Mamaobabba skrev 2010-06-19 17:42:22 följande:
Äsch, ha inte skuldkänslor! Var lycklig över att du kan bli gravid, och var glad äver att du funnit mamman i dig! Kan inte tycka att det är fel att de som inte försöker bli gravida, blir det.. Kan kännas orättvist, det ska jag inte sticka under stolen med. Men, alla har sina liv, som er olika ut och olika anledningar till att vilja eller ej.
Det som gör mig ledsen är de som inte tar ansvar för den graviditet/ det barn de faktiskt välsignats med.
Har en kusin(som står mig väldigt nära) som flat out sa till mig att han önskar att han inte blivit pappa.. Sånt gör ont, sånt gör mig arg! 

Åh, fy vad jobbigt!! Kan inte ens föreställa mig hur det känns.. 
Men, herregud, se det inte som ett straff! Livet är som det är; jobbigt, orättvist, tungt och fruktasvärt ibland. Utan att det finns någon anledning till det.. Sen kan det ju vara helt underbart och lyckligt också. Det är ju det som är det det härliga med att leva! 

Hoppas som sagt att ni får bli gravida igen!
Jo, jag har har ont.. Ganska rejält emellanåt. Men, det finns ju värktabletter, så jag tar dem när det är som värst, även om jag inte gillar att knapra piller.
Har iallafall hopp om livet, trots att det är skittungt emellanåt! 
Mot plus! 

Smärtan är nog den största nackdelen med att kroppen sköter det själv. Jag fick ju morfin på sjukhuset så fort jag nämnde ordet smärta eller sa aj i princip.. Men det gjorde dock fruktat ont ändå. Framkallad smärta som det var i mitt fall går bara att ta bort topparna av smärta och detta med hjälp av morfin. Hon på avd sa att det gör mindre ont att föda barn då du kan ta bort smärta på ett annat sätt. Vet inte omd et var till nån direkt tröst.
Hoppas att du mår bättre nu och att allt kommit ut...
Skönt att höra att ni också kommit varandra närmare och att ni är precis som oss att vi kan läsa av varandra utan att det behövs ord..
bomullshuve skrev 2010-06-20 20:06:08 följande:
Visst är det märkligt att man utsätter sig själv för det och verkligen inte kan sluta...
Är inne i en period då jag sitter och kollar dagligen, tror dte beror på att jag skulle ha varit grymt stor nu efter som det snart hade varit dags... Men varför gör man så?