Inlägg från: bomullshuve |Visa alla inlägg
  • bomullshuve

Missed abort

Ja, man skulle ju kunna säga att det är tidigt. Jag är i vecka 4+3 idag...

• bomullshuve

Började blöda idag. Åkte in. På sjukan säger hon att testerna är negativa och att jag inte är gravid. Hon säger att det är min mens som kommit. Jag tror på tidigt missfall eftersom jag gjort positiva test hemma...

• bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-11 14:53:35 följande:
    Hej igen! För mig gick det bra idag!! Jag fick komma till gyn och jag ÄR GRAVID! Trots inga gravsymptom... Jag fick se hjärtat och är tydligen i vecka 7+3. Ber till gud att det går bra denna gång.
    Åh stort grattis till dig!!!!
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-14 23:24:49 följande:
    Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande... Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...
    Nej! Usch vad ledsen jag blev nu. Tårarna rinner på mina kinder. Jag var så glad för din skull, jag såg lixom ljuset eller vad man ska säga.
    Jag hoppas att allt går bra!!! Jag håller tummar och tår!
    Styrkekramar till er!
  • bomullshuve
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-16 08:50:49 följande:
    Tråkigt med alla missfall, jag kanske joinar er grupp nu också. Jag började blöda blod igår, v6+0 och nu har det blivit brunt. Jag hade mycket växtvärk och illamående innan blödningen och nu känner jag ingenting, inte ett endaste symtom. Pga jag har inte ont och har bruna flytningar så får jag inte komma in och checka läget. Jag ska ringa en tid på måndag och hoppas att det är en vanlig blödning, hjärtat säger annat men vi får se. Håll tummarna! Och jag som tänkte ringa en inskrivningstid
    Nääej, inte ett till... mitt hjärta blöder för er!
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-17 18:18:33 följande:
    Helt otroligt. Mitt lilla foster levde! Va ju till gyn och efter 2h fick vi träffa en läkare. Han gjorde ett ul och vi kunde även idag se hjärtat och fostret och hinnsäcken. Tack Gud.... Han visste dock inte varför jag blödit så mycket och med klumpar och allt. Jag är lättat just nu, men kan fortfarande inte slappna av...har fortfarande känslan av att allt ska komma ut ur underlivet, ni vet nog hur jag menar. Men nu ska jag försöka vara glad en stund.
    Åh vilken lättnad. Jag ryser!  Du vet att vi ( iallafall jag) håller tummar och tår för er som är gravida. Det är det som gör det lite lättare för en själv lixom... Hoppet, ni vet...
  • bomullshuve
    Vill så gärna skrev 2010-05-17 13:09:02 följande:
    Hej, Sitter också och väntar på att ett missfall ska komma igång. Fick lite färgade flytningar i vecka 4, inget jag var jätteorolig för, men jag ringde ändå BM som tyckte jag skulle göra ett VUL. Så i onsdag förra veckan fick jag tid för det och där konstaterades det att fostret var 4-5 millimeter, alltså någonstans runt vecka fem och jag borde vara i vecka sju, så det är förmodligen MA. Har fått en tid för ett nytt VUL onsdag nästa vecka för säkerhetsskull, men det känns som att det är rätt kört. Jobbigt att behöva gå och vänta två veckor på det definitiva beskedet. Till saken hör att jag fortfarande mår väldigt illa (dygnet runt) och att brösten ömmar...magen har också växt så jag knappt får igen byxorna - någon annan som känner igen sig?? Känns lite ironiskt att må så illa...känner mig så ledsen...
    Mitt MA sent i vecka 13 var ofosterlig och jag mådde kasst under hela graviditeten. Jag spydde varje dag från vecka 7 ca... växte ur mina kläder osv.. Har nu en hel låda med kläder som jag införskaffade precis innan vi fick veta att där inte fanns något foster...
    Jag vill absolut inte oroa dig, men det kan ju var så... men se bara på TS som sett ett pickande hjärta idag trots kraftiga blödningar under helgen. Det är lycka och mirakel!
  • bomullshuve

Jag förstår verkligen hur ni resonerar med att inte berätta för tidigt.... men jag tror inte jag kommer kunna hålla mig. Dels så kan jag bara inte ljuga, och nu tycker jag att frågorna duggar ganska tätt eftersom folk vet att vi försöker... Jag vet inte, men det är nog rätt troligt att vi berättar ganska tidigt även nästa gång. Jag vet inte. Det beror lite på. Får vi ett plus innan midsommar blir det nog faktiskt svårt att inte berätta, våra kompisar skulle ändå veta och då vill jag inte mygla och ljuga för dem. De har dessutom varit stora stöttepelare i det som har hänt... Men, skulle vi plussa efter midsommar kanske det blir lite lättare att "hålla undan" med tanke på semestrar och annat...

• bomullshuve

Här åker jag bort en helg och då händer det grejer i tråden... mest trista saker dock ;-(
    Jag hälsar nya deltagare in i tråden och hoppas att allt går bra för alla nu...

Svar på tråden Missed abort