Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

RamonaMaria skrev 2011-02-22 10:19:51 följande:
    Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter
    Kramar om och beklagar att du behövt hitta oss. Själv har jag varit med om 1 MF och 1 MF efter varandra och livet var under en period nattsvart och riktigt tugnt, men nu har jag en liten silverlining som ser allt bättre och bättre ut, jag är gravid igen och befinner mig i v 19 och hittills är allt bra med liten där inne... oron är självklart stor utifrån tidigare upplevelser men jag hoppas och tror att det är vår tur nu. vi är många här inne som haft 1 eller flera MF och/eller MA och "vet" hur det känns, även om det känns olika för alla. Mitt största tips är faktiskt att prata med någon professionell om detta, det är svårt, jobbigt, sorgligt, ledsamt och tungt att förlora sin dröm och det är svårt att hantera det själv. Jag talade med en kurator och det har hjälpt mig mycket. Jag hoppas att Du kommer starkare ut på andra sidan och att lyckan lyser på dig snart! många kramar! 
  • airamanna
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    Wow, grattis!!!! helt underbart roligt att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    Tant Pruselius skrev 2011-02-25 07:58:29 följande:
    Här tickar tiden på och jag är nu i v 38 (37+)... inte många veckor kvar....
    Kramar till er alla !!!
    Wow, v 38, då är du ju snart i mål :) härligt!

Vi är i v 19, känner inga buffar och puffar än men har världens växtvärk i ligamenten så går som en gammal krokig tant, särskilt framåt eftermiddagen/kvällen eftersom jag inte kan ta det lugnt på dan... eller kan och kan, är inte så bra på det 

kramar till er alla! 
  • airamanna

Grattis elva06!!! Så fantastiskt underbart!!!!

och vad härligt att det går bra för beeingboring och bomullshuve (även om man får lite skrämselhicka när man läser blödning...) 

Här går det också bra :) Är i v 20 och kände min lilla mini för första gången i förrgår, helt fantastiskt underbart!!! Allt är bra, var på RUL härom veckan och allt var precis som det skulle förutom att vi blev flyttade en vecka, så fick göra om v 19 en gång till... men det gör ju inte så mycket i det stora hela, gissar att mini kommer precis när mini vill oavsett....

kan bara hålla med om att detta är en väldigt trevlig tråd, även om det är lite paus på skrivandet ibland så vet man alltid att ni finns här!

Stora kramar till alla som kämpar, snart är det er tur också! heja heja!!!!

och stora kramar till alla er andra också så klart!  

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-10 13:17:56 följande:
    Beingboring, tiden går verkligen undan, jag är i v21 nu, blev flyttad tillbaka en vecka så det var bara att göra den veckan igen. Otäckt med blödning, men skönt att allt såg bra ut. Spännande med RUL sen. Vi hade tänkt kolla kön men bebis var av annan mening, så det får bli en överraskning.

Airamanna, första sparken är en underbar känsla, med tiden kommer du känna dom oftare och oftare.
    Så du fick också en bonusvecka...  

Håller tummarna för ert RUL beingboring, när är det dags? 
  • airamanna
    Bebislängtan82 skrev 2011-03-10 15:26:00 följande:

Jag har visst också missat att berätta plussade i måndags och är 4+1 idag. Hoppas nu det går hela vägen så man slipper ett 4 ma.

Grattis grattis! håller tummar och tår för att det går bra den här gången!!! {#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Åhhh, underbart!!! stort jätte mega grattis till er!!!! {#emotions_dlg.flower}
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-10 19:47:53 följande:
    Vilket datum var du beräknad? Jag är nu beräknad till 25/7Glad
    Jag var beräknad till 24 juli och nu blev det 30 juli istället, så vi är rätt lika i tiden

Välkommen ThereseJJ, som sommarbebis säger så är det alltid tråkigt när vi blir fler, men du är självklar välkommen ändå...! Hoppas allt går bra trots krånglande moderkaka! 

kramar till er alla  
  • airamanna

Jag tror att årgång 11 är en bra årgång

• airamanna
    Xperia skrev 2011-03-13 14:43:21 följande:
    heh - tror jag också! Kanske den bästa? =)
    Inte alls omöjligt Tungan ute
  • airamanna
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:05:17 följande:
    här är lillasyster polkagrisbebis

Hon är helt ljuvligt söt!!!! {#emotions_dlg.flower} stort grattis igen!
Svar på tråden Missed abort