Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Låter som jag ska ut och supa skallen av mig men det ska jag inte... Tänkte ta mig ett glas vin då jag inte druckit en droppe sen i mitten av november förra året då jag fick reda på att jag var gravid. Fast jag vet ärligt talat om jag är sugen på det nu heller. Är det nån av er också som känner att ni automatiskt undviker det här man inte ska äta som gravdi?

• sommarbebis 2010

Här blev det en vit midsommar då vi firade med svärföräldrarna och svärfar är periodare och då valde vi att inte trigga igång nåt..
    Tog dock ett glas rosé på en uteservering idag, drack bara halva då jag kände av det redan då :-O
    Risken är stor att vi missar ÄL nästa vecka, men vi ligger nog i den här iaf

• sommarbebis 2010

Ja man mååste ju träna så man inte glömmer bort hur man går till väga Här ska det liggas i, redan nu :-P Så hejhej för ikväll

• sommarbebis 2010
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 13:39:42 följande:
    Tack för ditt svar!
    Håller tummarna för att du får ett fint plus snart!

Gjorde ett gravtest idag för att kolla om hormonerna gått ner, men det var fortfarande starkt. Funderar på om hormonerna måste ha gått ner innan man får ÄL igen... hmmmm
    Hormonerna måste försvinna för att ÄL ska komma igång igen, det sa iaf min läkare.... Lycka till!
    737 dagar skrev 2010-06-30 14:46:22 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?
    Jag hade fortfarande mjölk i tuttarna, illamåendet och foglossning, födde ju ut mina i v 20 och hade skrapning efteråt och så fick jag tabletter för att stoppa mjölkproduktionen...
  • sommarbebis 2010

Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då

• sommarbebis 2010

Jag funderar lite på vilken "liggteknik" man ska använda sig av för att lättast bli gravid och om man ska sexa som mest innan ÄL eller under tiden. Det tar ju tid för spermien att hitta fram också...

• sommarbebis 2010
    Anonym skrev 2010-07-01 10:41:15 följande:
    Jag hoppar gärna medi denna tråd. Fcik mf på midsommarafton på en stor stor fest som jag och sambon arrangerade, så där lagom kul men jag berömmer mig själv lite för att jag lyckades tänka på festen och inte på missfallet.. men vad jobbigt allt är, det blir ju ingen bebis i januari som det var tänkt.....

Undrar så när jag har äl...
    I går visade både gravtest och ältest positivt, blöder lite än så det kan väl inte vara äl?
    Välkommen, jag dock ledsen att du behövde göra oss sällskap..
    Jag hoppas att du har stöd runt dig och att ni kommer in i ett nytt kapitel i livet snart och får ett nytt litet frön som gror i magen snart..
  • sommarbebis 2010

Har alla haft en bra helg?

• sommarbebis 2010

Igår fick jag reda på att min syster är i v15, hon har inte vågat säga nåt pga att jag förlorade flickorna så sent och haft en tuff vår. Kändes tufft att se hennes mage och avundsjukan kom till ytan men självklart är jag jätte glad för hennes skull...

Svar på tråden Missed abort