Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

testet idag var negativt, så det är väl bara att inse att det inte är min tur än
    Killen blev verkligen besviken och han sa helt tvärsäkert att det måste vara fel på testet så han skulle köpa ett nytt test på vägen hem från jobbet som jag ska kunna använda imorgon om mensen inte kommit...
    Vill nu att det bara ska komma om jag inte är gravid så vi kan börja försöka igen...

• sommarbebis 2010

Mensen är ett faktum då den kom idag utan nån som helst förvarning (förutom de negativa testen), så det är la bara att försöka tillverka en marsbebis

• sommarbebis 2010
    Meria skrev 2010-05-26 12:11:19 följande:
    Marsbebisar ska vara söta har jag hört All lycka för att det ska ta sig nästa månad!
    Ja jag har också hört det, tänkte försöka leva lite sundare den här månaden än vad jag har gjort tidigare så kanske det lilla fröet ska trivas lite bättre
  • sommarbebis 2010

Jag tänkte äta lite nyttigare och börja med folsyra och så nu. Sen så ska jag försöka röra betydligt mer på mig. Jag har ju några kilon för mycket så jag tänkte att det kanske kunde vara bra ändå att bli av med några kilon innan man kanske går upp igen
    Får försöka se det positivt nu, jag får ytterligare en månad med mycket och bra sex...

• sommarbebis 2010

Bomullshuve, Jag behöver allt stöd jag kan få både när det gäller vikten och Bebisverkstaden. Idag har tankarna gått mycket till flickorna och hur myckete jag saknar dom. Har även börjat drömma om dom på nätterna om att jag precis fött dom och att dom lever och mår bra och sen vaknar jag mitt i och inser att det bara var en dröm. Riktigt jobbigt
    Du ska veta att vi tänker på dig och sänder peppande tankar även om du inte är lika flitig på att skriva just nu. Men vi har alla våra perioder.

Anonym (ledsen) skrev 2010-05-26 22:23:51 följande:
    jag har kvar "några" extra kilon sedan första grav och han ju bli lite rundare under den senaste, har även tröstätit en del nu efter.... så jag ser ut som en badboll och det värsta är nog att jag tror att alla tror att jag är prego.... man riktigt ser hur dem kollar in magen osv...Jag har BIM nu i helgen eller början på näst nästa vecka.... (beroende på om det är som nu sist 38dagar mellan eller om det är 28) O jag har lovat att inte testa eller ens fundera i några gravbanor förrän efter den 7-8/6... tror ni det är svårt, sneglar konstant på gravtesterna i medecinskåpet....
    Jag vet att det är svårt att låta bli grav-testerna, själv är jag lite av en test-oholic. Jag hoppas dock att det visar ett plus på stickan när du väl testar
  • sommarbebis 2010
    Anonym (Nere) skrev 2010-05-27 07:54:17 följande:
    Beklagar verkligen Har inte haft MA med två MF.. Du ska vara otroligt tacksam trots allt att du har din killes stöd genom allt.. Min sambo blev mest irriterad och tyckte att jag inte skulle gråta över något som är så vanligt..
    Man kan aldrig bestämma över nån som sörjer det som ändå har börjat gro i ens mage, man få band till det redan vid plusset på stickan och det tror jag att killar i många fall kan ha svårt att förstå.
    Vi alla här i tråden är överrens om att man inte kan jämföra smärta eller sorg utan alla sörjer vi på olika sätt. Nåt som kan vara bra är att prata med en kurator eller så även efter mf. Jag hoppas att du iaf kan börja se lite framåt igen....
  • sommarbebis 2010

Jag ser fortfarande magar och små bebisar överallt trots att jag födde mina flickor 1 Mars. Man har fokus på det fortfarande efetrsom det var det man själv var inställd på att ha nu. Det är jätte jobbigt och jag har tyvärr inga tröstande ord när det gäller det. Men jag tycker inte att det låter så sunt att han bara försöker vifta bort mf, det var ju ändå början till ert gemensamma barn. Tror du att ni kommer att försöka bli gravida igen?

