Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

beingboring skrev 2010-09-09 00:22:04 följande:
    Visst känns det tungt när folk runt omkring en blir gravida och får barn. Det är ju som du säger inte så att man inte gläds för deras skull utan just det att det är så förbannat jävla orättvist att man själv inte får gå igenom samma lycka. Gnäll på bäst du vill! Ibland är det kanske just det man behöver för att kunna komma tillbaka senare.

Angående ÄLen så förstår jag att det känns tungt också. Du har ingen gammal BM du kan prata med? Man blir ju så frustrerad när kroppen inte vill.. Hjärta
    tack, det värmer och behövs... jag funderar på om jag ska ringa upp till gyn och prata med den BM som tog hand om mig där, hon var bra. jag hoppas dock mest på att jag har köpt dåliga test eller inte håller mig länge nog så hormonnivån är för låg eller nått annat... för jag har ju mens som vanligt, haft fyra sedan MA:t i början av maj.
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-09 20:48:38 följande:
    Börjar känna av att mensen är på G
    usch vad trist... lika tråkigt varje gång! men ge inte upp, snart är det vår tur med!!!

en annan har haft ett smärre bryt här idag... men nu är det bättre efter lite tårar och en fantastiskt klok mamma <3 

• airamanna
    Evve81 skrev 2010-09-11 09:55:36 följande:
    Kram till dig!
    tack!!! 

det hjälpte att få ett bryt... :)

håller tummarna för er alla andra!

kram 
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2010-09-11 16:48:21 följande:
    Peppkramar till alla i tråden som behöver det!
    tack det samma!!!
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-12 12:21:51 följande:
    Ingen mens än, har bim idag, ska iväg och köpa ett test och testa imorgon om den inte kommit...
    Heja, heja!!! hoppas åt dig! 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-12 22:11:54 följande:
    Anledningen till varför jag har kunnat hålla mig är för att vi inte haft nåt test hemma och jag har jobbat heeela helgen 09-20, men kom iväg en sväng till apoteket med jobbet idag så då passa jag på att köpa ett. Blir ett tidigt test imorgon då killen åker iväg med jobbet...
    ååh så spännande, håller tummar och tår!!!!
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-13 00:04:41 följande:
    Huvaligen, vännen!! Vad tungt du verkar ha det! Många, många styrkekramar!!! Hjärta
    Hoppas verkligen att cellprovet inte visar på något farligt, trots förändringarna..
    Och.. vad jobbigt med allt på en gång! Vi finns här när du orkar "gnälla av dig" eller bara behöver prata. Kom ihåg det!

Det underbara äpplet var som sagt.. Underbart!! Vill genast tillbaka! Hed ett gäng underbara dagar med min storasyster. Hjärta
    Men.. jag missade ÄL och det har varit galet tungt den här månaden..

Hade en lätt breakdown när mensen kom i onsdags.. Därför har jag inte varit online.
    Är så less på allt det här nu! Vi har försökt få en bebbe i snart två år.. och det är jobbigt att vara tapper och bara orka vidare.
    Har inte helt tappat hoppet, men har en klar svacka just nu.
    Är så trött på allas tips och råd(alltså inte era.. erat pepp är otroligt viktigt!! Hjärta); "det är bara att slappna av så ska du se att det går", "tänk inte på det".. osv. osv. Som om man inte försöker att bara slappna av och inte tänka på att bli gravid, hela, hela tiden! Hade önskat att det var så lätt..
    Jag bara gråter så fort jag ser bebisar eller gravidisar på teve eller på stan, och det är rätt jobbigt eftersom det är världens babyboom i min umgängeskrets..
    Är ju lycklig för alla mina vänner, men känner mig just nu illa tilltufsad och j*vligt förfördelad av livet.
    Får försöka samla mig och ta tag i en fertilitetsutredning.. Det är väl det enda man kan göra!

Tack för att ni finns. Hjärta
    visst är ny härligt, vi var där i våras jag och min sambo, fast vi tyckte faktiskt bättre om boston... men det är kanske för att vi är lite lantisiga och känner oss lite bortkomna i stora staden

Jag förstår precis vad du menar med att man är trött på tips och råd... hade ju som du kanske såg en bit upp i tråden ett bryt häromdagen, och känner igen mig så väl i det du skriver. Är även i percis samma sits med kompisarna, det är i princip bara vi kvar nu som inte har en liten eller snart ska få en... Vi har ifs inte hållit på att försöka lika länge, men det snart 1 år sen vi började, och eftersom redan det känns tungt kan jag inte ens föreställa mig hur jobbigt det kan kännas med ett år till på det.... Jag hoppas hoppas att storken snart fattar att det är vår tur, för det är orättvist, hur orättvist som helst! 

sköt om dig och leta upp ditt hopp igen, det finns där inne, även om det gömmer sig väl ibland.

Det finns människor här för dig!
    Mamaobabba skrev 2010-09-13 00:09:21 följande:
    Fy, vännen! Vad jobbigt! Du ska se att din kropp inte alls klappat ihop, den kanske bara bejöver lite längre tid på sig att "starta om"! Men.. om det är något du tänker mycket på kanske det kan vara värt att kolla upp?
    Många varma kramar.
    tack för dina peppande ord, de hjälper! jag tror egentligen inte heller att den har gjort det, men vissa dagar så är bara allt fel, spelar ingen roll vad man tror eller tänker....

stora kramar till dig!

• airamanna
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-09-13 12:10:58 följande:
    Hey!
    Jag hänger inte här så mycket längre, kikar in ibland för att se hur det går för er bara :)
    Jag mådde väldigt illa och var jätteöm i brösten sen försvann det nästan över natten och då sa läkaren att det ofta var något fel när symptomen bara försvinner tidigt, om det var vecka 9 de försvann för mig.

Nu sparkar min lilla bebis för fullt i magen!
    trevligt att du tittar in ibland! 

sköt om dig och bebisen! 
    kram 
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-13 13:04:43 följande:
    Åh, blev alldeles rörd oich glad av ditt meddelande.. Sitter här å gråter en skvätt.

Är så glad att jag har er här i gruppen.. Så skönt att ni vet hur det känns, att ni lyssnar å peppar. Tack!

Klart jag ska hitta hoppet igen.. Det är bara att ta tjuren vid hornen!

Nej, oj.. Nu måste jag visst rusa! Kompisdejt om en stund!

Kram till er alla!
    och jag sitter här och ler när jag läser ditt svar, inte för att det är roligt men för att det är så skönt, och samtidigt så ledsamt  att veta att man inte är ensam.

hoppas din dejt blev trevlig!

Kram till alla! 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-13 13:33:34 följande:
    Ska bege mig till min nya tillflyktsort, gymmet, där ska jag försöka rensa tankarna innan jag har en jobbnatt framför mig och imorgon ska jag bara ha en ta hand om mig själv dag och njuta av att vara ensam hemma och ta mig ett glas vin...
    Ska inte deppa ihop, det har jag lovat mig själv, får se det positivt, får fortsätta ha mycket sex
    rätt inställning!  

kramar till dig! 
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-09-14 07:09:33 följande:
    negativt.

är så besviken och trött nu. hade liksom trott att det kanske skulle ha kunnat vara något den här gången. ja ni vet hur man tänker och känner...
    äsch så trist.... tänker på dig!
Svar på tråden Missed abort