Inlägg från: charmed86 |Visa alla inlägg
  • charmed86

Missed abort

Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 15:53:02 följande:
    Just nu känns det mest som vanlig mensvärk, men jag har ju tagit en del smärtstillande så vi får väl se när dom går ur kroppen, det är först nu som det verklingen har kommit igång 6 timmar har det tagit för det att starta men jag antar att det är olika för alla.
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 11:40:43 följande:
    Nu är tillbaka hemma från sjukhuset, det fanns ingen aktivitet i magen så ett missfall konstaterades. Jag fick 3 olika valmöjligheter att få bort resterna eftersom jag inte blödit någe och dessa var:
    1- att vänta och låta kroppen sköta det själv eftersom det förr eller senare kommer ut iallafall, det kund ehänd aidag lika väl som det kunde hända om 3 veckor osv.
    2- talbletter
    3- skrapning.

Jag valde att ta tabletter för att få det gjort samt slippa bli sövd om det inte behövs. Tod tabletterna för 1½ timme sen och än känns det inte som om det har hänt nått, har i och för sig fått en massa smärtstillande och känner ju lite molvärk till och från så det kanske är på gång. vågar inte rikigt gå på toaletten ännu så tänkte vänta ett tag till med det... Läkaren trodde kroppen skulle komma igång snabbt igen inom 2 månader iallafall.... Just nu låter 2 månader som en evighetsevighet.

Hoppas allt är bra med er andra och Mikaela86 håller tummarna för att det inte är en infektion!
    Det kan ta tid ibland, för mig tog det ca 4 timmar men då var det mesta redan ute..
    Bra att smärtstillande funkar.

Tack! Det såg som sagt bra ut så jag är helt klart lättad..

Styrkekram till dig!
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 19:00:51 följande:
    Vid halv 7 tiden kom det nog ut, kom som värsta forsen och han typ bloda ner alla mina kläder jag hade på mig... Läkaren sa att det skulle vara som en riklig mens och jag måste säga att jag tycker synd om den som har så här riklig mens. det tog allts 8,5 timmar för tabletterna att verka på mig! Sådär jättejätte ont gör det inte men det hugger till till som tätt och det gör rejält ont. Hoppas blödningen försvinner fortare än om 14 dagar.

Mikalela skönt att allt såg bra ut och hoppas att det är ÄL eller mens på G. När hade du ditt MA?
    Skönt att det kom igång, håller tummarna för att allt är ute.
    Håller med dig, skulle också tycka synd om den som hade så riklig mens.

Ja det är väldigt skönt. Hoppas också på ÄL eller men, BM såg ju som sagt att nåt var på g. Det är 3 veckor sen nu, fick en liten blödning på onsdagen, fortsatte blöda lite mer på torsdagen och på fredagsnatten satte missfallet igång. 
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 09:18:35 följande:
    Idag har jag inte ont alls och har sovit som en prinsessa och nu blöder jag ungefär som vid min vanliga mens så jag hoppas att min process kommer vara kort.
    Då är det värsta säkert över, håller tummarna för det! Och att du slutar blöda snart Glad
    Ska ni vänta eller försöka snart igen?
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-29 09:29:17 följande:
    Mikaela86: Klart du visar minus snart.. vi har ju allting likadant!!! =)
    Haha, ja =)
    Tänkte testa imorn så att jag inte testar för tidigt.ÄL-testet var väldigt svagt igår så helt klart negativt.
    Har fortfarande lite ont idag men nu vet jag i alla fall att det inte är något farligt =)
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 12:07:20 följande:
    Vi tänker nog börja försöka rätt så fort igen, men ingen stress och ingen press... MEN JAG VILL VARA GRAVID NU!

Jag har aldrig testat med älstickor och undar om man kanske ska göra det nu när det har blivit såhär mest för att se att kroppen kommit igång som den ska, hur gjorde och när började ni testa med ÄL-stickor om ni nu gjort det? Ser att många tar gravtester för att se om hormonerna är borta tänkte nog med göra det men väntar tills dess att blödningen har försvunnit och jag har varit på återbesöket.
    Känner igen det där =)

ÄL-stickorna kan visa positivt om man har hcg kvar i kroppen så egentligen är det ingen idé att testa med ÄL-stickor innan gravtesten är helt negativa.
    Det är som du säger ingen idé att kolla gravtesten innan man slutat blöda, du kan ju ändå inte ha sex förrän blödningen upphört.

