• Anonym

Missed abort

Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-14 08:52:58 följande:
    Åh vad trist mammaobabba! Lider verkligen med dig! Speciellt badet nu när det är så himla varmt!
    Vad bra att de tog tag i det direkt på sjukhuset iallafall, så du slapp gå med blödningar ännu längre. Snart kommer du vara "back to normal" igen!

Ang. avsaknaden av bad: Du får ladda upp med lite uteduschar ala Skalman - en vattenkanna fylld med kallt vatten som du hänger i ett träd, och så ett snöre som hänger ner från pipen som du kan dra i när du står under.
  • Anonym

Mina bröst spänner och drar extremt just nu, tänk om det är ngt där inne?
    Bara 6 dagar efter äl iofs... så lite tidigt att känna ngt kanske, men sist hade jag också ömma bröst tidigt!
    Jag kommer bli jättebesviken om det inte är ngt denna gång.

I går hade vi grillfest och då var jag säker på att det inte tar sig denna månad så jag tog ca 3 klunkar med vin, tror ni det gör ngt om man är gravid? kommer såklart inte dricka mer nu innan bim.

• Anonym
    bomullshuve skrev 2010-07-17 19:50:49 följande:
    Oh vad spännande!
    Det är ingen fara med vinet! Ta det lugnt. Det ska inte gå över till barnet vad jag har lärt mig. Det är först nån gång efter vecka 8 eller vecka 10 som det går över till barnet... (men man ska ju såklart inte om man vet). Jag har kompisar som supit till ordentligt på nyår och sånt utan att veta om det.... Jag hade äl för nån dag sedan, och jag njuter av min semester med ett glas Rosé lite då och då.... Borde jag avstå det för att jag kanske håller på att bli gravid??
    Jag tycker inte heller du ska avstå alkohol förrän du vet att du är gravid, som du säger har jag också hört att det inte går över till barnet direkt och första veckan eller två innan man vet om man är gravid eller inte kan väl egentligen inte spela ngn roll, då sker ju bara celldelning och allt annat...:)
  • Anonym
    sugarrush skrev 2010-07-18 14:13:39 följande:
    Hej på er! Jag är tillbaka från en härlig helg vid kusten! Passade på att vräka i mig lufttorkad skinka och chèvre igår kväll, förhoppningsvis måste man ju avstå från sådana godsaker snart....Gjorde ett test imorse, en vecka innan BIM (testoholist som man är) och jäklar, jag tror jag fick ett jättesvagt streck!!! Men jag är inte säker på att det kom inom tio minuter, hade ingen klocka... Och det är verkligen sjukt svagt, men ändå rosa, som linjens färg ska vara....Ska bli sjukt spännande att testa imorrn igen... Ojojoj vad jag håller tummarna nu!Stor kram på er!

Grattis, om det nu är så, men håller tummarna.

Isåfall blir det på första försöket även denna gång va?
    Hoppas vi också får till det :)
  • Anonym

Min syster å jag var gravida med nån månads mellanrum. Nu har hon bara någon månad kvar och jag sitter här igen och försöker bli gravid efter en MA. Men jag känner mig inte ett dugg bitter eller avundsjuk. Är helt ärligt glad för hennes skull.

• Anonym

Jag blödde inte alls så länge jag trodde att jag skulle göra efter tabletterna. Köpte 4 paket bindor och använde ungefär 1....ett par dagar kanske...men det kan tydligen vara väldigt olika har jag läst. Räkna med nån vecka minst....

• Anonym

Tror inte det spelar någon roll... Jag fick dock ingen ÄL innan mens vid min MA i våras. Mensen kom först helt enkelt. 8 veckor tog det...

• Anonym

Jag är en av de som anmälde tjejen som uttryckte sig väldigt illa. Jag tog åt mig väldigt, eftersom jag varit så himla nere...

• Anonym

du som starta tråden - hur kunna du misstänka att de var något ?
    jag har inte alls lika ont i brösten som i v.7 typ. men de måste väl vara vanligt att smärtan avtar? till mig sa barnmorskan att mellan v.13-18 är det dötid. man mår hur bra som helst, och jag är i v.15 nu. men har inte alls lika ont som tidigare, men klart jag är lite öm ..

nu vart jag orolig nör du skrev sådär :/

kram

• Anonym

Jag har inte läst tråden..

först och främst, uch, jag lider med dig!! kramar till dig!!

det här med livmodern.. jag fick också veta av gynokologen att min livmoder ligger  bakåtvänd.. men han sa att det är inget som påverkar något.. jo man kan få mer ont i ryggen än andra när man är gravid och att det syns senare än vanligt att man är gravid.. men rent teoretiskt så är det inget annat som påverkas, sa iaf den gynokologen till mig.. sen vet jag inte om det är sant..

• Anonym

När jag skrapades blödde jag inte heller nånting efteråt och hade inte ont. Så det kan inte vara helt onormalt! Glad

• Anonym
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 14:37:03 följande:
    jag kan inte vänta...hela min kropp och min hjärna skriker efter att bli gravid!! låter kanske sjuk men mitt liv känns tråkigt...jag vill gå tillbnaka till den ursprungliga planen NU: gravid och en liten bebis i oktober...jag vet ju att det är helt omöjligt men så vill jag ha det:(
    Jag förstår också exakt vad du menar/känner. Min "plan" var ju också att det skulle ploppa ut en söt liten bebis i oktober.. :( Var så jvla surt att jag gick över vecka 12 och missfallsrisken minskade drastiskt.. och missfallet kom i vecka 13-14 :/ Uuuuuusch. Vill inte heller vänta.. vill NU!
Svar på tråden Missed abort