Diabetes-prat!
Nu har visst den gamla tråden försvunnit. Och jag har lååångt kvar. Är bara i v 6! Fler som vill följas åt?
Nu har visst den gamla tråden försvunnit. Och jag har lååångt kvar. Är bara i v 6! Fler som vill följas åt?
Ingen?
Hej!!
Jag har diabetes typ 1 & är i v.11+3. Gjorde ett vul igår, helt fantastiskt!! Pyret syntes jättetydligt och rörde på armar och ben!
Funderar på att berätta för våra vänner imorgon, har varit sjukskriven och är rädd att det ska komma fram ryktesvägen. Man vill ju berätta själv...
hur går det för dig??
Hej!
jag har oxå diabetes typ 1 och väntar mitt första barn i maj ....är i vecka 10 nu...men är lite orolig idag för att jag har brunröda flytningar .Undrar om det är normalt eller är det tecken på mf?
Kul att några svarade! Jag har diabetes typ 2, fick diagnosen efter ett utomkveds i januari. Jag var på inskrivning i veckan och då gjorde dom också ett vul också. Eftersom jag bara har en äggledare kvar vill jag vara säker på att det sitter på rätt ställe den här gången. Tyvärr gick det inte att se så mycket. Slemhinnorna i livmodern var i alla fall tjockare, och där syntes en liten svart prick ca 2 mm stor. Jag fick en ny tid till 26/10 så då ska det synas bättre. Känns nervöst!
Nån liten blödning i början av graviditeten är ganska vanligt vad jag har hört. Men blöder det mycket eller om du får ont så ring MVC.
Jag är bara kostbehandlad, men mina sockervärden är för höga för det mesta. Trodde jag skulle kunna få ner dom själv genom att sluta slarva (är en gottegris), men det verkar inte fungera. Är väl risk att det blir insulin. Sköterskan ska ringa på onsdag så jag får väl se vad hon säger då. Jag har fibromyalgi också, så jag har svårt att motionera. Något jag verkligen skulle behövt göra nu!
Jag hade brunaktiga flytningar och t o m en liten blödning för ca 4 veckor sedan. Det var därför jag fick göra ett vul igår. Allt var jättebra, så det behöver inte betyda något!! Det är ganska vanligt har jag förstått. Men ring din bm om du är orolig, så kanske du får komma in och göra ett vul.
har nu varit på gyn akuten....tyvärr så hade hjärtat slutat slå på lilla bebben.....känns som hela världen har rasat.....
Pepa: Fy vad trist
Hade själv blödningar i vecka 12 men då var det okej med bebisen. är i vecka 35 nu...
*tröstkramar*
Jaha, känns som det inte alls var länge sedan jag var alldeles i början på graviditeten och nu är det bara knappt en månad kvar!
Har en busig bebbe som placerat sig i nån sorts sätesbjudning fast på sniskan så det kanske blir ett snitt till slut.
Har typ 1 diabetes som jag fick för lite över två år sedan. Finns i familjen...
Visst har det tidvis varit skitjobbigt att hålla bra nivå på blodsockret, men nu tar jag rejäla doser insulin och har ganska bra pejl på hur jag ska äta vid olika tidpunkter för att hålla ett bra värde.
Hba1c var i veckan 4.8 och det är jag jättenöjd med
Har blivit så jämrans trött nu på sluttampen så jag orkar inte alltid skriva så mycket, men jag är sjukskriven sedan september vilket är jätteskönt, hade aldrig orkat jobba nu, kroppen har lixom tillräckligt ändå
Pepa4: Jag är sååå ledsen! Kram på dej!
Fick reda på att mitt hbA1c var jättebra idag! Har varit så orolig eftersom mina värden varit höga när jag testat. Särskilt på morgonen. Men långtidssockret låg på 4.9. Så man kan ju hoppas att jag slipper insulin. På ett tag i alla fall! Hur går det för er andra?