Har lite ont i magen nu, hoppas det är ÄL och inte mens. Men samtidigt, är det mens så vet jag ju att kroppen kommit igång och då är det ju bara att vänta in ÄL som borde komma om ett par veckor =)
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 15:46:32 följande:
    Då kör jag på grav test när blödningen är borta men sen då... När började ni testa med Älstickorna, var det när ni började känna av det i kroppen.

Min ÄL brukar jag märka rejält då jag får rejäla flytningar osv, men det är ju på "topp" dagen eller vad man ska säga.

Skönt att kunna prata med några som är med om samma sak, de flesta som visste om graviditen här hemma vet inte rikigt vad dom ska säga, men jag mår förhållandevis ganska bra ändå och känner att det helt enkelt inte var meningen att det skulle bli nått nu och fostret hade ju inte dött om allt stod rätt till.
    Det är första gången jag använder dem så har inte så stor koll. Men man får med en beskrivning på när/hur dem ska användas. Det beror på hur lång menscykel man har.

Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)
  • charmed86
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    Det är olika för alla, en del blöder mycket och en del lite. Det beror ju också på i vilken vecka graviditeten stannade av. Men är du orolig så ring och fråga!
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-30 12:17:47 följande:

Nu undrar jag igen.... Det tycks som att min mens har kommit. Jag har ju haft ont och någon liten blödning till och från. Idag vaknade jag med mensvärk och nu blöder jag endel. "Problemet" är bara att det kommer för tidigt. Om allting skulle ha gått så fort det bara kan, äl sen mens osv, så är mensen minst 4 dagar för tidig... Rimligast vore ju om mensen kom något senare än vanligt efter missfallet.. eller? Fan.. blir så orolig att det inte är mens utan att jag blöder för att något är fel nu.. Har någon av er andra "kommit igång" tidigare än vanligt efter missfall? Kan jag tro att det är mens eller är det någon annan förbannad blödning? Ursäkta att jag svär...

Klart du gjorde! Skratt!! Jag sa ju det! =) Grattis!

Vet tyvärr inte, är ju i ungefär samma sits som dig. Flört Förstår att du blir frustrerad!

Har fortfarande lite ont men ÄL-stickan fortsätter att vara negativ. Får se om mensen kommer eller vad det är, dem såg ju som sagt på sjukhuset att något var på G, så vi får nog mysa på och se vad som händer, är det mensen har man ju ändå något att utgå ifrån.
    Du kanske ska ringa din BM på måndag och fråga? Har du förhöjd temp förresten?

Ja du gjorde ju det! Flört Får se om jag också börjar blöda snart då, säger till om det blir så, då följer vi ju verkligen samma mönster Flört
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-30 13:43:38 följande:
    Okej, då får jag helt enkelt vänta tills jag fått nått mensliknade och sen utgå från det. Innan det här hände så hade jag en väldigt regelbunden mens 28 dagar var den och den kom exakt den dagen den skulle och nästa samma klockslag jämt med så jag hoppas det blir samma sak nu med.
    Du kan börja så fort du fått ett negativt gravtest vad jag har förstått.
    Skönt med en sån exakt mens, jag åt minipiller 2 månader innan jag blev gravid och min mens var väldigt oregelbunden..
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-30 15:34:39 följande:
    Nä, ingen feber. Känns faktiskt som vanligt när man har mens.. Men det konstiga är att jag var väldigt regelbunden innan graviditeten. Skulle det någon enstaka gång avvika så var det att det tog en dag längre snarare än kortare att få mens.. Men men jag får väl hoppas på att kroppen har jobbat med mig och skyndat på lite.. =)
    Vi håller tummarna för det =) Det kan ju bli lite omkastat efter ett MA/MF så egentligen kanske det inte är så konstigt.
Svar på tråden Missed abort