sommarbebis 2010 skrev 2010-06-03 20:32:06 följande:
`Bara att ta nya tag om den skulle dyka upp... Försökte ni mycket innan förra gången?
Träffade min BM idag utanför sjukhuset, alltid lika gullig! Hon sa åt mig att försöka sluta tänka på att jag vill bli gravid och bara njuta av sommaren. Funderar på att kanske skippa ÄL-testen den här månaden men jag har blivit lite av en testoholic...
Storyn är väl ungefär så här.... Blev gravid på semesterresan i november, 1 enda oskyddat samlag var det enda som krävdes då... Ofotserlig grav, MA i februari.
Nya försök efter det. Mensen kom ganska exakt 4 veckor efter.
Positivt test igen nu i maj. Hann vara glad ungefär en vecka, sedan började jag blöda. På Gyn sa de att jag fått min mens, men det var ju så klart ett tidigt MF eftersom jag hade testat 3 positiva test hemma...
Så, nu är det väl bara att fortsätta försöka... Jag har inte testat med ÄL test denna månaden, bara gått efter Familjelivs kalender som stämt exakt på dagen innan... och enligt det så har vi nog missat chansen den här gången.
Jag vet också att man ska försöka ta det lugnt och "bara njuta" men Herregud! Jag vill ju inget annat än vara gravid!! Vi skulle ju egentligen få i augusti. Det svider bara jag tänker på det.
Sen att man typ bara har ett par dagar på sig per månad gör ju inte stressen mindre....