Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

Haha, ja det blir väl så när man inte druckit på länge.. Hoppas det smakade bra iaf!

Kör hårt!! Mot plus! Plus

• Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-06-29 21:49:57 följande:
    man får faktiskt ligga fastän det inte är ÄL... det kan vara riktigt skoj ;)
    Haha, jo.. jag har också hört om det!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-29 22:44:04 följande:
    Ja man mååste ju träna så man inte glömmer bort hur man går till väga Här ska det liggas i, redan nu :-P Så hejhej för ikväll
    Tjo! Lycka till!!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:20:20 följande:

Hej igen alla underbara,

Har varit borta från FL ett tag och har inte hängt med riktigt här. Hoppas hoppas att det är fler som fått pluss! Styrkekramar i mängder till alla!

Jag var på specialultraljud förra måndagen för att kolla om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara minst 6 månaders läketid innan en ny graviditet fick påbörjas. Fick en rad positiva besked! Det var "bara" två menscykler som vi skulle vänta innan. Det var ok att bli gravid innan
    dess också, men då var missfallsrisken lika stor som innan operationen.Sen visade det sig att jag haft ägglossning (yes) så mensen skulle vara på gång. I fredags fick jag mensen och nu kan jag äntligen börja räkna på ÄL igen! Även om vi fortfarande
    inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (pga röda hund vacinet).

Misstänkte att jag haft toxyplasmos och blodprovet visade att jag haft det. Så nu tror jag ännu mer att mitt MA berodde på Toxoplasmoset och myomet.

Sen har vi äntligen fått tid för IVF i höst så nu har man ngt att längta till!

oceaner av kramar!

Åh, vad gott att höra att du fått glada besked!
    Låter som att allt ska få gå bra nu! Blir så glad för er skull!! Jäjj!!

Själv väntar jag på att blöda klart efter skrapning så att man kan få göra barn igen!
    Får se om vi ska söka om utredning eller om vi bara ska köra på ett tag..
    Nu är det sommar å jag vill bara njuta av livet, maken å kärkleken! Hjärta

Mot ÄL och plus. Tjoflöjt!

Massor av kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:33:58 följande:
    Hej,
    Tackar ;). Hoppas nu att du snart får blöda klart! Hur länge är det sen du skrapades?

Här ska göras barn så det står härliga till! Mot pluss!!

kramar i miljarder!
    En vecka, imorgon.. Så en vecka kvar innan man får sexxa till det! Känns som en heeel evighet!! Obestämd Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..
    Men, nu får det gå fort.. Jag har inte tålamod så länge till.. Drömmer

Som vi brukar säga; mot plus!

Ännu mera kramar!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:41:37 följande:
    Ah - en vecka kvar då! Förstår att det känns som en evighet! Vi kunde ha sex först förra måndagen och då hade vi inte haft sedan slutet av april eftersom jag blev avråd från sex för att undvika missfall.. sen gick ju det som det gick. Sen skulle man inte ha sex förrän det gått 7 blödningsfria dagar och efter denna period fick jag mens nästan direkt så det blev inte så mkt sex ( har mens nu!)

Nä tålamodet börjar verkligen ta slut!! Argh!

Kramar!!
    Ja, fy för den lede när man måste vänta!!!
    Förstår verkligen att ditt tålamod tryter. Tyckte synd om mig själv, men jag måste ju medge att du har det värre.. Rynkar på näsan
    Så, då är jag extra så glad att du fått massa glada besked nu, så att du kan få något annat att tänka på, istället för frustrationen!
    Visst kan man ju sexa under mens, men man känner sig ju inte direkt het! Obestämd(även om jag faktiskt vet tjejer som gör det..Förvånad)

Krams.
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-07-02 13:50:23 följande:
    ingen mens än, men inga symptom på nått annat heller för den delen... så väntar, det var idag 4 veckor sedan senaste mensen, brukar vara rätt punktlig... har inte testat än, kanske i helgen
    ÅHHHH!! Vad spännande! Håller alla tummar och tår!!
  • Mamaobabba

Här är det helt okej.. Inne på sista jobbveckan innan semestern, så det är skönt!
    Ska iofs bara ha två veckor, men det är iaf något.
    Och på onsdag får vi sexa igen efter skrapningen! Wiiiii! Längtar som en tok!
    Kissar på ÄL-stickor nu för att se om det vill komma igång.. Spänd förväntan nu!

Ser såklart också fram emot att få bada, det är ju tokvarmt ute å jag längtar efter att få kasta mig i!

Förstår de blandade känslorna kring nära å käras graviditeter å bebbar.. Har flera nära vänner som är tokgravida(ploppar ut en liten en närsom) å det känns tungt att träffa dem å deras härliga magar, även om, som ni alla redan sagt, man är glad för deras skull.
    Men, vi ger inte upp!
    Nu faen ska det vara bäbisfabrik!
    Tjo!

• Mamaobabba
    Anonym skrev 2010-07-07 11:24:51 följande:
    Det var ju faktiskt rätt bra att tänka så, då ser det lite ljusare ut :)

ni som testar med äl-stickor.. de visar väl alltid svagt streck eller hur men när man har äl ska det vara lika starkt som kontrollstrecket?
    Jag har svagt på mitt nu, och äntligen minus på grav.testet (konstigt att man skulle bli glad över det...)
    så nu känns det som att missfallet helt är över och vi kan invänta äl :)
    Åh, skönt att du visar negativt. (som sagt, känns konstigt att man gläds över det, men det gjorde jag med.. bevisar ju liksom att det är "färdigt" å man kan få komma igång igen..

Mina ÄL-stickor visar bara ett streck då jag inte har ÄL, men, det beror kanske på att man har olika nivår av hormoner i blodet?!
    Har iofs aldrig lyckat kissa positivt på en ÄL-sticka, så jag kanske har väldigt svagt utslag..
    Vet ju nu iaf att jag släpper ägg, så det är väl något att glädjas över mitt i allt..

Har börjat blöda igen nu, är på dag 14 efter skrapningen idag, å skulle äntligen få börja barnfabrik igen, men jag blöder igen sen ett par dagar tillbaka..
    Någon annan som haft det så?

Kramar till alla.
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-08 19:43:27 följande:
    Jag hoppas på att det var ett piggt ägg då vi har sexat hela helgen som var , hade ÄL i Måndags och så sexade vi igår igen, men vi får se om det händer nåt eller inte. Vågar inte hoppas längre känns det som
    Då hoppas jag lite för dig!
    Heja ägget! <3
Svar på tråden Missed abort