Inlägg från: beingboring |Visa alla inlägg
  • beingboring

Missed abort

Xperia skrev 2011-01-06 14:52:36 följande:
    Hej vänner igen,
    Tyvärr fick jag missfall igår, så vår lycka varade typ 2 veckor. Ingen bra början på det nya året för vår del. SUCK och STÖN.
    Åhnej! Fy farao vad livet kan vara orättvist! Har ni fått missfallet konstaterat eller skulle det kunna vara en blödning bara?

Skickar enorma mängder med styrkekramar!
    Hjärta
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-01-06 16:51:36 följande:
    beingboring skrev 2011-01-06 16:24:13 följande:
    Åhnej! Fy farao vad livet kan vara orättvist! Har ni fått missfallet konstaterat eller skulle det kunna vara en blödning bara?

Skickar enorma mängder med styrkekramar!
    Hjärta
    Hej,
    tack för kramar! Tyvärr är det konstaterat missfall. Det är kört på riktigt. Suck. Har försökt sen juni 2008 och börjar bli förbannat trött på detta. Kramar!
    Beklagar verkligen vännen! Förstår att det känns ofantligt tungt och att det är en stor sorg. Skickar ytterligare styrkekramar! Hjärta
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-06 22:03:29 följande:
    Vi var på UL igå¨r och det var en livlig liten krabat i min mage
    Vi fick en tid igen den 20/1 för ett UL igen, sen har vi RUL 22/2.
    Fick ingen bild igår då hon inte hade nån skrivare till apparaten, men jag / vi få ju snart se den igen.

Min läkare sa att när hon mätte på VUL så mäter man en viss del av bebis och då är den inte så många mm som det står på olika sidor...
    Våran var dock ca 4 cm mellan huvud och stjärt nu när vi var i v 12+1
    Yay! Måste vara härligt att gå på ultraljud nu när det faktiskt syns tydligt och man ser rörelser och annat. Skönt att ni får så många tider för UL också. Måste kännas tryggt!

Vi har inskrivning den 19/1 och sen borde vi få tid för KUB-test någon/några veckor efter. Går in i vecka 9 idag! Har så ont i magen bara så jag kan inte låta bli att oroa mig. Så typiskt att molvärk som många andra tar som ett gravidtecken får istället mig att oroa mig för missfall. Tror att om vi lyckas ta oss till runt vecka 13-14 och får se ultraljud med en livlig liten krabat som du såg sommarbebis så kommer det kännas lite bättre. Ett hjärta som slår i vecka 8 känns fortfarande så osäkert...

Hur mår alla annars?
  • beingboring
    airamanna skrev 2011-01-10 09:14:36 följande:
    Hej alla! 

Beklagar tråkigheter i tråden... vill inte läsa mer sånt nu, tänker på er och skickar kramar i mängder!

Här är det rätt bra, lite oroligt, går in i v 13 idag och ska på UL i eftermiddag,  var på ett i v 7 och då var allt bra, men med vår historia är man ju lite nojig....

Mår dock fortfarande illa, särskilt dagar som jag måste gå upp tidigt, dvs mån-fre... lite jobbigt, hoppas det går över snart...

häromdagen kände jag mig så himla "blivande mamma" att jag tom shoppade lite mammakläder för framtida behov, än så länge har jag tappat 2 kg och passar utmärkt i mina vanliga kläder, men någongång ska det väl komma en lite mage hoppas jag.

sköt om er allihopa!

kramar! 
    Åh! Vad spännande med UL. Klart det kommer gå bra! Du måste inkomma med rapport sen

Skoj med mammakläder. Hittade du något fint?
  • beingboring
    bomullshuve skrev 2011-01-10 15:40:02 följande:
    Hej mina vänner, för ja.. det känns som vi blivit lite vänner här inne!

Jag kikar in för att berätta att jag nu är fru. I lördags sa vi JA till varandra. Det var en fantastiskt fin dag!
    Idag går jag in i vecka 28, tiden börjar gå snabbt nu...

Jag vill gratulera till de + som kommit sen jag var inne sist, men jag vill också beklaga att fler fått uppleva MF igen och att det tillkommit nya till tråden... (alltså anledningen till varför de söker sig till vår tråd).
    Många kramar till er alla!
    Faller in i resten av skaran och säger grattis till fina FRU bomullshuve! Och grattis till din hubby! Vilken glädje! Hjärta
  • beingboring
    airamanna skrev 2011-01-10 20:13:51 följande:
    Mini mådde utmärkt, sprallade på som bara den, vinkade och var precis lagom stor för 12 fulla veckor :) känns underbart skönt.

kramar till er alla!!
    Hurra! Vad underbart med en sprallis! När har ni nästa besök hos BM?

Hur mår ni alla andra? Jag är så trött jämt. Skulle kunna sova från 18-12.... zzzzzzz...
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-01-10 23:41:08 följande:
    Tack vännen!Hjärta
    Hur mår du nu? Blöder du fortfarande?

Tänker på er mycket och håller tummarna för att det snart (och så fort ni känner er redo) blir dags för att plus igen..

KRAMAR!
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-10 12:35:49 följande:
    Jag kommer inte kunna slappna av förrän efter RUL, jag vet att det bara bor en i magen nu men jag kan inte slappna av iaf. Förra gången levde de ju till vecka 17, men de är jätte snälla där vi går, har inte behövt be om ett enda UL.

Jag är likadan som dig, så fort jag har ont i magen så blir jag nervös.

Fick en present av mannen nu i helgen , en happytone som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med, inte aktuellt än på nån vecka och så ska man inte använda den så ofta.

Sen blev jag moster igår, är så glad! Min syster var beräknad den 23/12 och blev igångsatt i fredags men det slutade med kejsarsnitt igår morse och idag så ska jag få träffa underverket.
    Happytone? Har jag aldrig hört talas om.. Hur fungerar det? Vad mysigt att kunna lyssna på hjärtljuden själv... Gäller väl då bara att berhärska sig och använda för ofta som sagt.

Och grattis till mosterskapet! Vad härligt! Hjärta Min syster har en son sedan tidigare och väntar sitt andra barn i början av juli så om allt går bra för oss den här gången kommer vi vara mammalediga samtidigt...
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-01-13 00:35:19 följande:
    Hej vännen,
    Det är väl lite bättre - anstränger mig för att tänka positivt. Har nästan slutat att blöda och tror att jag eventuellt har ÄL i helgen :D. Hade ju varit inte varit helt fel om vi hade fått till det! Hoppet är det sista som överger människan ...eller nått.. Kramar!
    mammiz83 skrev 2011-01-13 13:05:54 följande:
    Xperia: jag hade ägglossning ihelgen...så gissa vad jag och sambon pysslade med.......
    Som sagt, hoppet är det sista som överger människan!
    Pyssla på ni! Jag håller som alla andra tummarna för er. Alltid!
Svar på tråden Missed abort