Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

Mamaobabba skrev 2010-08-06 16:19:19 följande:
    jag förstår otåligheten! och även om ni kanske inte försökt så länge så har det ju varit en väldigt händelserik och känslomässig resa. Så det är ju klart att man bara vill att det ska funka! Skönt att ha någon vid sin sida som är ett bra stöd, och som kan bromsa en när man går händelserna i förväg och deppar ihop. Hjärta
    Jag och min man har försökt i snart två år.. vi hade just bestlutat om festilitetsutredning när vi blev gravida. å sen.. ja. gick det ju inte riktigt vägen.
    Men, nu vet vi ju iaf att vi kan bli gravida!   Man får ju se det lilla positiva i det.
    Å nu är ju iaf ÄL igång så vem vet hur det går den här gången..
    klart man ska se det positiva, bra av er att klara av det! vet fler som blivit gravida när de väl bestämt sig för utredning, kan tänka att det är rätt så stressande och pressande för både kropp och psyke när det inte vill sig...

ÄL är ju alltid bra.. heja på!!!!
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-08-06 16:39:57 följande:
    Jo.. man tror att man slappnar av och "inte tänker" på det, men det gör man ju, hela tiden! Vill ju bara ha barn. Så det var på bröllopsresan, när vi bara "sket i allt", drack rom, åt, sexade och solade som vi faktiskt blev gravida. Fram för fler bröllopsresor!
    Men, jag känner mig hoppfull efter ÄL, vi hade bra sex alla dagarna som ÄL-stickan gav utaslag, så kanske kan det ta sig! Nu bara ca 1 vecka kvar till BIM. Oh. Så spännande så jag blir alldeles nipprig.
    bröllopsresor låter bra! här är det semester, det kanske funkar det med....

håller tummarna för er!!!
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-10 19:29:06 följande:
    Ja det var trist, vi hade tänkt att åka nånstans vid medelhavet på en all inclusive nu två veckor, men det får la bli thailand eller afrika till vintern istället och det är ju aldrig fel, men jag har skrivit och klagat till apollo så i får se om vi får nån sorts kompensation. Jag struntar i om det är i pengar eller i ett bättre rum eller vad som helst baar dom gör nåt för att man ska få lite plåster på såren.

Här har det också gått lite mer än en vecka sedan jag hade ÄL, jag testade aldrig när ÄL var den här gången så jag vet inte exakt när. Nu är ju killens kusin gravid (jag menar min makes kusin) så det skulle vara grymt roligt om jag var gravid nu för då skulle det skilja ca 2 veckor. Men jag tror inte att jag har sån tur.

Jag ska kickstarta mitt nya nyttigare liv nu med en vecka på nutrilett för att sedan räkna kcal. Kan är lättare att bli gravid om jag går ner några kilon tänkte jag.
    Hoppas hoppas!!! kan tänka mig att det är kul att ha sällskap i bebisväntandet med allt vad det innebär med någon i sin närhet....

själv så kör jag lite strikt GI så här på semestern, har fungerat förvånansvärt bra, heja på med ditt nya nyttiga liv! och grattis igen till att du blivit fru :)
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:13:52 följande:
    BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Då hamnade man sist i BIM-listan igen då...
    Beklagar... hoppas verkligen att det tar sig snart för er!

Har helt missat taskigheterna i tråden, varit på lite utflykter men bra sagt ifrån av er som gjort det!
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Välkommen hem!

Min mens var väldigt i tid precis efter MA:t men sen har den varit både sen och alldeles för tidig. störigt men säkert inte så konstigt. Man får hoppas lite, hoppet är ju det sista som försvinner, jag hoppas lite åt dig oxå!
  • airamanna

jag har fortfarande semester, en vecka till, väldigt skönt

Hoppas det går bra för alla, här händer inget, på sistone har jag tom börjat undra om jag ens har nån ägglossning sen ma:t, har inte lyckats få några utslag på äl-test, men hoppas det är för att det kan va svårt och inte för att det inte är någon äl... Det har känts som äl i kroppen vid tidpunkter som äl borde va så jag hoppas att det är så.

• airamanna
    bomullshuve skrev 2010-08-16 19:33:11 följande:
    Vad är svårt med testen? Jag har testat med cb tror jag, jag fick av en vän som inte behövde det längre om man säger så... och de var lätta i alla fall....
    inget som är egentligen svårt rent praktiskt, förutom på grund av att min mens varit oregelbunden så det är lite klurigt när jag ska testa. Däremot har jag hört att det inte är alltid man får utslag på dem även om man borde få det. Just nu så skiter jag dock i test, orkar inte med det för tillfället. Kör enbart på taktiken sexa regelbundet och hålla tummarna...
  • airamanna
    Isabellee skrev 2010-08-18 14:55:43 följande:
    Läkaren såg ingen mer blödning och allt hade kommit ut :)
    Så det är bara att försöka igen :)
    skönt för er! håller tummarna!
  • airamanna
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Härligt! 
  • airamanna

Har varit borta nästan en vecka så har inte riktigt koll på er, men ser att det är åtminstone ett nytt plus, GRATTIS!!!! till det.

Här kom mensen igen... nu för tidigt denna gången, blir så irriterad... så nytt BIM för mig, ca 24/9...

Svar på tråden Missed abort