Inlägg från: Anonym (MA jag med!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA jag med!)

Missed abort

Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:37:59 följande:
    En vecka, imorgon.. Så en vecka kvar innan man får sexxa till det! Känns som en heeel evighet!! Obestämd Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..
    Men, nu får det gå fort.. Jag har inte tålamod så länge till.. Drömmer

Som vi brukar säga; mot plus!

Ännu mera kramar!
    Ah - en vecka kvar då! Förstår att det känns som en evighet! Vi kunde ha sex först förra måndagen och då hade vi inte haft sedan slutet av april eftersom jag blev avråd från sex för att undvika missfall.. sen gick ju det som det gick. Sen skulle man inte ha sex förrän det gått 7 blödningsfria dagar och efter denna period fick jag mens nästan direkt så det blev inte så mkt sex ( har mens nu!)

Nä tålamodet börjar verkligen ta slut!! Argh!

Kramar!!
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:45:47 följande:
    Ja, fy för den lede när man måste vänta!!!
    Förstår verkligen att ditt tålamod tryter. Tyckte synd om mig själv, men jag måste ju medge att du har det värre.. Rynkar på näsan
    Så, då är jag extra så glad att du fått massa glada besked nu, så att du kan få något annat att tänka på, istället för frustrationen!
    Visst kan man ju sexa under mens, men man känner sig ju inte direkt het! Obestämd(även om jag faktiskt vet tjejer som gör det..Förvånad)

Krams.
    Jo visst går det att sexa, men det är ju inte så att man känner sig så sexig när man har mens.... :)

Nä nu ska  här PLUSSAS!!
    kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    airamanna skrev 2010-06-30 11:33:34 följande:
    Va skönt att höra att det går åt rätt håll på både det ena och andra planet. Är verkligen glad för din skull :)

massor med kramar och lycka till med läkning och allt det andra!
    Hej - tackar!
    all lycka till dig!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 11:52:49 följande:
    Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!
    Hejsan,
    Jag har precis blött ut mitt MF och har nu mens för första gången efter MF. Jag fick ÄL under tiden som jag blödde ut mitt MF.. så kör på! Vi kunde inte köra på eftersom jag inte får bli gravid förrän vaccinet mot röda hund slutat verka (annars kan fostret bli missbildat)
    kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 16:51:50 följande:
    Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då
    Gott att höra att din ÄL är igång! Ligg i! Glad

kramar!!
  • Anonym (MA jag med!)

Hej alla underbara,

Tänkte bara berätta för er om ett samtal jag hade med en mycket nära vän för några dagar sedan. Hon har precis som jag varit sjuk i cancer. Hon hade en hjärntumör och har fått flera bestående problem pga sjukdommen och medicinerna.Hon har svårt med rörligheten i vänstra delen av kroppen och har svårt att gå längre sträckor, hon har ständig tinitus fått nedsatt hörsel,problem med astma och tar än idag mediciner pga sin tidigare sjukdom. På grund av sin sjukdom är det farligt för henne att bli gravid och hon är för sjuk för att kunna adoptera. Hon berättade för mig om hur hennes pappa en dag för någon vecka sedan sagt att han skulle kunna erbjuda henne hans ben och kropp så att hon också kunde få röra sig som honom.

Då hade hon sagt: Varför skulle jag vilja ha din kropp? Jag vill vara jag och jag vill definitivt inte bli man! Å dina handeksem skulle jag verkligen inte vilja ha. Nä jag är mycket hellre mig själv med mina egna problem och brister än att vara du för om jag inte hade detta skulle ju jag inte vara jag. Men sa pappan - finns det verkligen ingen du skulle vilja vara? Någon med pengar och makt? Elller någon med en kropp som är rörlig? När verkligen inte svarade min vän. Pappan sa då att han gärna skulle vilja byta liv med en av hans bästa vänner. Men då sa min vän att då skulle du ju behöva vara gift med hans fru. Nä usch det vill jag inte: Men sa min vän - du kan ju inte välja vilka delar du vill ha - du måste ju ta hela personen. Först då insåg pappan att det inte fanns någon annan han ville vara än just sig själv,med allt vad det innebär.

Jag blev jätterörd av denna berättelse för den visade för mig att det handlar om att respektera sig själv och att vara stolt över vem man är - oavsett problemen som man har. För om man inte hade de problem och de erfarenheter man har är man ju inte sig själv utan någon annan som man inte känner. Våra erfarenheter och den längtan vi känner
    som andra kanske inte "hinner" få är ju något som gör oss till de människor vi är.

