Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

Som sagt, vad händer? Hur går det för er alla?

Själv går jag runt och kissar på ÄL-stickor.. Bara negativt än så länge. Pust. Phu.
    Har slutat blöda nu, men maken är så nervös för att något ska gå fel så inte har jag fått något sex ännu..Obestämd
    Han vill vänta fulla två veckor efter skrapning, men jag tycker vi kan köra på!!
    Läkaren sa denna gång att det gick bra bara man slutat blöda, och nu har jag vart blödningsfri i TRE(!) dagar. Oh.. så jobbigt det är med det där tålamodet.
    Men kanske man kan få till'et ikväll, hoppas får man ju alltid! Annars är det "bara" två dagar kvar till fulla 14 dagar.. Drömmer

Å sommarbebis; Åh, kul med möhippa! Vad fick du hitta på mer än poledancing? (å hur var det?)

Kram till er alla hoppas ni har det bra!

• Mamaobabba

Hej hallå..

Idag känner jag mig gladare! Ett svagt ÄLutslag på stickan och flytningar.. Så här har barnfabriken satt igång! Drömmer

Tjo!

• Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-27 12:25:55 följande:
    vad jag vet så är jag fortfaande gravid. Har dock ingen aning om i vilken vecka, då jag pratade med min mamma (som är BM) om det och hon sa att jag skulle få ett tidigt ul för att fastställa gravvecka, men jag vill att det ska gå lite mer tid. Tänkte kontakta min BM (från förra gången) efter vi vart på öland i 2veckor....

Men illamåendet har hunnit i kapp och tröttheten lika så...
    men det är bara possetivt...

Hur går det för er andra ? TS?
    Skönt att du fortfarande är gravid! Glad blir man!
    Kan förstå att du vill vänta lite med UL, har du någon liten gissning på vilken vecka det kan vara då?
    Låter ju bra att kontakta BM efter semstern!
    Hoppas du får det toppenbra!
  • Mamaobabba
    AAE skrev 2010-07-27 20:55:49 följande:
    Någon som har koll på ÄL och mens?
    Jag fick MA v. 10... idag kom mensen... alltså jag fattar inte, visst har man mens ca två veckor innan mens? för två veckor sedan visade gravtestetn fortfarnade starka utslag från MA-et (skrapades). Kan man få ÄL fast man har höga hcg i kroppen? Min läkare sa att man inte kunde det... fattar ingenting, för enligt mig så hadr jag ÄL för en vecka sedan ungefär (flytningar och ömma bröstvårtor), kan mensen komma så tätt inpå?
    Beklagar ditt MA! Gråter
    Välkommen till tråden.. Trist att du behövt söka upp oss men trevligt att ha dig här.! 

Kan ju vara så att din mencykel rubbats lite av att den gått igenom MA.
    Det är inte säkert att man får en likadan cykel som innan, och även om det vanligaste är 28 dagarscykel så har inte alla det så..
    Har du några ÄL-stickor så du kan testa nu framöver? Kan vara skönt att få lite mer koll.. Inte alltid så lätt att lyssna på kroppen.

Vet inget om ÄL men höga halter av HCG, men om läkaren säger så är det säkert rätt och riktigt..

Men, det kan vara värt att kolla upp, om du nu inte riktigt litar på kroppen.
    Får jag fråga hur länge sedan det var du skrapades?
    Vill inte måla fan på väggen men när jag fick ännu en blödning efter skrapning så visade det sig att skrapningen inte var lyckad och jag fick göra en till. Det är iofs väldigt ovanligt, så vi får väl "hoppas" på att det är mens!
  • Mamaobabba
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-28 20:51:44 följande:
    Ja... hon var nästan 100% säker på att det var en flicka. Det var vad jag hade hoppats på innerst inne men inte sagt till någon, så jag är så lycklig nu, men fortfarande är jag rädd för att vara "för lycklig" för då kommer ngt gå fel igen känns det som. Köpt lite kläder, de e väl för tidigt fortfarande men kunde inte hålla mig ...
    Åh, man måste ju ändå få vara glad när det finns anledning till det! Passa på att njut! <3
  • Mamaobabba
    muppmamman skrev 2010-07-29 11:20:41 följande:
    Hej allihopa!

