Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Jag har visst försvunnit från listan igen så jag skriver in mig igen.

Är lite nervös, ska göra VUL på torsdag, ni får hålla alla tummar och tår för att det är bra. Vågar dock inte hoppas så mycket även om det är bra då, är då i v 7+1 och flickorna levde ju till v17+2 och v17+5.

BIM-lista 

beingboring - ca 12/12 2010

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    Sommarbebis2010 - 19/7 - 2011
    airamanna - 24/7 2011

Förresten TS, är du med oss nåt? Är nyfiken på hur du mår och lilla bebisen i magen också, snart dags för dig.

Beingboring, hoppas du får det underbart på Malaysia och att ni får riktigt mysigt tillsammans!

• sommarbebis 2010
    mammiz83 skrev 2010-11-30 13:23:54 följande:
    Sommarbebis: Jag kommer tänka på dig och hålla tummarna på torsdag för att allt ska se bra ut.

Jag ska på VUL i morgon för att se hur min slemhinna ser ut, förhoppningsvis får jag väl ett datum då för när vi ska sätta tillbaka en liten pingu.
    Håller tummarna för dig imorgon då!!! Kram
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2010-12-01 09:51:16 följande:
    *håller allt som kan hållas till på torsdag*
    Tack, jag är såååå nervös över att det kan vara två, skulle vara överlycklig om det var så men livrädd också... Skulle kännas lugnare med ett litet pyre i magen...
  • sommarbebis 2010
    BlackCotton skrev 2010-12-02 13:49:13 följande:
    Hej alla, hittade just den här tråden och tänkte ansluta mig. Fick ett MA den 18 november i vecka 12, foster v.10.
    Känner mig under omständigheterna ok, även fast vissa dagar är väldigt tunga. Vi kommer att försöka igen så fort vi kan.
    Beklagar det som hänt dig och att du varit tvungen att hitta oss... Styrkekramar
  • sommarbebis 2010

Såg ett pickande hjärta idag på VUL, härlig känsla, hon ville inte garantera att det bara var en men sannolikheten är att dte bara är en...
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott nu med tanke på att jag såg två hjärtan picka i v15 förra gången...

• sommarbebis 2010
    Anonym (Me to) skrev 2010-12-06 20:12:48 följande:
    hur tidigt har ni fått göra VUL? Jag är ju i v 6 men jag har inte tagit mig i kragen och ringt BM än. Sist var hon så himla negativ och sa typ atyt vi väntar tills du går in i v 13 för då är ju risken för mf över. Ju men visst den dag jag gick in i v 13 kom ju mitt ma

Tänkte jag ska ladda för att ringa bm och be om ett vul efter jul och nyårs helgen. Tror dock att jag måste betala för det själv men det handlar om 200 kr och är värt ALLT så man slipper fundera!
    Men har du pratat med din bm den här gången? Bara att tala om din oro, de brukar dock rekommendera att man gör VUL först i vecka 8 då man kan ha räknat fel och för att man inte ska bli orolig om man inte ser hjärtat picka, i v8 syns det på majoriteten även om man räknat fel på några dagar.
    Bor du i sthlm och du gör vul på mvc så kostar det inget om det är ett bokat besoök.
    Hoppas du får göra ett
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-12-07 21:09:46 följande:
    Hallå! Nu är jag tillbaka från arbetsresa. Malaysia åker vi inte till förens den 19/12 så ni blir inte av med mig än på ett tag 

Vad skoj det är att läsa om er som det gått så bra för och som det SÅKLART ska fortsätta gå bra för! Jag har BIM någonstans mellan fredag och söndag men tror inte det tagit sig den här månaden heller. Känns inte så.. På torsdag skulle jag och min älskade sambo tagit emot Ärtan... Tungt såklart..

I övrtigt är det bra. Skönt att vara hemma! Hoppas på lite julklappsshopping i veckan.. Både till andra och till mig

Kram på er alla!
    Det är verkligen jobbigt när man kommer till det datumet, det gör saknaden enormt stor då. Jag tycker att det är lite jobbigt nu att vi är beräknade samma dag den här gången som med flickorna, vad är oddsen liksom att få samma bf datum??

Förresten välkommen hem också
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...
    Såg precis att du plussat, kommer hålla alla tummar och tår för att det går vägen den här gången. Håll oss uppdaterade. Styrkekramar i massor..
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-12-15 17:55:27 följande:
    Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta. Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!

Vad glad jag bli för din / er skull.. GRATTIS igen, Vill önska er alla vänliga själar i tråden en riktigt god jul! Saknar aktiviteten lite här, men det är väl så, det går i perioder.
  • sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2010-12-23 19:28:38 följande:
    Hänger på bomullshuve och önskar er alla en.....

alldeles fantastiskt GOD JUL och ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR!

lite ego: Fick idag veta att jag är gravid!! Livet leker!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
    Åhhh, GRATTIS, vilken julklapp! vad glad jag blir!!

Jag önskar er god jul ännu en gång! Kramar
Svar på tråden Missed abort