi, eller framför allt jag, får väl vara uppmärksam på om flytningen blir brun och luktar illa.. Men jag tror fasen inte att det är infektion.. Känns inte så.. Vi får hålla tummarna!!!!
    Haha, sant! Tur att vi inte är födda samma år bara (80 och 86) Flört
    Men det är skönt att någon har lite samma, jag blir så lätt orolig..
    Ja, både du och jag får hålla utkik och känna efter. Nej tror inte heller det, tycker som sagt man borde ha mer ont vid en infektion..
    Ja det får vi göra!
  • charmed86
    Mikaela80 Har bestämt mig för att åka in till gynakuten idag efter att ha pratat med en BM på sjukhuset. Vill kolla så det inte är en infektion. Skulle ju vara lagom kul om man har fått en sån också..
    Uppdaterar sen när jag vet, tänkte eftersom du har samma symptom Flört
  • charmed86

Dem hittade inget, har lite feber men inte jättehög. Däremot sa dem att slemhinnorna såg bra ut nu så det kan vara så att det är ÄL eller mens på G och att det är därför jag har ont. Skulle jag få mer ont eller högre feber skulle jag åka in. Så nu är det väl bara att invänta ÄL eller mens då =)

• charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-28 16:15:37 följande:
    Mikaela86: Ahh va skööönt!!!!! Va bra att du fick bekräftat att slemhinnorna såg bra ut!!!! Jag tog ett gravtest igår och det visade äntligen minus... (trodde aldrig jag skulle kunna yttra dom orden.) Hoppas febern går över snart!!!!!
    Ja det var skönt! Solig
    Åh vad skönt, mitt borde visa minus imorn tycker jag.. Haha, nä förstår det Flört
    Det tror jag nog, har varit lite förkyld så det kan ju vara det. Fast BM sa att man ju kunde få tempökning vid äL så ska testa när jag kommer hem!

Hade en manlig BM, både jag och sambon kände oss såhär Förvånad
    Hade svårt att slappna av först men sen tänkte jag skitsamma, det är ju hans jobb. Tror sambon tyckte det var lite konstigt och jobbigt med tanke på gynundersökning och VUL Flört
Svar på tråden Missed abort