Grattis till TS och anonym (ledsen), håller tummarna för er=)

Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev, var tvungen att ta en paus från allt ett tag...Fick reda på att jag är gravid idag, jag är såååååååå glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!! Har ingen aning om i vilken vecka jag är i eftersom mensen har varit minst sagt oreglebunden efter MA...

Enligt gravtestet så är jag i alla fall i vecka 5 +. Känns helt otroligt kul samtidigt som jag är så nervös för att något ska gå galet igen!
    Åh, Grattis, grattis, grattis! Vad roligt!!
  • Mamaobabba
    AAE skrev 2010-07-29 11:13:11 följande:
    Vet inte riktigt vad som händer med kroppen... började blöda i förrgår kom bara lite grann och tänkte att "nu kommer mensen" men sedan hade jag bara lite färgade flytningar fram tills igår kväll, nu verkar det ha slutat? Fattar nada... Skrapades för nu fyra veckor sedan, undrar om blödningarna är något med det... men om skrapningen inte var lyckad, borde inte gravtestet fortfarande visa postivit? Läkaren bad mig nämligen ha koll på att det blev negativt för då hade allt kommit ut ordentligt...hur mycket blödde du för att behöva åka in igen? 
    Har verkligen ingen lust med det, det var en hemsk upplevelse, jag hade mer ont än när jag födde dottern... :/
    Då jag började blöda igen efter skrapningen var det först färgade flytningar och sedan tilltog det till att nästan vara som mens.
    Hade testat negativt för HCG-hormon, men det var ändå inte helt utskrapat.
    Så.. Man kanske inte riktigt kan veta.
    I mitt fall ringde jag sjukvårdsupplysningen som i sin tur rekommenderade mig att ta kontakt med en gynekolog för att kolla upp det.
    Så, jag skulle ju föreslå att du iaf kontaktar antingen sjukvårdsupplysningen eller din gynekolog.
    Better safe than sorry, liksom!
    Hoppas nu att det iaf är mens eller bara någon slags mellanblödning så att du slipper gå igenom det en gång till.
    Mig erbjöd de Zytotec, men jag avböjde eftersom jag legat i krystvärkar under första delen av MA:t och inte ville behöva göra det igen. Ville bara att allt skulle vara klart!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-29 10:30:38 följande:

Självklart blir det fullt ös på bröllopsnatten Vi kommer nog tjuvstarta redan på fredagen då vi ska bo på hotell fredag till söndag Sen får det fortsätta under semestern

På möhippan blev jag hämtad av en fräämmande karl på HD och fick snällt packa en väska och följa med. Jag hamnade i Haga parken där mina vänner stod och väntade, de bjöd på en mysig brunch och mousserande. Sen bar det av till odenplan för poledance. Efter det åkte vi hem till en kompis där det väntade spabehandlingar mm. Sen blev det utgång på en kanon härlig thairestaurang på skånegatan och sen blev det Medis som gällde. Alldeles lagom och helt i min smak

Åh, vilken rolig möhippa! Låter verkligen som en toppendag!
    Hoppas du får ett underbart bröllop och massamassa babymaking!
    Har ni semester direkt efter bröllopet? Låter skönt!
    Nu ska jag gå till sängs med maken, måste ju ta tillvara på ÄL! Drömmer Tjo!
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-07-30 07:38:48 följande:
    Flickor...Tjejer.... Brudar....

Jag fick precis ett PLUS. Jag hade BIM i onsdags. Jag hade egentligen tänkt testa efter helgen men kunde bara inte hålla mig. Tredje gången gillt hoppas vi på nu!

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM 6/8
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Hur har det gått för Sugarrush och Muffe 80?
    Men, jisses vad roligt! Grattisgrattis!
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra! Hjärta
  • Mamaobabba
    Muffe80 skrev 2010-07-30 08:50:57 följande:
    B-vitamin kanske e bra, ska det vara bra för bebistillverkning?
    Fanns det på apoteket att köpa?
    Folsyra är en typ utav B-vitamin. Och det spelar nog ingen roll i vilken form man tar det om man bara ser till att få i sig tillräckliga mängder!
Svar på tråden Missed abort