Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Dålig kvalitet på barnkläder, noppar sig fort!!!!

tittade just på de gamla bebiskläder jag har liggandes hemma o det mesta är köpt på samma butiker som du nämner.... inga noppor...

Det som slår mig är att du kanske ska fundera på vad du tvättar bebiskläderna med...

Jag har nämligen upptäckt att bebiskläder (ja föralldel andra kläder också) kan bli mer noppriga o konstiga efter man tvättar ihop med kläder som har dragkedjor, hårda knappar, snörningar, kardborreband osv.....

sedan jag började separera tvätten åt har jag märkt en enorm skillnad...

Nu tvättas jeans o munkjackor o sånt för sig själv o vanliga t-shirts, barnkläder o toppar tvättas för sig....

• Nyfiken gul

tänk också på att saker o kläder bebisen har omkring sig kan slita på kläderna också...

en jacka, en overall, en fleecejacka,,,, barnvagnens tyg, hoppgunga, leksaker, täcken osv osv...

ligger man o gnider o nöter mot såna här saker så självklart blir det noppigt...

Man ser ju själv på ens egna vinterkläder hur de ser ut efter man haft på sig en kofta ovanpå en topp... nopprigt över bysten o under armarna...

o syntetkläder har givetvis en större benägenhet att bli noppriga....

100% bomull noppar sig sällan.... jag har en t-shirt från när jag slutade högstadiet ( typ 15 år sedan) som jag använder på mitt jobb.. den är ohyggligt mjuk men inte en enda noppa....

Svar på tråden Dålig kvalitet på barnkläder, noppar sig fort!!!!