Missed abort
Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..Men, nu får det gå fort.. Jag har inte tålamod så länge till..

Som vi brukar säga; mot plus!
Ännu mera kramar!
Nä tålamodet börjar verkligen ta slut!! Argh!
Kramar!!
Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..

(även om jag faktiskt vet tjejer som gör det..
)
Hej alla underbara,
Tänkte bara berätta för er om ett samtal jag hade med en mycket nära vän för några dagar sedan. Hon har precis som jag varit sjuk i cancer. Hon hade en hjärntumör och har fått flera bestående problem pga sjukdommen och medicinerna.Hon har svårt med rörligheten i vänstra delen av kroppen och har svårt att gå längre sträckor, hon har ständig tinitus fått nedsatt hörsel,problem med astma och tar än idag mediciner pga sin tidigare sjukdom. På grund av sin sjukdom är det farligt för henne att bli gravid och hon är för sjuk för att kunna adoptera. Hon berättade för mig om hur hennes pappa en dag för någon vecka sedan sagt att han skulle kunna erbjuda henne hans ben och kropp så att hon också kunde få röra sig som honom.
Då hade hon sagt: Varför skulle jag vilja ha din kropp? Jag vill vara jag och jag vill definitivt inte bli man! Å dina handeksem skulle jag verkligen inte vilja ha. Nä jag är mycket hellre mig själv med mina egna problem och brister än att vara du för om jag inte hade detta skulle ju jag inte vara jag. Men sa pappan - finns det verkligen ingen du skulle vilja vara? Någon med pengar och makt? Elller någon med en kropp som är rörlig? När verkligen inte svarade min vän. Pappan sa då att han gärna skulle vilja byta liv med en av hans bästa vänner. Men då sa min vän att då skulle du ju behöva vara gift med hans fru. Nä usch det vill jag inte: Men sa min vän - du kan ju inte välja vilka delar du vill ha - du måste ju ta hela personen. Först då insåg pappan att det inte fanns någon annan han ville vara än just sig själv,med allt vad det innebär.
Jag blev jätterörd av denna berättelse för den visade för mig att det handlar om att respektera sig själv och att vara stolt över vem man är - oavsett problemen som man har. För om man inte hade de problem och de erfarenheter man har är man ju inte sig själv utan någon annan som man inte känner. Våra erfarenheter och den längtan vi känner
som andra kanske inte "hinner" få är ju något som gör oss till de människor vi är.
Våra blivande barn kommer att bli så älskade!
All lycka till alla och oceaner av kramar!