Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Missed abort

Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-25 13:48:15 följande:
    Hey igen alla!Jag har inte varit online på ett tag.... Jag fick ju tabletter, och blödde. Trodde jag blödde ut allt. Sedan 3 dagar senare började jag störtblöda och fick åka till akuten, blödde igenom allt. Efter att ha väntat där i flera timmar skickade de hem mig. Åkte tillbaka 2 dagar senare då fick jag akutskrapas för jag hade förlorat så mycket blod och hade tydligen massa gravrester kvar. Trodde det var över men fick feber och mådde dåligt, igår fick jag skrapas igen.... har fått antibiotika och hoppas jag blir frisk nu. Ni behöver inte starta en ny tråd, ni får gärna fortsätta prata i min :)

Ojojoj som om du inte haft det tufft nog?!

Kram till dig!

• Anonym (Ledsen)
    bomullshuvu låter som du oxå hade det jobbigt. Jag hade det med skitjobbigt med min läkare. sista gången jag skrapades (igår) fick jag en läkare från kina. Inget fel med det. Förutom att hon inte kunde tala svenska. Jag förstod ingenting i princip av vad hon sa.... att jag borde skrapas men fick bestämma själv, de var gravrester kvar men inte mycket osv... när man redan mår så dåligt är det droppen att man dessutom får en dålig läkare
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-25 21:16:09 följande:
    Precis! Usch, när jag låg där med benen i vädret och hon säger att det är lite kvar, men att hon TROR att kroppen tar hand om det själv... men man KAN ju skarpa, men jag VET INTE om det behövs osv.... Senare berättar en vän att när det är mindre än 15 mm så gör man i regel inget mer, först då kunde jag andas ut. Åkte lixom hem från sjukhuset mer orolig än jag var innan...
    Ja förstår dig precis. Jag förstod inget av vad min läkare sa. Det enda jag visste när jag åkte därifrån (dagen innan jag skulle skrapas) var att det var gravrester kvar och att jag skulle skrapas igen dagen efter. Men jag förstod inte hur det kunde vara rester kvar, om jag var tvungen att skrapas eller fick välja och om det var något farligt. allt detta frågade jag en sjuksköterska igår som kunde svenska....
    btw, har läst din blogg, mycket bra =)
  • Anonym (Ledsen)
    Anna i Hult skrev 2010-02-26 22:48:06 följande:
    Jag och ungefär 15 % av alla har bakåtvänd livmoder. Det spelar ingen roll alls, möjligtvis är det svårare att med händerna känna hur stor livmodern är, men det finns ju ultraljud idag! Jag har lätt för att bli gravid, fyra barn, 6 graviditeter ( ett tidigt missfall, nu en missed abort i v 11 (8)). Så det spelar ingen roll alls.
    Okay, tack för svar. det var skönt att höra!
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-03-09 20:01:19 följande:
    Hallå tjejer, hur går det för er? Jag fick min mens idag... den var inte välkommen om man säger så...

Jsa du, jag vet inte har sedan 1v slutat blöda efter ma, men kommer ibland lite brunaktiga-flytningar (förlåt för infon)
    Men hoppas att mensen som "ska" komma inte kommer men det gör den nog anyway....
  • Anonym (Ledsen)

Ja alla får vara med i tråden såklart :)
    Jag har en fråga... hur lång tid tog det innan ni fick mens igen efter att ni skrapats? Jag skrapades senaste gången för 2 veckor sedan drygt. Blödde knappt något efter.... men nu vill jag veta när man kan få mens...?

Och sedan en till fråga.... jag hade tydligen cellförändringar. Antar att jag måste kolla upp det innan jag får bli gravid igen?

Kramat till er alla!

• Anonym (Ledsen)

Jag (TS) har varit på flera efterkontroller. Men jag fick ju massa komplikationer, tog tabletter 1 gång, sedan skrapades 2 ggr, förlorade för mycket blod och fick tillsist en infektion...

De säger att man inte behöver gå på efterkontroll om gravvärdet sjunkit.. .(vet ej vad de kallar det?) jag tycker att man ska det, hade jag inte gjort det hade inte gravresterna upptäckts....

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-11 12:28:36 följande:
    Ja alla får vara med i tråden såklart :) Jag har en fråga... hur lång tid tog det innan ni fick mens igen efter att ni skrapats? Jag skrapades senaste gången för 2 veckor sedan drygt. Blödde knappt något efter.... men nu vill jag veta när man kan få mens...? Och sedan en till fråga.... jag hade tydligen cellförändringar. Antar att jag måste kolla upp det innan jag får bli gravid igen? Kramat till er alla!
    en kompis till mig hade cellförändringar och fick rådet att vänta med att bli gravid innan dem kollat upp vad dessa förändringar bestod av...
    för hennes del var det infekrion vid förlossningen av hennes första barn....
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-11 12:43:37 följande:
    Jag skulle också vilja veta när man får tillbaka sin mens, men jag blöder fortfarande efter skrapningen som jag gjorde för lite mer än en vecka sedan. Har ni varit på efterkontroll efter era MF eller MA?
    hade bekräftat ma den 13/2 och var tillbaka på efterkoll den 1/3...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-11 13:36:09 följande:
    men hur vet man om grav-värdet sjunkit då? Jag hade ju lite komplikationer jag med, men mest berodde det på stor blodförlust och jag tänkte efter som läkaren sjukskrev mig fyra veckor från den dagen jag förlöste mina töser utan att blinka så trodde jag att jag skule få en efterkontroll då jag förlorade så stora mängder blod och för att min fysiska hälsa var i bottem... Funderar på om jag ska försöka få en iaf för att slippa vara orolig för att nåt är fel. Hur vet man om man fått en infektion? Har börjat få ont i magen och blodet har ändrat färg, är inte klarrött längre..
    Hej!
    Det kollade de på sjukhuset för mig, att gravvärdet hade sjunkit.
    Jag fick feber, var väldigt trött och så luktade det väldigt illa från mitt underliv. Då sa de att det var en infektion, så fick 2 olika antibiotika.

Om du känner dig orolig, ring till sjukhuset och säg att du inte mår helt ok och att du vill komma och kolla så att allt ser bra ut. Jag förstår inte att man inte alltid får göra det, eftersom de var på efterkontrollen den upptäcktes att jag hade gravrester kvar och var tvungen att skrapas igen.
    Hade jag inte gått dit hade jag lixom inte vetat om det, gått ovetandes och som ja förstod det kan man inte bli gravid då heller !!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-12 12:09:27 följande:
    De borde ju förstå oron hos oss som fått missfall, vi är ju livrädda att nåt ska hända så att vi inte ska kunna bli gravida igen. Det är min största rädlsa, jag vill verkligen bli gravid igen och föda ett friskt barn. Längtan är verkligen Enorm efter att man varit gravid nu... Tänkte att jag ska ringa dom nästa vecka om att jag vill ha en efterkontroll! Tycker att jag borde ha rätt att kräva det, framförallt när jag mår så dåligt psykiskt som jag gör nu... Har infektionen gått över nu?
    Ja precis. Jag är oxå rädd att inte kunna få barn och längtar verligen efter att bli gravid igen!!!
    Ja jag tycker att du ska ringa :) Och berätta att du mår dåligt och är väldigt orolig så att de förstår att du ska få komma in. Jag har lärt mig inom sjukvården att man måste vara ganska "på" för att få hjälp, annars skiter de i en.

Jag tror att infektionen gått över. Åt pencelin en vecka... ska se vad de säger på återbesöket på mån.
Svar på tråden Missed abort