Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Beingboring, tiden går verkligen undan, jag är i v21 nu, blev flyttad tillbaka en vecka så det var bara att göra den veckan igen. Otäckt med blödning, men skönt att allt såg bra ut. Spännande med RUL sen. Vi hade tänkt kolla kön men bebis var av annan mening, så det får bli en överraskning.

Airamanna, första sparken är en underbar känsla, med tiden kommer du känna dom oftare och oftare.

Bomullshuve, packa inte för mycket, du kommer ju ligga i en sån där snygg sjukhusrock, så det kan ju vara skönt att ha nåt bekvämt att åka hem i. Sen lite till bebisen, sen kan det vara bra att ha lite tilltugg så att din karl får sig nåt i magen så han också orkar med förlossningen. En kortlek kanske om det blir mycket dötid....

Elva 06, GRATTIS, klart att det ska gå vägen dden här gången. År 2011 är vår tråds år

Nu ska jag strax bege mig till BM, ska lyssna på hjärtat bl a sen är det vattengympa som gäller..

Kram på er alla underbara tråd medlemmar!

• sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag 
    )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Grattis grattis, vad härligt att få födas på en sådan dag. Hoppas allt gick bra! Har ni kommit på nåt namn? Har själv så svårt att komma på nåt till pyret i magen.

Många kramar till hela familjen!
  • sommarbebis 2010
    Bebislängtan82 skrev 2011-03-10 15:26:00 följande:

Jag har visst också missat att berätta plussade i måndags och är 4+1 idag. Hoppas nu det går hela vägen så man slipper ett 4 ma.

Grattis till plusset, håller tummarna för att allt går bra. Men jag står fast vid att 2011 är vår tråds år
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2011-03-10 14:36:36 följande:
    Så du fick också en bonusvecka...  

Håller tummarna för ert RUL beingboring, när är det dags? 
    Vilket datum var du beräknad? Jag är nu beräknad till 25/7Glad
  • sommarbebis 2010
    ThereseJJ skrev 2011-03-11 10:15:21 följande:
    Hej hej!

Är ny på forumet men har deltagit på andra sidor! Jag har två Ma bakom mig under 2010, ett i v 12 och ett i v 10, båda slutade med skrapning då jag fick livshotande blödning när missfallen väl satte igång.

Jag är nu gravid i v 14, har haft blödningar tof denna graviditeten och för 1 vecka sen visade det sig att jag hade föreliggande moderkaka som blödde från kanterna, men beisen mår prima så jag måste ta det lugnt nu.

Jo, jag kommer inte gå tillbaka o läsa hela tråden, är ju ngr sidor, men kansek hänger på farm,åt istället.

Jag är snart 28 år och mamma till en flicka på snart 8 och en pojke på snart 7
    Du är välkommen hit, även om jag alltid blir lika ledsen över att nån behöver hitta hit. Roligt att du är gravid igen, även om det säkert ligger mycket oro i den nya graviditeten med blödningar och så.
    Jag har själv inte haft några blödningar alls denna graviditet vilket är väldigt skönt, dock en del sammansdragningar.
  • sommarbebis 2010

Åhhh så söt! Längtar ännu mer nu :)

• sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:30:49 följande:
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av bilden, tänkte att Ni har ju vart med från dag ett många av Er....
    Hjärta
    Behövs lite glädje i den här tråden och vi har ju funnits här för varandra geenom allt det jobbiga så det är roligt att vi får vara med och dela din glädje också Hjärta
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 14:39:33 följande:
    Tack alla !!!
    Nu har hon fått ett namn oxå och "slipper" enbart kallas lillasyster, bebis eller lillgris
    Lovis blev det efter ett (bra?) tags funderande...

Kram och kärlek till er alla!!!
    Vilket härligt namn, jätte fint och jag gillar att det inte är så vanligt.

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2011-03-20 15:46:11 följande:
    Jättefint och inte så vanligt... Jag närmar mig BF med stormsteg och vi är inte överens om namn ännu...
    Spännande! Namn är jätte svårt, men jag tror att det kan bli lättare när man får träffa det lilla miraklet öga mot öga...
    Hur har det gått med packandet av BB-väskan då?
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 17:37:17 följande:
    vad tror ni att det är? eller vet ni?

vet hur det är det där med att vara överens hur långt är det kvar?
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:09:20 följande:
    Vilket härligt namn, jätte fint och jag gillar att det inte är så vanligt.

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
    underbart, dem 17v springer iväg ska du se..Nått namn på lut? köpt vagn?.Kram !
    Vi köpte en vagn för nån vecka sen på barnens hus då de hade bra pris på det och barnskydd, blev en brio sing...
    Vi fick ge 4500 för vagn med sitt och liggdel, samt bilbarnstol som funkar på vagnen och en sån där del som sitter i bilen som bara är att knäppa i bilbarnstolen i. Kändes som ett fynd, min kompis är nöjd med den vagnmodellen iaf...

