Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

Tack för alla era tankar! Det värmer ENORMT ska jag säga! HjärtaHjärta

Har iaf halvgoda nyheter vilket är att cellförändringarna visade sig vara av typ II (medel) vilket känns rätt skönt. Det innebär att jag kommer att vara med om ett lättare ingrepp då de fryser ner cellerna. Fick tid redan nästa tisdag så det länns jätteskönt! De undrade till och med om jag ville göra det idag men typiskt nog har min mens blivit regelbunden precis denna gång och dök upp sent igårkväll så då gick det inte. Haha.

Som jag förstått det kommer jag göra det här ingreppet nästa vecka och sedan blir det som vanligt efter liknande ingrepp fyra veckor utan bad och sex. Sedan har jag återbesök om 6 månader och om inga förändringar syns där har jag ytterligare ett om tre månader och sker samma sak då blir jag "friskförklarad". De rekommenderar att vänta med att bli gravid tills efter dessa 6 månader men jag vet inte hur jag ställer mig till det. Med tanke på att min förändring var av grad II och inte III tror jag att vi kommer försöka efter dessa fyra veckor.. Hoppas nu bara inte att mens och annat blir oregelbunden igen.

Det är bara att fortsätta kämpa på! Känns lite lättare efter detta besked iaf.

Stora kramar till er alla underbara brudar!

• beingboring

Hoppas att alla haft en fin helg! Själv har vi haft det riktigt bra. Varit ute på landet och bara tagit det lugnt.

Imorse var jag på frysbehandling av min cellförändring och det gick bra tror jag. Gjorde sjukt ont efteråt men är otroligt skönt att ha gjort. Läkaren som gjorde behandlingen såg inga problem med att vi skulle försöka skaffa barn nu och det var ju också glädjande. Glad Enligt ägglossningskalendern på internet borde jag ha ÄL from ca söndag men vi får se om vi kanske hoppar denna då jag kommer ha flytningar och så från behandlingen och börjar försöka igen nästa ÄL. Bra känns det iaf! Yay!

Hur är det med alla er? Hur ser det ut med ÄL och BIM - eller har de flesta lite paus nu?

Kram på er alla!

• beingboring
    airamanna skrev 2010-10-19 17:03:13 följande:
    Skönt att höra att allt går bra! 

Här kom menshelvetet idag, jag har haft det bra sista tiden och mått bra , kunnat slappna av och ha roligt, inte räknat dagar och testat eller någonting, men för någon dag sen kändes det som att jag ramlade ner i ett svart hål, och nu när mensen kom igen så känns allt skit.... skulle blivit mamma om mindre än en månad, känner mig helt håglös, stressad, kan inte koncentrera mig, vill ingenting, inget är roligt vet knappt om jag vill ha några barn för tillfället, känns bara så jävla jobbigt hela grejen... Har kört på som vanligt sen i maj då MA:t var men man kan uppenbarligen inte låta bli att hantera saker hur länge som helst...Så här som jag mår nu har jag aldrig mått förr, känner inte igen mig själv....

På ett sätt känner jag mig så himla fånig, gå och må dåligt för det här, det är ju fem månader sen nu.. men det kanske är därför det kommer nu, tillåter mig ju inte riktigt att må dåligt, är en väldigt "duktig flicka" jämt och vill helst vara bäst på det mesta... men man kanske inte kan va det jämt, förr eller senare hinner livet ikapp... vilket jag lätt kan sitta och säga till folk och skriva här på ett trovärdigt sätt.... men innerst inne så "tror" jag inte riktigt på det ändå och tycker att jag ska vara "duktig" och bäst iaf...

Tänkte iaf att jag skulle ta lite hjälp med det här måendet, jag kan ju uppenbarligen inte hantera det här själv... så jag bokade en tid hos kuratorn på Gyn, ska dit imorgon.  Började nästan gråta i luren när jag bokade tiden... 

Hoppas ni andra mår bättre än mig....

Kan även säga att det är så skönt att veta att ni finns och att jag inte är ensam...

Kramar till er!!! 
    Men vännen, vad ledsen jag blir för din skull och för att du mår som du gör. Önskar att jag kunde skicka styrkekramar eller göra någonting för att få det onda att gå bort...

Att du ber om hjälp tycker jag bara är underbart. Det tyder inte på svaghet eller att du skulle vara "fånig". Tvärtom! Det betyder att du är stark och tuff och vill ha hjälp med att slå en del av dig som du just nu inte kan påverka. Inte heller tycker jag att det finns någon tidsgräns för när du "borde ha" slutat må dåligt. Sorg är sorg är sorg. Jag hoppas verkligen att kuratorn är duktig och att du får förtroende och att ni tillsammans kan hjälpas åt att komma åt dom dåliga känslorna - det är du verkligen värd! För som sagt: du är stark och tuff och modig - och borde få må bäst i hela världen!