*krama om*

• sommarbebis 2010

Ja visst är det så att man "föredrar" att olyckan inträffar så tidigt som möjlligt om den nu måste komma. Jag trodde ju att jag var säker, men tji fick jag. Fick ju MA i v 20... Dom var också piller barn men dom fick oss att inse hur gärna vi vill ha barn. Så nu försöker vi bli gravid igen, jag har haft ÄL två gånger och än har dte int eblivit nåt Jag blir lika förkrossad varje gång och jag saknar flickorna i min mage enormt.
    Jag hoppas att jag ska bli och må lite bättre psykiskt när jag börjar jobba nästa vecka igen, börjar dock bara på 50 % i 3 veckor men det ska bli skönt då jag varit sjukskriven sen i februari till största del pga av MA men sen har jag haft annan tur längs vägen...

Jag tycker att ni borde gå till en kurator tillsammans så ni kan ventilera era känslor tillsammans med en utomstående. Så kanske khan förstår mer hur du känner och du kanske kan förstå honom bättre. Sånna här saker kan annars så lätt förstöra ett förhållande även om man inte vill...

• sommarbebis 2010
    Anonym (Jennie) skrev 2010-05-28 08:29:23 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men förstår att den fortfarande är aktiv...Jag fick igår veta vid UL i v 13 att fostret var dött sedan ett par veckor tillbaka. På måndag ska jag tillbaka för att få tabletter och få ut "det". Känns tomt och jag är så ledsen! Vi hade försökt att få ett syskon i ett år och när det blev ett plus efter påskhelgen var vi överlyckliga. Gravidlyckan blev kort. I måndags fick jag en minimal blödning och fick tid för UL igår. Har inte ont, men läkaren kunde se att kroppen började förstå och att jag inte ska bli rädd om jag börjar blöda i helgen. I vilket fall som helst ska jag tillbaka till gynakuten på måndag. Nu kretsar många frågor i huvudet. Jag frågade alla frågor igår, men jag tror inte jag tog in svaren för jag minns inte vad de sa?! - Är det större risk för missfall i framtiden?- Att behöva hjälpa kroppen på traven (som tydligen inte fattar någonting) genom tabletter eller skrapning - kan det "förstöra" mina chanser för att i framtiden bli gravid?- Hur lång tid tar det innan mensen är tillbaka, har för mig hon sa 4-6 veckor efter, eller minns jag fel?Jag känner mig så tom. Jag har mått så illa hela tiden och varit så trött. Nu känner jag mig bara fånig. Till vilken nytta har jag mått illa, varit trött... det fanns ju ingenting som levde...
    Beklagar er förlust, det är verkligen jätte jobbigt att få sånna besked, vi i tråden har ju tyvärr varit med om det allihop.

Jag kan ge svaren på dina frågor som min läkare gav mig.
    - Är det större risk för missfall i framtiden?
    - det är som att kasta en tärning, du kan ha otur att få det igen men det betyder inte att det behöver vara nåt fel på dig och dina chanser att få ett barn. (var ju inte mycket till tröst men men)

- Att behöva hjälpa kroppen på traven (som tydligen inte fattar någonting) genom tabletter eller skrapning - kan det "förstöra" mina chanser för att i framtiden bli gravid?
    -Det ska inte påverka ens chanser att bli gravid igen...

-Hur lång tid tar det innan mensen är tillbaka?
    -Min läkare sa 4 - 8 veckor är normalt, de flesta får tillbaka den efter 4-6.

Jag har börjat med ÄL-test och har haft två ÄL sen mitt MAv20 med tvillingar men det har inte bitit än, men jag och min älskade sambo ska försöka tills vi får vårat barn till världen. Ser mig på sätt och vis redan som en två-barnsmamma men till två änglar. Vill ju ha en att leva med och få uppfostra och så också...

Lycka till och hoppas att allt går så smidigt som möjligt och att ni har stöd runt omkring er...
  • sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-28 09:23:26 följande:
    jag beklagar din/er förlust. Jag fick i feb ett bekräftat ma va då i v13 och grav hade stannat upp i v9. Detta var oxå ett tänkt syskon, men nu blev det inte så. Vi har aktivt försökt sedan dess men det har inte velat ta sig än.... får se om det gör det någonsin för nu känns det inte alls så
    Vå får satsa på att bli gravida under sommaren så vi får en söt liten vårbebis till nästa år Inte ge upp nu, vi måste försöka hålla oss positiva även om det är svårt...
Svar på tråden Missed abort