Namn går inte allt för bra, mannen vill inte ha ett så ovanligt namn och sen så förknippar vi ju vissa namn med olika personer som gör att de går bort, men på 17 veckor tycker jag att vi kanske skulle kunna komma på nåt...
  • sommarbebis 2010

Mamaobabba, skönt att det går framåt med utredningen även om ni inte fått nåt svar på varför det inte vill sig. Du ska se att snart har du ett litet pyre i magen också.

Många styrkekramar till dig / er!!

• sommarbebis 2010

Jag har verkligen världens bästa bm och läkare. Har ju hittills haft 1 vul och 3 UL i vecka 8, 13, 17, 20( som blev 19 efter UL), nu ska jag få ännu ett extra i v25. Min läkare bokar in mig för samtal då så vi kan göra ett i smyg, haha. Sen ska jag göra TUL i v32 då det ingår i projektet jag ä med i, älskar att se den lilla krabaten i magen och så lyssnar jag ju på hjärtat varannan eller var tredje vecka. Men nu när man känner sparkar dagligen blir man iaf lite lugnare :)

• sommarbebis 2010

Bomullshuve! GRATTIS!! Elsa är helt bedårande söt! Läste precis i din blogg Såå glad för er! Andra bebisen i tråden vad vi vet, så härligt!!

• sommarbebis 2010
    Choccolat skrev 2011-04-04 08:55:12 följande:

Knyttet lever inte....

Fick reda på det i torsdags och allt har varit en jävla dimma sedan dess.. Imorrn framkallas ett missfall.. FY FAN för att gå omkring med alla grav-symptom, svullen mage osv.. Känner smått panik för jag vill bara bli "normal" så att kroppen kan återhämta sig, att vi kan börja försöka igen så att hoppet tänds..
    Känns så tomt och så sjukt bissarrt!!!! Här sitter jag på jobbet (!?!?!) och inväntar tisdagen så att jag kan få missfall?!?!??!?!

Jag vill påstå att jag inte kände något på mig.. Men å andra sidan så hittade jag in hit.. slump? Tur i alla fall att jag redan innan såg massor av era solskenshistorier... Tror det gör mitt helvete liiiite lättare!

Är verkligen ledsen för din skull, men som sagt vi finns alltid här om du vill ventilera. Det är alltid jobbigt att vänta på nåt så hemskt som ett framkallat missfall.
    Ni får ta hand om varandra!
    Massor av styrkekramar
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2011-04-26 08:11:36 följande:
    Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..
    Ja tiden går fort nu även för denna "gamling" är i vecka 28 nu, har dock riktiga problem med foglossning, har läkartid nästa vecka så då får jag se om jag blir sjukskriven ännu mer än det jag är nu..
    Jag hoppas att det går bra för er andra "nya" i tråden också.
    bomullshuve skrev 2011-04-26 09:46:14 följande:
    Ja här har det verkligen hänt grejer. Jag känner väl att jag lämnat tråden typ...
    Elsa blir imorgon 4 veckor, tiden har verkligen rusat iväg... Jag är hemma och njuter av att vara med henne och längtar efter varje helg då pappan är hemma mer också...
    Vad härligt det låter, längtar verkligen efter jag också Följer din blogg
  • sommarbebis 2010
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-26 13:44:05 följande:
    Jag väntar fortfarande på svar, ska dit på torsdag för ett nytt VUL jag är lite färvirrade över vad som händer om barnet inte lever, barnet borde ha dött i vecka 5 eller 6, och nu är jag i vecka 12, tror ni att dom måste skrapa eller får man ta ett abortpiller? Så förvirrad av allt det här.
    Slutade den leva så pass tidigt i graviditeten brukar de ge piller...

*styrkekramar*
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2011-04-27 10:40:37 följande:
    Vad trevligt att du följer min blogg. Jag har sett några kommentarer här och var. Jag följde din, men den funkar inte längre så jag antar att du slutat...
    Ska starta en ny blogg tänkte jag, hör av mig när jag börjat
  • sommarbebis 2010

Beingboring, här är en gammal till, gravid i v39, går in i v40 på Måndag... Hur går det för dig? Saknar faktiskt gamla gänget lite...

• sommarbebis 2010

beingboring, kan inte du starta en minnestråd? Jag är jätte gärna med i den, det är ju en ny fas i livet och man har ju kommit till den dels tack vare det stöd man fick i den här tråden när man hade det som jobbigast..

Mamaobabba, är glad för er skull att ni ska få den hjälp som behövs för att bli gravida och jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att vi kanske kan ta upp kontakten lite mer sen när du känner att orken finns. Lovar att jag finns kvar Hjärta

Svar på tråden Missed abort