Våra blivande barn kommer att bli så älskade!

All lycka till alla och oceaner av kramar!

• Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 20:48:38 följande:
    Oj, medan du blödde alltså?? Då antar jag att du blödde ganska länge?

Vad fint du berättade om din vän och dennes pappa, nästan så man blir lite rörd...
    Kram på dig!
    Japp, japp under tiden. Fast det var mycket lite kvar då. Jag blödde inte alls så mycket utan bara lite varje dag (mindre än en vanlig mens).

kram på dig!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 19:13:30 följande:
    Åh, idag gjorde jag ett gravtest igen för att testa hormonnivån. Och döm om min förvåning när de gått ner en hel del från igår! Idag är det alltså 5 dagar sedan missfallsklumpen kom ut, och redan är testet bara SVAGT positivt!

Jag har läst att ÄL-cykeln sätter igång när man kommit under 50 mIU/ml, och mina test är sådana som reagerar redan på 20 mIU/ml så förhoppningsvis har jag inte över 50 nu. Hoppas, hoppas de ligger under 50! DÅ är det ÄL om två veckor! Tjohoooo!

Känner mig väldigt optimistisk nu alltså!
    Åh- Härligt att höra! Så glad för din skull! Låter ju absolut som att du har ÄL på gång! Ligg i!  =D

ÄL-kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 19:56:19 följande:
    Tack sötis! Nu gäller det bara att blödningen (eller rättare sagt, de bruna flytningarna) avtar, så är vi på g igen!

Hur går det för dig? Fortfarande mens eller ÄL på gång?
    Tyvärr fortfarande mens! Mutter! Men det hade iofs inte spelat ngn roll eftersom vi inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (har tagit vaccin mot röda hund och det är tre månaders avhållsamhet som gäller). Men det hade ju varit nice och få sexa
    Väntar dessutom på att få operera bort mitt myom - står på väntelista och har just satt upp mig på avbokningslistan.

kram på dig!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 20:35:17 följande:
    Attans, vilken otur, både vaccin och myom! Fast det var ju bra att du fixar båda sakerna samtidigt, hade varit drygt att vänta på först det ena och sedan det andra..
    Två månader kvar alltså... håll ut!
    mmm .. är så arg för att jag inte kollade upp det INNAN vi började försöka skaffa barn (typ juni 2008! arghhh!)... Vaccin mot röda hund ställer de som krav för IVF så jag var tvungen och myomet (som buktar in i livmoderhålan) tillsammans med toxoplasmosen var troligtvis orsaken till mitt MA. Idag är det 57 dagar kvar.. arghhhhhhh

kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 23:08:17 följande:
    Hmm... förstås din frustration!
    Men kan ni inte sexa fast med kondom nu?
    Jo visst kan vi det :D, men man vill ju försöka bli gravid - det är det som är frustrerande.
  • Anonym (MA jag med!)
    airamanna skrev 2010-07-07 08:11:21 följande:
    nu blev det mens ... så nya försök nästa vända... 

Men NEJ! Shit shit! Nya tag! Men tänk - idag kan ju faktiskt vara första dagen på din graviditet!

kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    beingboring skrev 2010-07-15 15:24:03 följande:
    Jag fortsätter att vara förbryllad över graviditetstestet. Grämer mig verkligen över att inte ha gjort något hemma och fått negativt resultat som jag själv sett. Någonting säger mig dock att detta är gamla hormoner som spökar och inte en ny graviditet och dessvärre brukar ju magkänslan stämma... Ska in imorgon iaf och göra ett graviditetstest med hjälp av blodprov för att få exakt HCG-nivå och få prata med en barnmorska öga mot öga och få resonera lite med någon som har mer erfarenhet. Skulle som sagt vara väldigt skönt att veta före måndag då vi åker bort men något definitivt svar kommer vi ju inte kunna få förrens om typ en och en halv vecka då det gått 6 veckor sedan skrapningen. Ja. eller om mensen skulle dyka upp då..

Och ja, hej förresten. Det är alltså jag som är Anonym (L), tänkte att jag skulle outa mig lite... Glad
    Skönt att du ska få tid hos BM i morgon! Hoppas att hon kan ge dig svar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Isabellee skrev 2010-09-01 15:13:19 följande:
    Okej, jag fick bekräftat att det blvit ett missfall den 2/8. Jag tog tabletter den 4e tror jag. Jag slutade blöda för två veckor sedan idag.
    ah - då kanske du kan komma gång i din cykel om två veckor?
Svar på tråden Missed abort