Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2011-01-20 21:24:08 följande:
    Lyssnade. På hjärtljuden hos bm idag, det lät som det skulle :)
    underbart !!!
    Vi lyssnade oxå och bebben har nu lagt sig åt rätt håll, dock ej fixerad men ändå
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-01-22 12:15:04 följande:
    Nu har vi fått kallelse till KUB UL. Den 2 februari är det dags. Läskigt men bra...
    *håller tummar och tår*

mitt enda råd ang kub är att fundera nu innan vad ni gör med den informationen ni får...om ni får "dåliga" siffror vad blir nästa steg osv...
    vi var helt oförberädda.... och det va total kaos i 2 veckor...
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-01-25 08:29:01 följande:
    Själv börjar jag känna rätt rejäl ångest inför vårt KUB/UL nästa vecka. Det var ju vid den här tiden förra gången som vi fick reda på att allt inte stod rätt till och jag kan känna den där paniken när man tittar på ultraljudbilden och förstår att den där lilla bebisen inte är tillräckligt stor. Tittar i en augustitråd där folk lagt upp ultraljudbilder på sina bebisar i typ vecka 13 som faktiskt är riktiga bebisar och känna såndär magoro för att jag inte ska få se det dom ser. Vet ju att det är idioti att oroa sig för något jag inte kan påverka och jag vill inte vara en såhär nojjig människa men kan inte hjälpa det. Blir rädd varje gång jag får ont i magen och petar på brösten stup i kvarten för att se om dom fortfarande är lite ömma. Haha. När ska oron gå över?

Önskar vi fick göra ultraljudet idag så man hade det gjort. Känns som eeeevigheter tills nästa torsdag. Sen ska man oroa sig för KUB-resultatet också.. Vojne vojne..
    Hjärta *kram*
  • Tant Pruselius
    NadjaP skrev 2011-01-25 09:48:09 följande:
    hejsan jag är ny i tråden och har inte läst alla inlägg.. men får beklaga alla som fått missfall :/ verkligen jätte tråkigt jag fick själv veta att jag fick missfall i söndags och var hos läkaren idag som sa att allt hade kommit ut och att så fort blödningen var borta så var det bara att börja försöka igen.. 

Jag var i v. 5+4 så det var ganska tidigt men man såg ändå framemot att få sig en liten :(  Men jag och min sambo får väl bara försöka igen och hoppas att det går bättre nästa gång :)

Grattis och lycka till till alla som det gått vägen för :)  
    Jag beklagar att du hittade hit
  • Tant Pruselius
    Anonym (Me to) skrev 2011-01-25 19:05:04 följande:
    Jag kan känna samma. Är i v 13 nu 14 imorgon var ju denna veckan jag fick mf förra gången men nu försöker jag tänka Positivt. MEN jag tittar fortfarande VARJE gång jag varit på toa på papperet om det är blod där men det lär man kanske göra hela graviditeten.... Jag hoppas på att RUL v 10 ska lugna mig mer. Men jag tycker ändå att man blir lugnare och lugnare. jag har fortfarande mycket symptom så jag tänker att det är positivt..... Håller tummarna för er nästa vecka!
    jag kollar fortfarande pappret varje toabesök och har alltid en liten klump i magen inför varje toabesök...är i v 34 nu...
  • Tant Pruselius

Imorgon ska vi in på UL och kolla fostervattenmängd... inget att vara orolig för men pga att det inte fanns någon direkt vatten avgång med dottern och när hon kom ut så var det nästintill snustorrt så tyckte BM att vi skulle kolla det nu i v 35 och sedan även i v 39..... känns ändå tryckt och bra att få lite extra koll....

• Tant Pruselius
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    WÄJH!!!!!Underbart !!!!
    Gattis!!!

Hjärta

Här tickar tiden på och jag är nu i v 38 (37+)... inte många veckor kvar....
    Kramar till er alla !!!
  • Tant Pruselius

Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta

• Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-03-10 17:23:10 följande:
    Åh, så underbart! Fantastiska nyheter! Och vilken dag att bli född på som sagt - bara fina saker som händer då!
    Stort stort grattis till hela familjen! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skål
    Hjärta
Svar på tråden Missed abort