Styrkekram till dig! Hjärta
  • beingboring
    airamanna skrev 2010-10-20 15:24:40 följande:
    Tant Pruselius skrev 2010-10-20 15:08:07 följande:
    bra att du ber om hjälp! Hjärta
    För en stund sen ringde kuratorn, hon hade fått förhinder och bokade om mig till fredag morgon... så får vänta tills dess... men jag klarar mig, har världens bästa familj runt mig (och er {#emotions_dlg.flower} )så det ska gå ändå. 

kramar till er alla 
    Lycka till imorgon vännen! Du är stark, glöm inte det! Men hjälp behöver alla ibland! Hjärta
    bomullshuve skrev 2010-10-20 18:54:01 följande:
    Hej Tjejer!

Det var länge sedan jag skrev nått här nu... Men jag läser så fort jag ser ett nytt inlägg.
    Jag är så ledsen att en del av er inte mår bra, men jag är samtidigt glad att du sökt hjälp. Styrkekramar och kärlek till er!!

Jag ska vara gravid i vecka 17 nu enligt beräkningar. Jag börjar få lite kula, men jag vågar ändå inte tro på att det är sant. Vi har berättat för närmsta familjer och vänner, det gjorde vi tidigit men än är jag inte redo att vara helt offentlig med min graviditet... Jag vill vänta till efter ultraljudet den 12e november.
    För övrigt mår jag ganska bra. Trött jämt! Äter nu levaxin pga av nått med sköldkörteln och har en hel del problem med mitt magmunsbråck (som jag alltid haft, men symptomen är värre nu).

Kramar på er alla!
    Åh, härligt att höra från dig Bomullshuve! Gud vad mysigt med liten bebiskula
  • beingboring

Här är läget bra även om det är lite äckligt nu med "rinniga flytningar" efter behandlingen. Ledsen att jag "oversharar" så fritt Enligt ÄL-kalender borde jag ha ÄL från och med söndag ungefär. Funderar på att testa med stickor bara för att se att den kommit igång efter behandlingen men vet inte riktigt..

Hur är det med alla andra?

Tänk att det redan är fredag imorgon igen - tyckte det var nyss det blev helg... Passar väl på att önska alla en trevlig helg! {#emotions_dlg.flower} Skål

• beingboring

Gör en ny BIM-lista så får alla som vill skriva in sig... och även en BF-lista för de som vill vara med där. Glad Jag har ju inte riktigt koll på om ÄL och annat är igång som det ska men skriver in då jag tror att mensen borde komma baserad på min förra mens, före kryo-behandlingen.

Hoppas att ni alla har en fantastisk helg! Kram!

BIM-lista

beingboring - ca 10 November

BF-lista

• beingboring
    Xperia skrev 2010-10-24 22:40:42 följande:

Hej,
    Nu är vi kanske på gång igen efter det senaste skithalvåret: Röda hund sprutan är tagen (check!), myomet är borta (check!), blödningen efter operationen är över (check!), första mensen efter operationen är över (check!), ÄL nästa lördag (check!). Detta innebär också att vi får ringa IVF (check!). Ägnar nu söndagskvällen till att systematisera alla tips på att öka chanserna för att bli gravida i ett excel dokument (ja jag gillar planera Glad).

Kramar i miljardet till alla!

Yay för check! Jag är extremt anal och planerig av mig också så jag kör tummen upp på ditt excel dokument. Hehe. Vad kommer du fram till?

Airamanna, härligt att det gick bra hos kuratorn! Blir nästan lite sugen på att boka en tid själv...

Jag håller som bäst på att ÄL-testar. Har ju bara gjort det en gång tidigare och den här gången köpte vi CBs med smileyn för att förenkla allting. Jag vill mest testa bara för att få veta att kroppen faktiskt kommit igång efter alla prövningar fram och tillbaka. Hittills inget utslag..
  • beingboring

Säger som alla andra, kul med så mycket liv i gruppen!

Fortfarande ingen ÄL...suck. Vet inte om det är på grund av behandlingen men jag blir så frustrerad. JAG ORKAR INTE VÄNTA MER. Jag vill ju bara få ligga som bara den och verkligen försöka liksom. Men nehe...

• beingboring

Hallå alla,

Har blivit så krasslig och har ont i halsen och fryser så orkar inte skriva något längre..

Är inne i tråkfasen då man bara väntar på att mensen ska komma eller inte komma. Har beräknad BIM nästa onsdag. Känns som evigheter...

Hur är det med er?

Hjärta till er alla...

Svar på tråden Missed abort